Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 1026 ggr
[eliinmeyer]
5/6/16, 12:16 AM

Team Edward vs Team Jacob

Hej, vilket team tillhör ni? Själv är jag team Edward, Bella och Edward är som jågjorda för varandra i min åsikt och Jacob verkar vara för mycket självcentrerad ;)

Annons:
Codswallop
5/6/16, 12:44 AM
#1

Team Bella. Bella i boken (stor skillnad från karaktären i filmen!) är för bra för både Edward och Jacob. I filmen är jag team Jacob.

Calcifer
5/6/16, 1:08 AM
#2

Team Carlisle.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
5/6/16, 9:00 AM
#3

För min del så är jag varken eller, även om böckerna och filmerna kretsar kring just den trion. Men eftersom vi redan fått se Bella med Edward så hade jag gärna sett henne med Jacob bara för att se hur det blivit. För min del så kändes Bella roligare och lite mer avslappnad med Jacob jämfört med Edward. Hade hon dessutom varit med Jacob hade vi fått hänga mer med den urläckra flocken! 😎

Men jag är nog mer Team Wolfpack ❤️
Och gärna utan Jacob+Bella-dramat. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
5/6/16, 9:36 AM
#4

Hmm, jag vet faktiskt inte riktigt xD Jag tycker om dem båda två, på sitt sätt. Kan verkligen inte välja.. 😂

R.I.P. Anton 💔

Cireea
5/6/16, 9:39 AM
#5

#4 Why not both? 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
5/6/16, 10:56 AM
#6

Team Edward, jag tycker inte om Jacob efter han blivit varulv 😛

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Cireea
5/6/16, 11:02 AM
#7

#6 Intressant, vill du utveckla? 

Kan dock hålla med till viss del, tycker Jacob blev väldigt bitter efter förvandlingen. Fast å andra sidan kan jag inte klandra honom, han säger ju själv att han inte valde det livet och han hatar ju att ha blivit tvingad till det. 

Jag gillade Jacob som människa. Han var betydligt mer genuin, glädjefylld och ja, lätt att tycka om. 🙂Hade Jacob varit människa genom hela bokserien så hade jag enkelt kunna säga Team Jacob..

Fast ja, undrar hur böckerna skulle blivit om Meyer gjort som hon tänkte. Alltså att inte ha med Jacob alls som en "stor karaktär" - han skulle väl bara förmedla storyn om "de kalla" från början?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
5/6/16, 11:31 AM
#8

#7 Nej det vill jag inte 😉

Haha nej då men det sitter nog egentligen kvar från flera år sedan när jag mest tyckte Jacob blev så dryg och ja som du säger bitter efter förvandlingen. Fast nu när jag är äldre och läst om böckerna när jag vet vad som kommer hända så tycker jag bättre om honom. Äsch jag vet inte 

Det har jag också funderat på, det skulle nog inte blivit något triangeldrama, för om jag inte minns helt galet så skulle andra boken vara Breaking Dawn fast några år in i framtiden. Ja precis, enda anledningen till att han var med var för att någon var tvungen att berätta historien typ :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Katniss
5/6/16, 11:37 AM
#9

#5 Ja! 🤗

R.I.P. Anton 💔

[eliinmeyer]
5/6/16, 11:37 AM
#10

Jag tror jag själv är så kär i själva idén på Bella och Edward att jag väljer dem. Visst Bella har väldigt kul med Jacob och så men jag ser dem mest som bästa vänner, inte några som skulle kunna vara ett par. Sen ibland kan jag tycka Jacob är så klängig, han försöker nästan tvinga Bella att tycka om honom och jag blir så irriterad på det, om han verkligen tycker om henne så borde han låta henne göra som hon vill, som Edward säger flera gånger om i serien. Det är också något jag gillar med Edward, att han bryr sig om Bella så mycket att han själv kan tänka sig lida för att hon ska må bra.

Cireea
5/6/16, 12:13 PM
#11

#8 Ja hans roll var väl tänkt att vara lika liten som den är i Life and Death.

Men jag förstår hur du menar, jag tyckte också Jacob var fruktansvärt dryg, efter förvandlingen då alltså! 😂

#10 Intressant tanke, jag har aldrig sett det på det sättet faktiskt. ☝️ Fast å andra sidan så är Bella jäkligt duktig på att "leda Jacob vidare". 

Jag ogillar Edward till viss del då han är så otroligt kontrollerande. Han tillåter inte Bella att göra som hon vill utan saboterar exempelvis bilen när hon vill åka till La Push för att hälsa på Jacob.  Jag tål inte att Edward försöker styra över henne på det där sättet, sen skiter jag i om han gör det av kärlek. Allt har sina gränser och han går över gränsen med sitt kontrollerande flera gånger. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
5/6/16, 12:24 PM
#12

#11 Jag har också märkt av det.. Hon kan ju fortfarande vara vän med Jacob ju 😊🐺 #overprotectingbf

R.I.P. Anton 💔

[eliinmeyer]
5/6/16, 1:44 PM
#13

#11 ja ibland kanske han överdrivet, dock gör han ju det bara för att försöka skydda henne, och även om det blir för mycket så tycker jag bara det är så gulligt att han försöker skydda henne som han gör :)

Annons:
Cireea
5/6/16, 1:55 PM
#14

#13 Mja, jag tycker det går över styr. Att skydda är en sak men att försöka kontrollera henne såsom han gör är bara..vidrigt. Om man nu tänker sig att det skulle vara ett förhållande i det verkliga livet. 😐

 Vi får helt enkelt agree to disagree. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[eliinmeyer]
5/6/16, 2:34 PM
#15

#13 haha jo, det beror väl på hur man ser det, är man på ena sidan ser man det på ett sätt och vise versa. Men aja, kommer alltid vara team Edward ändå ;)) Intressant fakta, Robert Pattison gillar inte Edward alls tydligen, han tycker han är typ helt psykolog och kontrollerande och att det måste vara några fel på honom haha, känns nästan som han pratar skit om sig själv, antar att han också är team Jacob ;))

Cireea
5/6/16, 3:04 PM
#16

#15 Det visste jag faktiskt, jag undrar varför han tog rollen .. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[eliinmeyer]
5/6/16, 3:25 PM
#17

#16 ja man tänker ju att man tar roller som man känner igen sig i, det är oftast då man kan spela ut den så bra som möjligt. Men har han inte sagt någon gång att han ville ta livet av sig innan Twilight och att det typ räddade hans liv? Eller är jag helt ute och cyklar? Jag har för mig att jag hört det någonstans? Kanske inte var sant?

Cireea
5/6/16, 3:29 PM
#18

#17 Precis, eller åtminstone roller man känner sig bekväm med. Då gör man ju ett bättre jobb än om man avskyr sin karaktär. MEN, Robert Pattinson gjorde ett grymt jobb som Edward med tanke på att han inte gillar Twilight eller sin karaktär. 

Oj, jaså? Jag har inte hört något om det.. eller har jag?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[eliinmeyer]
5/6/16, 4:30 PM
#19

#17 ja jag tyckte han var jätte duktig och att det inte var stor skillnad alls på Edward i boken och Edward i filmen. Undrar hur det hade blivit om han hade tyckt om rollen… Nej jag har för mig att jag läst det någon eller några gånger men kan ha helt fel :)

Katniss
5/6/16, 5:00 PM
#20

Hmm.. Jag visste faktiskt inte att han inte tyckte om sin roll egentligen.. 🤔

R.I.P. Anton 💔

Annons:
[eliinmeyer]
5/6/16, 7:44 PM
#21

#20 jodå han har sagt i flera intervjuer hur han skrattar och säger saker som att det måste vara något fel på honom (Edward), att han måste ha något problem osv hahaha xD går att hitta på youtube

Katniss
5/6/16, 8:54 PM
#22

#21 Det måste jag kolla upp..

R.I.P. Anton 💔

Calcifer
5/8/16, 11:05 PM
#23

Det är typ ett ganska stort skämt i hollywood just det faktum att Pattinson avskyr Edward, Twilight och tycker böckerna och allt är ett enda stort skämt. Finns mängder med jätteroliga intervjuer, typ en där han får frågan vad han skulle tycka om Twilight om han inte var med i dem och han svarar "I would just mindlessly hate them". Har jämfört Edwards glittrande i solen med att påpeka med avsmak att han ser ut som "a my little pony". Han tog rollen för han insåg potentialen, de här filmerna skulle slunga honom mot jobb han ville ha och han skulle slå igenom omedelbart. Han har även sagt att Meyer verkar ha psykiska problem utefter hur hon skrivit böckerna, och att Bella tydligt är hennes chans att leva ut sina egna creepy fantasier etc. 

Sen angående Edward och överbeskyddandet så har Meyer förklarat det också. Edward må tekniskt sett vara över 100 år gammal, men på många sätt är han fortfarande 17, och han har aldrig varit i ett förhållande förut och definitivt inte ett med en tjej som i jämförelse med honom själv och de han har omkring sig är skör som glas och som envisas med att hänga med de som inte riktigt har samma kontrollerade "lugn". Först är han för strikt, sen blir han för "gör whatever då", och ingetdera är optimalt men vem fasiken gjorde inte en miljon fel i sitt första förhållande?

Och som bonus, här är lite Edwardhat från Pattinson. ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
5/8/16, 11:08 PM
#24

#23 Jag hade skrivit ett långt svar till den sista delen av din kommentar men jag orkar verkligen inte diskutera saken. 😐 Det tar onödigt med energi då vi uppenbarligen tycker olika. 

Agree to disagree.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
5/8/16, 11:18 PM
#25

#24 Alltså, det är Meyers motivation, och jag kan se vart hon kommer ifrån för jag vet hur jag har failat i förhållanden för att jag inte hade bättre koll och sånt. Men sen är jag personligen ändå av åsikten att Edward är kontrollerande och creepy. 😎


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
5/8/16, 11:21 PM
#26

#25 Jaha okej! 😂Jag tolkade det som att du också var av den åsikten att hans kontrollbehov är helt normalt osv. 
Visst kan man göra fel i ett (eller flera) förhållanden men just det där kontrollbehovet är liksom inget som "alla" gör fel - det är något sjukt som personen behöver hjälp med för man ska inte vara sådär kontrollerade i ett sunt förhållande. 

Men ja, nu är det här en fiktiv story så det är ju inte något livshotande. Men jag hoppas innerligt att unga människor som ser filmerna eller läser böckerna inte tror att det är normalt.. det är väl mest det som är oroande. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
5/8/16, 11:24 PM
#27

#26 Det gör de. Inte alla, men otäckt många. Så det är något jag stör mig på också. Personligen så kan jag ju skilja så starkt på fiktivt och verkligt, att jag kan fortfarande typ swoona över Edward och sucka drömmande över honom - men just för att jag kan göra den skillnaden. I verkligheten skulle jag springa åt andra hållet för jag har varit i ett sådant förhållande på riktigt och det är fruktansvärt och inte okej. Men ja, det är ju hennes motivation till varför hon tycker han ändå är en bra snubbe, och jag kan som sagt se vart hon kommer ifrån.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cireea
5/8/16, 11:26 PM
#28

#27 Jag skulle också sprungit åt andra hållet, har också varit i en sådan relation och det finns inget sunt med den sortens kontrollbehov. Kanske är det därför som jag reagerar så mycket starkare än andra som inte fått uppleva den verkliga versionen som inte alls är så förskönad som den är i böckerna/filmerna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
5/8/16, 11:29 PM
#29

#28 Ja det är nog väldigt logiskt att det är en anledning till att vi båda kan reagera starkt på det, eftersom vi vet hur det faktiskt känns och ser ut i verkligheten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
5/8/16, 11:33 PM
#30

#29 Då är det inte bara jag som tänker så! 😛

Jag är ju då väldigt uppenbart inte Team Edward men det är väl ingen nyhet för vissa här inne. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
5/8/16, 11:37 PM
#31

#30 Det är inte jag heller, så det är lugnt. 😎


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[eliinmeyer]
5/8/16, 11:40 PM
#32

Haha intressant hur andra ser det. Jag har aldrig sett det som något sjukt hur han är kontrollerande över bella eller något fel, jag tycker inte de e så överdrivet liksom. Utan mer som att han vill henne väl och blir kontrollerande, dock säger hon ju ifrån ibland och då erkänner han ju att han kan va kontrollerande, så tror inte det är liksom psykiskt sjukt, för en psykiskt sjuk tror jag inte skulle erkänna det. Jacob kan ju också vara overprotective, han säger liksom "han är inte bra för dig bella, du ska va med mig" då blir jag lite, woooow step back dude, så bra e du inte. Jacob kan va lite barnslig faktist, men han e för snygg för att man skulle ogilla honom ;)

Calcifer
5/8/16, 11:42 PM
#33

#32 Jag tror jag "accepterar" det mer hos Jacob just för att han är kontrollerande på ett verkligt barnsligt vis. Där tycker jag det är så tydligt att det handlar helt om hur lite koll han har på hur man "får" bete sig ibland, och att han är omogen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
5/8/16, 11:48 PM
#34

Jacob är barnslig, och det är ju lite av hans personlighet. 😛  

Bella finner sig i och accepterar för mycket, även om det i böckerna är lite mer jävlar anamma i henne än i filmerna. Det är ofta som jag bara skrikit rakt ut när Edward liksom försökt "stänga in" Bella i sina försök att "skydda henne".  Jag gillar det inte men det är min åsikt. 

Jag tycker bara det är så tragiskt att unga människor läser böckerna och ser filmerna för att sedan tro att det Edward gör mot Bella är normalt. 

Jag skulle bli vansinnig om min nuvarande sambo tvingade mig att inte träffa mina vänner, saboterade min bil när han vet att jag ska åka iväg, satte sin syster som barnvakt medan han var borta eller blev ursinnig när jag träffade en killkompis bara för att det inte passar honom. Sinnessjuk är bara förnamnet på sånt. 😮

Som sagt, det är en fiktiv värld men speciellt unga människor suger åt sig saker och det är lätt hänt att någon som inte vet bättre faktiskt tror att det är sådär förhållanden ska vara.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[eliinmeyer]
5/8/16, 11:49 PM
#35

#33 ja det blir ju nästan så, dock kan jag tycka han verkar så klängig, som "ge upp någon gång" Men Edward är mer att han vill skydda henne och jag tycker de e så gulligt för man ka verkligen se hur mycket han älskar henne genom att sätta sitt liv i risk ibland så hon får de bra, även om det kan vara på ett kontrollerande sätt. Dock e han ju inte så han bara "du sitter här, går hit, gör inte så, annars binder jag fast dig" typ, utan han försöker bara hindra henne från vissa situationer (som ibland inte är bra)

Calcifer
5/8/16, 11:50 PM
#36

#34 Håller med dig i precis allt och startade t.o.m. en tråd för att fokusera på just det för jag tycker det är en så extremt intressant diskussion. 😃

Med Edward känns det mer beräknande, med Jacob mer typ lilla ponken, du har verkligen ingen koll alls *klappa på huvudet*.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[eliinmeyer]
5/8/16, 11:53 PM
#37

#34 jo i verkligheten hade det nig varit en Anna grej men eftersom man e blind av kärleken och var att det inte är påriktigt så tänker man inte så mycket på sånt tror jag

Cireea
5/8/16, 11:58 PM
#38

#36 Jag såg det så jag skrev i den tråden också! 😃

#37 Det är ju det jag menar, att om man tänker steget längre så märker man att unga personer kan påverkas negativt av den bild på relationer som man får uppleva i Twilight. Allra helst om man har svårt att skilja på vad som är okej och inte okej i ett verkligt förhållande. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: