Annons:
Etikettböckerna
Läst 956 ggr
Maryam Cullen
4/3/17, 2:21 PM

Midnight Sun

Vem har läst Midnight Sun och vem tycker om den, och varför? Brinner ni fortfarande för att den ska komma ut och tror ni att det någonsin kommer att hända? Rösta gärna mellan Midnight Sun och Twilight (lade inte till de andra böckerna i serien eftersom det bara är Midnight Sun 'på gång' och den kompletterar egentligen Twilight)!

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Annons:
Cireea
4/3/17, 2:30 PM
#1

Nu har ju Midnight Sun inte släppts, utan det enda som finns är ju det som läckts. Jag väljer Twilight eftersom Midnight Sun inte ens existerar. 😐

Jag har inte läst det som läckts av MS, av den anledningen att det vore respektlöst gentemot Stephenie Meyer. Förstår varför hon tappade lusten att skriva klart boken när en del läcktes ut.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
4/3/17, 2:32 PM
#2

Okej, jag inser att det är jättesvårt att svara på min egen fråga. Jag tyckte att Midnight Sun (eller åtminstone delversionen som finns på internet) var helt underbar och ett fantastiskt komplement till Twilight. Visserligen är Edwards tankar väldigt självkritiska och det enda han tänker på är Bella, men man får reda på så mycket mer om vampyrerna, person för person, och hur deras förmågor fungerar, och framför allt den fulla vidden av Edwards kärlek för Bella. Jag är fruktansvärt arg på personen som publicerade Midnight Sun illegalt och förstörde för oss andra, men om jag hade varit Stephenie skulle jag inte ha låtit något komma mellan mig och den värld jag älskar mer än allt annat (om det nu är så hon känner för Twilight), och eftersom jag är säker på att hon precis som vi - åtminstone jag- vill återvända till den världen tror och hoppas jag att hon någon dag kommer att fortsätta skriva den. Fast när det händer, det skulle jag gärna vilja veta…

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
4/3/17, 2:40 PM
#3

Jag tror absolut att Midnight Sun kommer släppas en dag. 🙂 Stephenie Meyer har ju inte helt lagt MS på hyllan helt och hållet. Hon har bara lagt den åt sidan, just för att hon tappade lusten när kapitlen läcktes ut. 

Jag - som själv skriver böcker och vill bli författare - förstår hur besviken och förrådd hon måste ha känt sig. Jag skulle också bli fruktansvärt sårad om någon läckte kapitel från en bok jag tänkt ge ut. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
4/3/17, 2:40 PM
#4

#1 Du har helt rätt om att den inte existerar på riktigt, glömde faktiskt att lägga till det😃Det är lojalt av dig att inte läsa den för Stephenies skull, tror till och med att hon själv nämnde att hon gärna hade velat att man inte gjorde det, men tycker du inte att det borde vara dags för henne att ta upp den igen?

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
4/3/17, 2:43 PM
#5

Jag vet att Stephenie kommer ta upp Midnight Sun när hon känner sig redo. 🙂 Kanske fick hon tillbaka lusten efter hon publicerade Life and Death förra året. Vem vet, hon kanske jobbar på den nu till och med? 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
4/3/17, 4:10 PM
#6

Valde också Twilight. Har inte läst MS av respekt för Stephenie. Är också författare och tycker precis som Cireea att det är så respektlöst att läcka kapitlen till någons bok innan det är klart. Hoppas hon får lust att skriva färdigt den någon gång.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Swadika
4/4/17, 5:01 PM
#7

Meyer har själv lagt upp Midnight Sun på sin hemsida för att hon hellre vill att folk ska läsa den versionen av boken än den som läckt :) 

Jag vägrade också att läsa fram tills jag såg att hon själv har lagt upp den och det ger verkligen en så annorlunda bild av serien. Dolda skämt, tankar och händelser som man inte alls förstår förs man läst Midnight sun :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
4/4/17, 7:02 PM
#8

#7 Jag tänker såhär … det som finns på hennes hemsida skulle ju inte funnits om det inte blivit läckt. Hon skulle ju aldrig publicerat MS på sin hemsida om det inte blivit läckt från första början. Det är alltså inget hon skulle valt att göra. Tycker hela situationen kring just MS är trist.. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
4/5/17, 3:28 AM
#9

#8 Ja så känner jag med. Hon la ju inte upp den för att hon ville utan för att hon kände sig tvingad. Hur mycket jag än vill läsa den så vill jag inte göra det fören HON väljer att dela den med världen för att hon känner att den är klar. Det värsta som finns för en författare är när folk läser sånt man inte är färdig med. Man tappar faktiskt lusten helt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maryam Cullen
4/5/17, 9:30 AM
#10

Nu får ni rätta mig om jag har fel, men visst är det så att en författare har rätt att ta bort det som läckt ut om henne/honom? Då hade hon väl bara kunnat göra det utan att lägga upp versionen på sin hemsida.  Och jag håller med om att det som hände var fruktansvärt och inget som jag som författare någonsin skulle vilja vara med om eller önska någon annan, men det som har hänt har hänt, och enligt mig borde man vara stark att gå vidare för sina böckers skull. Men det kanske är lätt att säga om man inte själv har varit med om det?

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Calcifer
4/5/17, 11:08 AM
#11

#10 Enligt lagen ja, äger du copyright till något får ingen annan publicera det utan din tillåtelse. Men realistiskt sett nej, det går inte. Tänk på alla nakenbilder på kändisar som läcker ut. Det är olagligt men finns ingenting man riktigt kan göra. När det väl är ute så är det ute. 

Nja, alltså, som författare så har man någonting man vill få ut, något man vill få ner på papper, för att det dels är viktigt för en själv men även för att man vill låta andra ta del av det, när det är färdigt!Processen att komma så långt att det är färdig kan ta evigheter och innan det är klart är det som om man känner sig avklädd. Det är fullt förståeligt att man tappar inspirationen när folk helt plötsligt tar del av något som inte var färdigt att delas med världen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/5/17, 12:06 PM
#12

#11 Väldigt bra skrivet, ännu en gång delar vi samma tankesätt.
Great minds do think alike! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
4/5/17, 1:13 PM
#13

#11 Jag säger inte att det inte är fullt förståeligt varför Stephenie har lagt ner arbetet på MS (tillfälligt eller permanent), men det jag menar är att kärleken för något borde göra en stark. Vet inte varför jag har en galen idé om att hon förråde Twilight världen när hon skrev The Chemist.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Annons:
Calcifer
4/5/17, 1:16 PM
#14

#13 Man är inte svag för att man tappar inspiration när någon stjäl ens arbete. Många människors skrivande är vad som får dem att orka, det är inte bara ett jobb, det är något man gör för att få utlopp för en massa känslor som annars inte kommer ut. Det är personligt och det är privat - tills man väljer att det inte är det längre. 

#12 Haha, eller hur!
Jag tror det enda vi inte håller med om är Stewart som skådespelerska och det är ju inget stort att disagree om. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/5/17, 1:21 PM
#15

#13 Jag håller inte med dig alls. När man skriver böcker (alltså egna böcker och inte fanfics som är baserat på andras kreationer) får man en helt annan förståelse då man vet hur mycket tid det tar att skapa en bok. Allt med en bok tar tid. 

#14 Preach! 😃
Du skriver fasen det jag tänker jämt.. 

Ja, jag tror det är det enda vi inte hållit med varandra om hittills. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
4/5/17, 1:32 PM
#16

#14 Inte att Stephenie är svag, bara hennes kärlek för Twilight ;) Jag vet vilka djupa känslor man får när man skriver, för jag gör det själv, och jag valde att inte ta författarexamen just för att jag inte ville att det ska bli ett jobb utan bara något jag gör för att 'få utlopp för en massa känslor', som du skriver.  Men jag skulle aldrig ge upp mina karaktärer för att någon kände för att vara elak mot mig. Jag skulle kämpa vidare för att få ut dem till världen. Det är vad jag tycker, men människor är olika, och tydligen har jag och Stephenie helt olika åsikter om saker och ting 😂

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
4/5/17, 1:40 PM
#17

#16 Jag tror som sagt inte Stephenie lagt MS på hyllan, eller ens Twilight-världen i sin helhet heller för den delen. Bara för att hon inte givit ut MS eller någon annan bok i Twilight-serien innebär det ju inte att hon slutat skriva. 

Stephenie skulle ju lika gärna kunnat skriva klart MS men känner inte för att ge ut den. Vem vet, hon kanske har A4 efter A4 med tankar och idéer kring just Twilight

Jag har massor av A4-sidor med tankar och idéer kring olika böcker. För någonstans måste jag ju skriva ner mina idéer så jag inte glömmer bort dom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
4/5/17, 1:55 PM
#18

#17 Det har jag faktiskt inte tänkt på. Kan mycket väl vara sant 😃

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Calcifer
4/5/17, 3:06 PM
#19

#16 Fast hon är inte svag i sin kärlek för Twilight heller. Någon har stulit hennes arbete, hennes konst, långt innan det var färdigt för andras ögon, och spridit det som löpeld. Klart man får svårare att vilja lägga ner ett stenhårt arbete på sin bok och sin berättelse när någon kränkt ens innersta känslor så fräckt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/5/17, 3:24 PM
#20

#19 Så sant.. 😕 Jag lider verkligen med Stephenie, så fruktansvärt förrådd hon måste känna sig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
4/5/17, 3:40 PM
#21

#20 Ja eller hur. :(


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maryam Cullen
4/13/17, 9:03 AM
#22

Kolla vad jag har snubblat på. Jag vet inte om ni har läst det tidigare, men jag såg det inte förrän idag, och jag är verkligen chockad.

http://www.mtv.com/news/2559148/stephenie-meyer-midnight-sun/

Så det visar sig att det där med att MS lades ut på internet mot Meyers vilja inte alls spelade nån roll; 'There was no harm intended'. Vad tycker ni? Själv är jag smått irriterad på Meyer vid det här laget. Någon annan som känner likadant?

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
4/14/17, 12:20 AM
#23

#22 Varför är du irriterad?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
4/14/17, 10:15 PM
#24

Undrar detsamma som #23, varför irriterad?!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maryam Cullen
4/15/17, 1:01 PM
#25

Därför att det känns som att hon hela tiden hittar på ursäkter för att inte skriva MS. Visst är det hon som bestämmer det, men det är ändå elakt av henne att hålla på sådär när hon vet hur viktigt det är för hennes fans att äntligen läsa en fortsättning på Twilight-världen. Tror det är dags för henne att ge ett klart ja eller nej på om hon kommer att skriva klart MS eller inte.

Vet inte om ni förstår vad jag menar. Säg gärna själva vad ni tycker.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Calcifer
4/15/17, 1:25 PM
#26

#25 Som författare kan jag säga att man kan inte bara gå efter vad läsarna vill. Visst, hon skulle säkert kunna klämma ut resten av boken på någon månad - men hur bra är den då? Hur nöjd skulle vi bli? Fansen blir inte lika nöjda om författaren inte är nöjd. Jag kan dra ett exempel med min favoritförfattare. Han skrev två böcker i en serie för rätt länge sen, Fear Nothing och Seize the Night. Det SKA vara en trilogi, och dessa böcker kom ut 98 och 99. Senast han sa något var 03, då var han halvvägs igenom den. Jag skulle vilja skrika och slita ut håret för att få läsa sista delen då de böckerna är så otroligt fantastiska! Men om han skulle ordbajsa ut nåt som han inte är nöjd med bara för fansens skull så skulle det definitivt märkas i texten och då skulle den inte alls bli lika bra.

Hellre att vi får vänta i 10 år på Midnight Sun och bli nöjda med den än att hon klämmer ut något halvdant bara för att fansen ska sluta gnälla.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maryam Cullen
4/15/17, 1:49 PM
#27

#26 Aboslut. Anledningen till att jag överhuvudtaget är så ivrig att läsa MS är just för att jag har sett hur bra hon skrivit de andra böckerna och vill gärna få tillbaka den upplevelsen, så självklart vill jag inte att det ska komma ut halvdant, i alla fall inte på grund av att andra pressar henne eller nåt sånt. Men sen tycker jag också att hon håller inne med något väldigt underbart, och det verkar aldrig som att hon kommer ut med ett klart svar om varför det är på det här sättet. Ena dagen är det för att någon har förrått henne och andra dagen är det på grund av skådespelarna. Jag vet hur det är att vara författare, att det kommer stunder, långa perioder dessutom, då man inte vill fortsätta skriva på en viss berättelse fastän man verkligen tycker om den, så jag klandrar inte andra för att de känner likadant. Men eftersom hon vet vikten av MS och hur många som väntar på den hade jag föredragit att hon talat ut om varför hon slutat skriva den på ett rättframt sätt. Det här är inte rättframt för mig. Det finns ännu en inetrvju med henne där hon säger att det till och med är på grun av Fifty Shades of Grey. För mig låter alltsammans luddigt, och det finns ingen anledning för att det ska vara så. Vill man inte skriva något så skriver man inte. Punkt. Man behöver inte komma med undanflykter. Jag har tyvärr tappat tron på henne helt och hållet och är inte alls övertygad om att MS någonsin kommer att bli publicerad.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Annons:
Calcifer
4/15/17, 2:01 PM
#28

#27 Men varför måste det vara EN sak som gör att hon tagit paus? Det kan ju vara mycket som spelar in, och hon kanske inte ens själv vet exakt varför.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/15/17, 11:51 PM
#29

Calcifer, ännu en gång skriver du exakt det jag tänker. Bless you😊

Håller med till fullo i det du (Clacifer) skriver. Vill absolut inte att Stephenie ska "klämma ut" boken bara för att fansen är ivriga över att få läsa Midnight Sun. Jag väntar hellre tills hon är nöjd över boken och dess innehåll, sedan om det tar två år till eller tjugo år. Det spelar ingen roll för mig. 

Kan absolut köpa att det finns flera olika anledningar till varför Midnight Sun inte kommit ännu. Från början kanske det handlade om just hur kapitlen läcktes men sedan har det byggts upp ytterligare anledningar därefter som gjort att Stephenie inte riktigt velat sätta igång igen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
4/16/17, 12:52 AM
#30

#29 Great minds do think alike! :D

Men vill bara poängtera att jag och Cireea absolut inte gaddar ihop oss mot dig, Maryam Cullen! Vi råkar bara inte hålla med. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maryam Cullen
4/17/17, 1:24 PM
#31

#30 Det förstår jag helt. Alla har olika åsikter, och det blir såklart roligare när man hittar någon som håller med 😃 Tyvärr verkar det som att vi inte alls kommer att övertyga varandra. Jag kan inte ändra bilden jag fått om Stephenie och hur irriterande jag tycker att hennes tankar om Midnight Sun är, så jag drar mig ur den här diskussionen och hoppas på att någon tar upp andra ämnen som rör MS, vilket den här tråden handlar om :)

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
4/17/17, 4:55 PM
#32

#31 Absolut, du får tycka precis som du vill 🙂 Insåg också såhär i efterhand att det kanske verkade som att jag och Calcifer gaddar ihop oss, men vi råkar faktiskt bara tycka likadant i många frågor här inne. 

Jag kan förstå hur du tänker, även om jag inte alls håller med.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: