Annons:
Etikettböckerna
Läst 443 ggr
Cireea
2019-10-14 12:40

Dags att läsa böckerna

Nu kommer det årliga suget efter att läsa Twilight-böckerna, trots att jag läst dom så många gånger att jag nästan kan dom utantill. 😃 Allra helst hösten brukar få mig att vilja läsa om allting, kanske för att höstens väder och det regniga vädret i Forks passar så bra ihop. 

Har ni läst böckerna något i år? Eller kommer ni göra det?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
2019-10-14 12:53
#1

Nej inte än, men jag ska ladda in dem på min ipad så det är lättare att läsa. Jag föredrar att läsa fysiska böcker, men jag har ingen bra lampa vid min säng, så i så fall måste jag sitta på datorstolen för att kunna se och det är inte vidare bekvämt i längden. Men ja, jag brukar läsa om dem åtminstone vartannat år.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2019-10-14 12:56
#2

Jag föredrar också fysiska böcker, tycker det känns trevligare. Men jag förstår att det blir svårt när man inte har någon bra lampa vid sängen, jag har inte det heller så jag läser på dagarna i soffan. 🙂

Börjar jag läsa på kvällarna igen kommer det sluta som sist, jag läser halva natten och inser inte att klockan sprungit iväg förrän det nästan är dags att kliva upp. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2019-10-14 14:27
#3

Jag har ingen soffa, jag bor så litet. Har en fåtölj men ingen lampa där heller, haha. Så antingen läser jag en fysisk bok sittande i en obekväm stol eller så ligger jag i sängen och läser på paddan. xD

Humor dock att jag av någon anledning har TRE ex av första boken…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2019-10-14 14:29
#4

#3 Då hade jag föredragit paddan i sängen 😂

Oj, jag har bara dubbelversionen. Den med både Life and Death och Twilight i samma, men den är så otymplig då den är så extremt tjock. Singelversionen går inte få tag på längre ny som inbunden på svenska, då får jag köpa begagnat men har bara inte fått "tummen ur" än..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2019-10-14 14:46
#5

Läser du dem på svenska eller engelska? Jag har bara böckerna på engelska, aldrig läst dem på svenska. Jag tror att en anledning till varför jag har flera ex av första boken är för att jag köpt dem utomlands, för att läsa på flyget hem, typ.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2019-10-14 14:51
#6

#5 Jag läser på svenska 🙂 
Har dock tänkt skaffa dom på engelska också, det handlar bara om att ta sig tid och råd till det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
2019-10-14 14:53
#7

Jag köpte de tre första böckerna i Frankrike, på engelska, och sen blev det liksom så att jag fortsatte läsa på engelska. Inte för att det nödvändigtvis är nåt fel på svenska böckerna, men när man enbart läst dem på engelska känns det konstigt att byta språk helt plötsligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2019-10-14 14:57
#8

Jag fick mina i julklapp på svenska ett år, så det blev bara att jag läste dom på svenska då. Men, jag vill gärna läsa dom på engelska också. Förstår dock hur du tänker, det blir konstigt att byta språk när man är van att läsa dom på ett annat. Det gäller ju alla böcker.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2019-10-14 15:04
#9

Ja precis så. T:ex disney filmer, nog för att jag älskar att se dem på engelska också, men en del som man växt upp med på svenska känns ju liksom "bättre", på nåt sätt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2019-10-14 15:44
#10

Jaaa, Disneyfilmer är ett perfekt exempel. Jag kan inte se dom på engelska (eller annat språk) för det känns så otroligt fel. 😂Sen tycker jag att 90% av alla musik är bättre på svenska, och det håller många med om runtom i världen. Åtminstone när det gäller lite äldre Disneyfilmer.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: