Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1033 ggr
Maryam Cullen
4/11/17, 1:20 PM

Samlingsfrågor om Twilight!

Samlade ett antal frågor (21) som jag tänkte att den som har lust kan svara på 😃Vissa av frågorna har kommit upp i andra trådar, och flera av er har säkert redan svarat på dem, men jag tänkte att jag kunde ha med dem ändå för att det inte ska finnas några 'luckor' eller vad man ska säga. Observera att frågorna syftar på böckerna (och filmerna) Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Dawn. Ser fram emot att läsa era svar🙂!

1. Hur gammal var du när du läste Twilight för första gången?

2. Vilken är din favoritbok i serien?

3. Vilken Twilight- bok tänker du läsa inom den närmaste framtiden? Vilken var den du läste senast?

4. Favoritkaraktär?

5. Vilken karaktär tror du speglar vem du är, dvs liknar dig mest vad gäller utseende och/eller personlighet?

6. Favoritpar i böckerna/filmerna?

7. Finns det någon karaktär som du är småkär i?

8. Vilket omslag till böckerna tycker du är vackrast?

9. Vilken annan bok/serie tycker du liknar Twilight mest?

10. Om du hade varit Bella, vem skulle du ha valt ett liv tillsammans med; Edward, Jacob eller Mike Newton?

11. Skriv tre meningar, en mening för varje karaktär, som är det första du skulle vilja säga till följande personer (väljer för en gångs skull bort huvudkaraktärerna): Emmett Cullen, Seth Clearwater och Jessica Stanley.

12. Vad föredrar du? Vampyrer, skiftare eller människor?

13. Sämsta film och/eller sämsta bok?

14. Favoritfilm?

15. Vilken eller vilka skådespelare tycker du skulle ha spelat Bella, Edward och Jacob bäst?

16. Vad är bäst för dig, bok eller film? Motivering?

17. Om du skulle gå på audition för en ny filmatisering av böckerna, vem skulle du vilja provspela för (behöver inte vara en favoritkaraktär)?

18. Om du skulle skriva en fanfiction om Twilight, vad skulle den handla om?

19. Vad skulle du säga till Stephenie Meyer om du träffade henne?

20. Vad är ditt bästa minne av Twilight?

21. Och så, den intressantaste frågan, om en portal till Twilight-världen plötsligt skulle öppna sig NU, skulle du gå genom den och leva där?

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Annons:
Cireea
4/11/17, 2:13 PM
#1

1. Hur gammal var du när du läste Twilight för första gången?
Jag började läsa böckerna när New Moon kom ut på film, vilket var i november 2009. Då var jag 15 år gammal. 

2. Vilken är din favoritbok i serien?
Eclipse

3. Vilken Twilight- bok tänker du läsa inom den närmaste framtiden? Vilken var den du läste senast?
Jag läste Breaking Dawn senast och kommer i så fall läsa Twilight när jag väl bestämmer mig för att läsa böckerna igen.

4. Favoritkaraktär?
Svår fråga, jag tycker om flera karaktärer av olika anledningar. Alla karaktärer gör ju sin egen del i Twilight-serien. Men jag skulle nog säga  Aro. 

5. Vilken karaktär tror du speglar vem du är, dvs liknar dig mest vad gäller utseende och/eller personlighet?
Paul 😃

6. Favoritpar i böckerna/filmerna?
Jag älskar Garrett och Kate! 😍 Vilken duo och vilket sätt att hitta kärleken! 

7. Finns det någon karaktär som du är småkär i?
Skulle inte säga småkär på det sättet, det låter så barnsligt. Men jag gillar Paul.
He's my man. 😎

8. Vilket omslag till böckerna tycker du är vackrast?
Jag gillar Breaking Dawn-omslaget. 

9. Vilken annan bok/serie tycker du liknar Twilight mest?
Tycker inte riktigt man kan jämföra någon bokserie med en annan. Alla är unika på sina egna sätt.

10. Om du hade varit Bella, vem skulle du ha valt ett liv tillsammans med; Edward, Jacob eller Mike Newton?
Jacob! 

11. Skriv tre meningar, en mening för varje karaktär, som är det första du skulle vilja säga till följande personer (väljer för en gångs skull bort huvudkaraktärerna): Emmett Cullen, Seth Clearwater och Jessica Stanley.
Let's play a game.. (Emmett) 
Got any room for another friend in your life? (Seth)
You're a bitch. (Jessica)

12. Vad föredrar du? Vampyrer, skiftare eller människor?
Skiftare

13. Sämsta film och/eller sämsta bok?
Twilight var sämsta filmen.
Tycker den är betydligt plattare än alla de andra filmerna. Det har ju garanterat med deras budget att göra men om jag måste sätta en film som sämst så blir det helt klart den första.

14. Favoritfilm?
Jag tycker nog att Breaking Dawn: Part 2 är den bästa. Älskar slutet på filmen, fick en hjärtattack första gången jag såg den. Sedan gillar jag att vi får träffa alla andra vampyrer som kommer för att lyssna och hjälpa Cullens. 

15. Vilken eller vilka skådespelare tycker du skulle ha spelat Bella, Edward och Jacob bäst?
Bra fråga, jag har aldrig tänkt på andra skådespelare i rollerna. 

16. Vad är bäst för dig, bok eller film? Motivering?
Svårt, böckerna tar ju allt till ett annat plan. Man får mer djup i storyn och man förstår handlingen bättre. Filmerna är dock bra på sitt eget sätt, det är skönt att slå på filmerna när man inte vill läsa böckerna men ändå behöver en dos av Twilight-världen. Dessutom tycker jag att filmerna ändå är bra gjorda, även om det finns en del man stör sig på emellanåt. Många skådespelare landar sina karaktärer så otroligt bra.

17. Om du skulle gå på audition för en ny filmatisering av böckerna, vem skulle du vilja provspela för (behöver inte vara en favoritkaraktär)?
Det beror lite på om något ändras i den nya filmatiseringen. Skulle fokuset ligga annorlunda i jämförelse med de filmer som redan finns? Jag skulle nog vilja provspela som Kate eller kanske Emily. 

18. Om du skulle skriva en fanfiction om Twilight, vad skulle den handla om?
Har skrivit en hel del, de handlar till 90% om skiftarna. Oftast inte i anslutning till Cullens över huvudtaget. 

19. Vad skulle du säga till Stephenie Meyer om du träffade henne?
Att hon inte får lägga Twilight på hyllan, att vi behöver mer! 

20. Vad är ditt bästa minne av Twilight?
Oj, bra fråga. Att böckerna och filmerna existerar? 😂
Annars är det nog när Embry och Jared slår vad om att Paul inte skulle få in ett bett på Jacob i New Moon. Älskar (i filmen) när Jared trumpet ger Embry pengarna. 

21. Och så, den intressantaste frågan, om en portal till Twilight-världen plötsligt skulle öppna sig NU, skulle du gå genom den och leva där? 
Om jag får leva som en skiftare eller vampyr, sure thing då skulle jag inte ens tveka. Som människa? Nej tack.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
4/14/17, 2:39 PM
#2

1. Hur gammal var du när du läste Twilight för första gången?
14, det var strax innan Twilight kom ut på bio

2. Vilken är din favoritbok i serien?
Twilight eller Eclipse

3. Vilken Twilight- bok tänker du läsa inom den närmaste framtiden? Vilken var den du läste senast?
Twilight, läste senast Breaking Dawn så det blir att börja om. Jag måste läsa böckerna i ordning och kan inte enbart bara läsa t.ex. Eclipse ^^

4. Favoritkaraktär?
Svårt finns så många jag tycker om. Kanske Alice eller Leah

5. Vilken karaktär tror du speglar vem du är, dvs liknar dig mest vad gäller utseende och/eller personlighet?
Bella 

6. Favoritpar i böckerna/filmerna?
Kate och Garrett eller Jasper och Alice

7. Finns det någon karaktär som du är småkär i?
Hmm njaa, men när jag var 14 så var jag lite kär i Edward men min kompis var också det och vi kunde inte båda två vara det så jag fick Jasper istället haha. Så antingen Jasper eller Quil :P

8. Vilket omslag till böckerna tycker du är vackrast?
New moon eller Bree tanners (om den räknas)

9. Vilken annan bok/serie tycker du liknar Twilight mest?
Jag läste serien Fallen ängel för några år sedan och som jag kommer ihåg det så fanns det händelser som liknar Twilight. Men svårt att jämföra två olika serier. Sen tycker jag de flesta böcker i den här genren är väldigt lika :)

10. Om du hade varit Bella, vem skulle du ha valt ett liv tillsammans med; Edward, Jacob eller Mike Newton?
Edward 

11. Skriv tre meningar, en mening för varje karaktär, som är det första du skulle vilja säga till följande personer (väljer för en gångs skull bort huvudkaraktärerna): Emmett Cullen, Seth Clearwater och Jessica Stanley.
Emmett: Har du någonsin önskat att Rosalie inte räddade dig? 
Seth:  Kan du bli min vän? ^_^
(jag tänker låtsas att jag träffar henne under Twilight xD) Jesssica: Var inte så falsk mot (framförallt)  Bella, låtsas inte vara hennes vän enbart för att hon blev populär.  

**12. Vad föredrar du? Vampyrer, skiftare eller människor?
**Vampyr!

13. Sämsta film och/eller sämsta bok?
Film Twilight, mest för att de la till scener som kanske inte var så viktiga och tog bort scener som var viktiga. De ändrade så mycket från boken.

14. Favoritfilm?
Eclipse

15. Vilken eller vilka skådespelare tycker du skulle ha spelat Bella, Edward och Jacob bäst?
Helt ärligt så tycker jag de gör karaktärerna ganska bra. Framförallt Taylor/jacob. Aldrig önskat eller tänkt att någon annan skulle spela karaktärerna

16. Vad är bäst för dig, bok eller film? Motivering?
Bok, jag tycker inte filmer får med allt utan måste ta bort delar som inte anses viktiga. Det är också svårt att få med tankar och känslor inför vissa händelser som tydligt märks i boken.

17. Om du skulle gå på audition för en ny filmatisering av böckerna, vem skulle du vilja provspela för (behöver inte vara en favoritkaraktär)?
Victoria kanske ^^

18. Om du skulle skriva en fanfiction om Twilight, vad skulle den handla om?
Troligtvis händelser efter serien tar slut, eller kanske om vad som händer mellan Twilight och New Moon, det är trots allt ganska många månader. Eller kanske hitta på helt nya vampyrer som inte är med i böckerna men ändå ha samma egenskaper som Meyers vampyrer. 

19. Vad skulle du säga till Stephenie Meyer om du träffade henne?
Att fortsätta skriva, om hon inte vill skriva om Bella&Edward så kanske hon skulle kunna skriva om Nessie och Jacob eller några andra karaktärer.

20. Vad är ditt bästa minne av Twilight?
Jag vet inte om det här räknas men jag har tre favoritminnen. Det första är när jag och en grupp vänner som inte fyllt 15 än gick för att se Twilight på bio. Vi var så nervösa att vi inte skulle komma in och så otroligt glada när vi gjorde det att vi knappt kunde hålla oss för skratt. 

Det andra var när jag såg Breaking Dawn första gången och chocken alla hade i biosalongen. Alla satt och var helt chockade och typ folk bakom mig sa hela tiden "nejnejnej" (jag med antagligen men det kommer jag inte ihåg) och sen den lättnaden och skratten när det visade sig att bara vara en vision. 

Sista minnet är kanske det bästa och återkommande, men jag, en vän och min syster ser alla filmerna varje år vid jul. Vi har alltid så roligt och pratar nästan Twilight hela kvällen. Det känns som om vi är 15 igen och kan nörda Twilight

21. Och så, den intressantaste frågan, om en portal till Twilight-världen plötsligt skulle öppna sig NU, skulle du gå genom den och leva där? 

Alltså ja kanske som vampyr och vara en del av den "hemliga" världen. Som människa hade det ju typ varit precis likadant som nu haha.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Calcifer
4/14/17, 10:20 PM
#3

1. Hur gammal var du när du läste Twilight för första gången?
19.

2. Vilken är din favoritbok i serien?
Twilight.

3. Vilken Twilight- bok tänker du läsa inom den närmaste framtiden? Vilken var den du läste senast?
Alla fyra. Läser alltid allihopa när jag väl ger mig på att läsa dem.

4. Favoritkaraktär?
Carlisle och Esme.

5. Vilken karaktär tror du speglar vem du är, dvs liknar dig mest vad gäller utseende och/eller personlighet?
Utseendemässigt ingen, men min personlighet är nog mest som Charlie.

6. Favoritpar i böckerna/filmerna?
Carlisle och Esme.

7. Finns det någon karaktär som du är småkär i?
Nja, småkär och småkär. Jag gillar verkligen Carlisle.

8. Vilket omslag till böckerna tycker du är vackrast?
Första.

9. Vilken annan bok/serie tycker du liknar Twilight mest?
Jämför aldrig böcker.

10. Om du hade varit Bella, vem skulle du ha valt ett liv tillsammans med; Edward, Jacob eller Mike Newton?
Ingen av dem.

11. Skriv tre meningar, en mening för varje karaktär, som är det första du skulle vilja säga till följande personer (väljer för en gångs skull bort huvudkaraktärerna): Emmett Cullen, Seth Clearwater och Jessica Stanley.
Emmett: Bring it on. Seth: YOUR FACE IS ADORABLEEE *squish*. Jessica: Meh, get over yourself.

12. Vad föredrar du? Vampyrer, skiftare eller människor?
Vampyrer.

13. Sämsta film och/eller sämsta bok?
New Moon.

14. Favoritfilm?
Breaking Dawn part 2.

15. Vilken eller vilka skådespelare tycker du skulle ha spelat Bella, Edward och Jacob bäst?
Tycker de som gör jobbet gör det riktigt bra.

16. Vad är bäst för dig, bok eller film? Motivering?
Böckerna, helt utan tvekan.

17. Om du skulle gå på audition för en ny filmatisering av böckerna, vem skulle du vilja provspela för (behöver inte vara en favoritkaraktär)?
Victoria.

18. Om du skulle skriva en fanfiction om Twilight, vad skulle den handla om?
Har redan skrivit en, en parodi, and I love it.

19. Vad skulle du säga till Stephenie Meyer om du träffade henne?
Tack för att du delar din talang med världen.

20. Vad är ditt bästa minne av Twilight?
De hjälpte mig genom en vidrig tid när jag bodde i Frankrike.

21. Och så, den intressantaste frågan, om en portal till Twilight-världen plötsligt skulle öppna sig NU, skulle du gå genom den och leva där? 
Nej, vår värld är farlig nog, jag skulle väl dö efter typ fem sekunder i den världen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maryam Cullen
4/15/17, 1:39 PM
#4

Ni har väldigt intressanta svar, allihop 😃 Roligt att läsa om hur ni ser på Twilight-världen, även om de här frågorna inte täcker allt förstås. Nu känner jag mig i alla fall också skydlig att svara :)

1. Hur gammal var du när du läste Twilight för första gången?

13 eller 14 år.

2. Vilken är din favoritbok i serien?

'När jag hör din röst' (New moon).

3. Vilken Twilight-bok tänker du läsa inom den närmaste framtiden? Vilken var den du läste senast?

Senast läste jag När jag hör din röst, och om några månader tänker jag läsa Om jag kunde drömma.

4. Favoritkaraktär?

Förutom huvudkaraktärerna, som alltid är självklara favoriter för mig, så är det förmodligen Alice eller Carlisle.

5. Vilken karaktär tror du speglar vem du är, dvs liknar dig mest vad gäller utseende och/eller personlighet?

Bella.

6. Favoritpar i böckerna/filmerna?

Alice och Jasper.

7. Finns det någon karaktär som du är småkär i?

Edward :)

8. Vilket omslag till böckerna tycker du är vackrast?

Eclipse.

9. Vilken annan bok/serie tycker du liknar Twilight mest?

Alla böcker har naturligtvis sina specifika händelser och sin specifika värld, och egentligen är det ingen bra idé att jämföra dem med varandra, men jag tycker att Iron Fey har vissa likheter med Twilight-världen. Den har ju till och med kallats 'nästa Twilight', så kanske därför?

10. Om du hade varit Bella, vem skulle du ha valt ett liv tillsammans med; Edward, Jacob eller Mike Newton?

Edward så klart ;)

11. Skriv tre meningar, en mening för varje karaktär, som är det första du skulle vilja säga till följande personer (väljer för en gångs skulle bort huvudkaraktärerna): Emmett Cullen, Seth Clearwater och Jessica Stanley.

Emmett: Hur känns det att veta att Rosalie skulle välja bort ett liv med dig om det betyder att hon kan bli människa igen?

Seth: Vad har du för planer för framtiden?

Jessica: Varför inte försöka vara populär själv istället för att låtsas tycka om de som är det?

12. Vad föredrar du? Vampyrer, skiftare eller människor?

Vampyrer!

13. Sämsta bok och/eller sämsta film?

Filmen Twilight.

14. Favoritfilm?

Breaking Dawn part 1.

15. Vilken eller vilka skådespelare tycker du skulle ha spelat Bella, Edward och Jacob bäst?

För Bella tror jag Nina Dobrev,  men Edward är jag lite osäker på. Kanske Christian Coulson? Vad gäller Jacob tycker jag att Taylor Lautner gjorde ett jättebra jobb.

16. Vad är bäst för dig, bok eller film? Motivering?

Bok, för den riktiga känslan av berättelsen finns alltid i böckerna, oavsett hur bra eller dåliga filmerna är.

17. Om du skulle gå på audition för en ny filmatisering av böckerna, vem skulle du vilja provspela för (behöver inte vara en favoritkaraktär)?

Bella eller Alice.

18. Om du skulle skriva en fanfiction om Twilight, vad skulle den handla om?

Antagligen om hur två personer från den här världen hamnar i Twilight-böckerna. Det är en idé som jag länge har haft.

19. Vad skulle du säga till Stephenie Meyer om du träffade henne?

Att fortsätta skriva om den här underbara världen som hon har skapat. 

20. Vad är ditt bästa minne av Twilight?

När jag läste om böckerna för andra gången och insåg på allvar hur mycket jag älskar dem.

21. Och så, den intressantaste frågan, om en portal till Twilight-världen skulle öppna sig NU, skulle du gå genom den och leva där?

Om jag vore helt ensam skulle jag inte göra det, men om jag hade med mig någon som stod mig riktigt nära skulle jag förmodligen göra det. Men lämna min familj och inte se den igen… Hmm, vet faktiskt inte vad jag skulle ha gjort.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

[Tuulikki]
5/2/17, 3:01 PM
#5

1. Hur gammal var du när du läste Twilight för första gången? 13

2. Vilken är din favoritbok i serien? Breaking Dawn

3. Vilken Twilight- bok tänker du läsa inom den närmaste framtiden? Vilken var den du läste senast? Plöjde nyss igenom alla igen så Breaking Dawn

4. Favoritkaraktär? Alice & Edward

5. Vilken karaktär tror du speglar vem du är, dvs liknar dig mest vad gäller utseende och/eller personlighet? Jag är nog en Alice- & Rosalieblandning

6. Favoritpar i böckerna/filmerna? Emmet & Rosalie. De är så lika mig och min sambo, han står ut med mig och är lika härlig som Emmet😃

7. Finns det någon karaktär som du är småkär i? Edward

8. Vilket omslag till böckerna tycker du är vackrast? Breaking Dawn

9. Vilken annan bok/serie tycker du liknar Twilight mest? Ingen aning!

10. Om du hade varit Bella, vem skulle du ha valt ett liv tillsammans med; Edward, Jacob eller Mike Newton? Edward

11. Skriv tre meningar, en mening för varje karaktär, som är det första du skulle vilja säga till följande personer (väljer för en gångs skull bort huvudkaraktärerna); Emmett Cullen: KRAMA MIG!Seth Clearwater: Bli min bästis?**
Jessica Stanley:** Lägg av😕

12. Vad föredrar du? Vampyrer, skiftare eller människor? Vampyrer

13. Sämsta film och/eller sämsta bok? Jag gillar alla böcker men tycker att New Moon var den tråkigaste filmen.

14. Favoritfilm? Eclipse

15. Vilken eller vilka skådespelare tycker du skulle ha spelat Bella, Edward och Jacob bäst? Ingen aning faktiskt, har inte funderat över det

16. Vad är bäst för dig, bok eller film? Motivering? Böcker. Jag älskar böcker.

17. Om du skulle gå på audition för en ny filmatisering av böckerna, vem skulle du vilja provspela för (behöver inte vara en favoritkaraktär)? Alice eller Esme

18. Om du skulle skriva en fanfiction om Twilight, vad skulle den handla om? Ingen aning, har inte funderat över det.

19. Vad skulle du säga till Stephenie Meyer om du träffade henne? "Sign my books? Please?😊"

20. Vad är ditt bästa minne av Twilight? De där månaderna då jag läste Twilight om, och om, och om igen så boken blev helt utsliten. Jag var SÅ fast och älskade det!😍

21. Och så, den intressantaste frågan, om en portal till Twilight-världen plötsligt skulle öppna sig NU, skulle du gå genom den och leva där? Absolut, om jag får ta med mig min sambo & bli vampyrer ihop.

Upp till toppen
Annons: