Annons:
Etikettfilmerna
Läst 761 ggr
Cireea
2016-02-08 13:08

Eclipse: Historier vid lägerelden

Är det bara jag som stör mig på att dom tog bort allt  det viktiga i Eclipse när Billy Black berättade Quileute's historia vid lägerelden? Han berättar ju om när stammen stötte på "de kalla"  men man fick aldrig bakgrundshistorien kring varför dom ens kunde bli vargar från första början! 

Tyckte dom skulle ha tagit med den första delen med andekrigarna och när hövdingen Taha Aki blev förrådd av Utlapa. För det var ju inte så att dom en dag bara vaknade och kunde bli vargar.. det finns ju en väldigt bra story bakom hur det kom till. Något dom helt valde att ta bort från filmen.. Oberörd


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2016-02-08 13:27
#1

Oh har aldrig tänkt på det, nu måste jag se filmen.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2016-02-08 13:35
#2

#1 Gör det ☝️ Jag såg filmen och läste boken direkt efteråt, vilket gjorde att jag direkt kunde jämföra. I boken får man en väldigt bra förståelse för hur det hela gick till men i filmen framstår det som att dom (Quileuterna) plötsligt bara kunde skifta när "de kalla" kom. 

Det finns mer till storyn, vilket man får veta i boken, och jag önskade att dom tagit med den delen också då andekrigarna och Utlapa's förräderi är viktigt för resten av storyn. Det är ju när Utlapa förråder Taha Aki som hela grejen med vargen uppstår.

Om dom tagit med resten av historien så skulle garanterat fler som sett filmerna ha förståelse för vad Jacob och de andra är.  

Hela historien går att läsa här: http://twilightsaga.wikia.com/wiki/Quileute_tribe


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-02-10 07:02
#3

Jag har filmen Eclipse hemma. Jag tror nog också att jag tar en titt :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-02-10 11:22
#4

Gör det , det är verkligen annorlunda jämfört med storyn man får i boken!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-02-10 19:50
#5

#4 Tänkte se den i helgen, så återkommer då! ;)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-02-10 19:52
#6

Bra!👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2016-02-12 20:02
#7

Jag håller med dig, det låter ungefär som om de alltid vara vargar. Hade kanske egentligen bara räckt med någon mening för att förtydliga det. 

Folk jag pratat med som inte har läst böckerna klagar ofta på att de ser ut som vargar när de ska föreställa "varulvar". Men har man läst böckerna förstår man ju också varför de ser ut som vargar, för att de är just vargar. Det hade lika gärna kunnat vara vilket djur som helst som Taha Aki klivit in i. Man får aldrig i filmerna reda på att de är skiftare och inte varulvar. Eller att "riktiga" varulvar (månbarn säger de i väl i boken?) existerar i Twilight världen men nästan är utrotade.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2016-02-12 20:09
#8

#7 Exakt, det hade bara räckt med en liten avstickare där man nämner att Taha Aki klev in i en varg och det är därför som dom blev just vargar.
Det hade kunnat vara en ekorre eller en ödla lika gärna, men nu gick ju inte historien på det viset. 😛

Det har jag också upplevt, många klagar på att dom inte alls ser ut som "varulvar". Men det är ju enbart för att vi läser böckerna ur Bella's perspektiv och hon vet ju inte skillnaden mellan skiftare och månbarnen (varulvar). 
Edward nämner månbarnen i slutet av Breaking Dawn när Caius vill utrota flocken. För det var ju Caius som började utrotningen av just månbarnen. Enligt Twilight Saga Wiki så ska månbarnen vara väldigt lika de traditionella varulvarna. 

Läs mer om Månbarn här


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-02-12 20:20
#9

#8 bilden man får när små ödlor springer runt och fajtas mot vampyrer xD

R.I.P. Anton 💔

Swadika
2016-02-12 20:23
#10

#9 Hahahaha 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2016-02-12 20:24
#11

Hahahah 😂Ja men det hade säkert gått jätte bra! 😂Jag kan faktiskt se framför mig hur Jacob skiftar till en ödla.. 

Älskar faktiskt storyn om andekrigarna, väldigt intressant att läsa om! 👍 Även månbarnens historia är väldigt intressant, hade varit mäktigt om dom stött ihop med ett Månbarn i böckerna (och även filmerna).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-02-15 07:58
#12

Jag hann inte se hela filmen igår, men jag hann se tills precis innan kriget. Måste hålla med om att de inte säger någonting om hur de blev varulvar från första början. De hoppar bara direkt in i 'när vi mötte De Kalla..' 🤔

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-02-15 12:30
#13

#12 ELLER HUR!! 😡 Det är verkligen irriterande att de lämnade ute den viktigaste delen av hela berättelsen..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: