Annons:
Etikettböckerna
Läst 1142 ggr
Maryam Cullen
2017-03-31 08:19

Bästa samtalet mellan Bella och Edward

Vill ni dela med er lite av er Twilight upplevelse? Själv är jag helt besatt av Twilight och står bakom alla som tycker att Bellas val av Edward över Jacob var rätt gjort, så jag skulle jättegärna vilja veta vilket ert favortisamtal mellan Bella och Edward är och, om ni vill, varför ni tycker om det. Ni får välja om ni vill skriva på svenska eller engelska ;)

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Annons:
Calcifer
2017-03-31 13:41
#1

När hon försöker övertala honom till att de ska ha sex och han säger "stop trying to take your clothes off". xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2017-03-31 17:59
#2

#1 JAAAA! 😂 Helt klart bäst! 

Jag gillar en av deras första konversationer när Bella blir lite brydd över att Edward frågar henne om vädret. 😂 Hela den början av konversationen är egentligen bra, eftersom dom samtidigt håller på med mikroskopen och liksom testar varandra. 

Edward: Ladies first.
Bella: You were gone.
Edward: Yeah, um, I was out of town for a couple of days, personal reasons.
Bella: Uh, prophase.
Edward: Do you mind if I uh, look?
Edward: It’s prophase.
Bella: Like I said.

Edward: So you enjoying the rain?
Edward: What?
Bella: You’re asking me about the weather?
Edward: Yeah, I-I guess I am.
Bella: Well, I don’t really like the rain. Any cold, wet thing I don’t really…
Bella: What?
Edward: Nothing, uh
Edward: …it’s uh, anaphase.
Bella: You mind if I check?
Edward: Sure.
Bella: Anaphase.
Edward: Like I said.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
2017-04-02 11:25
#3

#2 Håller med om att det här samtalet är väldigt bra, men tyvärr såg jag filmerna efter att ha läst böckerna så jag tyckte att allt i dem var ett stort skämt, trots att jag kanske skulle ha tyckt om dem ändå.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Maryam Cullen
2017-04-02 11:36
#4

Personligen har jag alltid haft deras samtal i restaurangen La Bella Italia som favorit, men den är väldigt lång, så skriver bara en del av den här.

Edward: Jag vet inte ens om jag har något val längre. Jag hade fel. Du är mycket mer uppmärksam än jag trodde.

Bella: Och jag som trodde att du alltid hade rätt.

Edward: Det brukade jag ha. Jag hade fel om dig på ytterligare en punkt. Du drar inte till dig olyckshändelser - det begreppet är inte tillräckligt omfattande. Du drar till dig bekymmer. Om det finns något farligt inom en radie av tio kilometer kommer det alltid att hitta dig.

Bella: Och du anser dig själv tillhöra den kategorin?

Edward: Utan tvekan.

Bella: Tack. Nu har du gjort det två gånger.

Edward: Vi försöker undvika en tredje gång, okej?

Ärligt talat är det väldigt svårt att välja ett specifikt ögonblick mellan Edward och Bella, för jag är besatt av exakt allt som hänt mellan dem, men just det här samtalet har jag i huvudet jättelänge varje gång jag läser det.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
2017-04-02 12:21
#5

#4 Det gillar jag också! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
2017-04-10 14:09
#6

Lägger till ännu ett favoritsamtal för att ingen annan gör det 😃

Bella: Biten av en radioaktiv spindel?

Edward: Det var inte särskilt kreativt.

Bella: Beklagar. Det är allt jag har.

Edward: Du är inte ens nära.

Bella: Inga spindlar?

Edward: Inga alls.

Bella: Ingen radioaktivitet?

Edward: Nix. Och jag har inga problem med kryptonit.

Det kanske inte är exakt så det står i boken, men ni fattar nog andemeningen 🙂

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Annons:
Cireea
2017-04-10 16:57
#7

#6 Jag gillar faktiskt när Edward har lite humor. Hatar när han är så jäkla stel och besvärlig. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
2017-04-11 08:31
#8

#7 Håller med. Blir ibland irriterad på honom när han ser problem i allt

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Upp till toppen
Annons: