Annons:
Etikettfilmerna
Läst 845 ggr
Skitgalen
2016-06-21 09:07

Vad menar han?

Jag kollade på Twilight igår och det är två saker jag alltid undrar… Den första saken: I den första filmen (tror jag) så säger Edward till Alice "can you keep your thoughts to yourself?!" Och den andra saken: I den sista filmen när han och Bella sitter på ängen och Bella säger "Now you know, no one has ever loved someone as much as I love you" så svarar Edward "There is one exception" Vad menar han?

Annons:
Calcifer
2016-06-21 09:14
#1

Gissningsvis först att Edward blir irriterad på vad Alice tänker, och i andra situationen menar han att han är undantaget, likamed att han älskar henne precis lika mycket som hon älskar honom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Agafia
2016-06-21 09:14
#2

Att han älskar henne ännu mer ?

Swadika
2016-06-21 09:56
#3

Jag har alltid tänkt att Edward säger "Can you keep your thoughts to yourself" för att Alice tycker att Edward ska förvandla Bella till vampyr. Men om det är så vet jag inte haha 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Calcifer
2016-06-21 09:59
#4

#3 Jo så är det definitivt. Dels för att hon sett det och dels för att hon vill det. Hon ser Bella som en syster.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2016-06-21 13:19
#5

Håller med #3 angående första frågan. 👍 Har också uppfattat Edwards kommentar på ett liknande sätt. 

Sen tycker jag att #1 gav ett bra svar på din andra fråga. 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Skitgalen
2016-06-21 15:39
#6

Ah då är jag med, o det låter ju logiskt! Tack så mycket för era svar 🙂

Annons:
Cireea
2016-06-21 15:43
#7

😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Accalia
2016-06-22 01:20
#8

I vilken scen säger han "can you keep your thoughts to yourself?"?

Cireea
2016-06-22 01:23
#9

#8 I garaget när dom ska ta Bella från Forks i första filmen. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Accalia
2016-06-22 23:38
#10

Aha jag tänkte att det var att han inte ville tänka tanken på att hon skulle dö och Alice tänkte på det, så han ville inte höra det osv

Cireea
2016-06-23 01:45
#11

#10 Ja, det är ju en tolkning det med! 😃

Sedan kan det ju lika gärna handla om att Alice tänkt på båda sakerna då det är två saker som Edward fruktar mest, Bellas död och förvandling. 👍Det är något jag inte reflekterar över förrän nu och det låter ganska vettigt. 

Men det är antagligen något bara Stephenie kan svara på! 😉 Eller ja, även Midnight Sun skulle ha svaret på den frågan.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Accalia
2016-06-23 18:34
#12

Haha jag har inte tänkt på att man kan tänka på andra sätt, trodde alla uppfattade det som jag😃 

Så synd att Midnight sun inte blev klar, hade så velat läsa den :(

Cireea
2016-06-23 18:54
#13

#12 Jag är ändå ganska positivt inställd till att vi en dag kommer få läsa Midnight Sun. Stephenie har lagt den åt sidan just nu men förhoppningsvis kommer hon ta upp tråden igen och fortsätta. 👍

Nu när Twilight firade 10 år så tog hon upp det här med Midnight Sun då otroligt många fans blev besviken över att Life and Death släpptes istället för MS. Stephenie sa rakt ut att hon inte hade haft tillräckligt med tid för att skriva klart MS, så jag tror absolut att det finns en chans för att vi en dag kommer få läsa ur Edwards perspektiv även om det ligger några år bort.  🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Accalia
2016-06-23 23:18
#14

Jag trodde det var så att ett par kapitel läktes ut så hon valde att inte fortsätta med den..?

Cireea
2016-06-24 00:43
#15

#14 Ja, det var exakt det som hände! 🙂 Men hon sa aldrig att MS var förlorat för alltid, bara att hon la ner boken just då och att hon inte vet när/om hon kommer ta upp skrivandet igen. Men jag är som sagt väldigt positivt inställd till att hon kommer skriva klart den tids nog! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Accalia
2016-06-24 20:04
#16

#15 ja det hoppas jag vetkligen hon gör!! :)

Upp till toppen
Annons: