Annons:
Etikettböckerna
Läst 1074 ggr
Cireea
2016-01-07 00:44

Vilken föredrar du?

Nu är det ett tag sedan den nya boken Life and Death: Twilight Reimagined kom ut och jag börjar känna mig nyfiken över vad ni tycker om den i förhållande till den första Twilight-boken. 

Har man inte läst båda böckerna kan man välja alternativet "Annat". 

Så, vilken gillar ni mest av Twilight och Life and Death: Twilight Reimagined? 
Notera att jag inte menar hela Twilight-serne i förhållande till den nya boken utan endast första boken i förhållande till Life and Death


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-01-08 00:44
#1

Var är alla som läst Life and Death egentligen?! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2016-01-08 17:57
#2

Jag har funderat länge på den här frågan haha så därför jag inte svarat, haha.

Men jag tror jag måste säga Life and Death, jag tycker den är bättre skriven, Beau är rolig att följa och jag älskar Edythe :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2016-01-09 00:57
#3

Jag vägde böckerna mot varandra och det tog inte särskilt lång tid för mig att välja Life and Death framför Twilight

Det är lustigt ändå att den här ny-gamla boken plötsligt är så mycket bättre än originalversionen. Kanske är det för att Stephenie fick tillbaka glöden efter att ha varit ifrån Twilight-serien ett tag och kunde därför göra den här luftig och lätt, eller också handlar det helt enkelt om att Beau och Edythe är roligare än vad Bella och Edward är. 

För min del flög jag genom kapitlen och nu mot slutet var jag tvungen att läsa ett kapitel om dagen för att inte läsa ut boken för snabbt. Jag älskar hur Stephenie skrivit ur Beaus perspektiv, det känns så lättsamt och inte alls lika tungt som när man fick läsa ur Bellas perspektiv. 

Verkligen, tummen upp för denna bok 
Kan inte greppa hur folk kan avsky denna version?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-01-09 23:02
#4

Jag valde 'annat' då jag inte läst reimagined än :S..

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-01-10 01:43
#5

#4 Ååh du bara måste!!! 😮Den är sjukt sjukt bra!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-01-10 01:46
#6

#5 Vet du var man kan köpa den? På engelska relativt billigt :)

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Cireea
2016-01-10 01:51
#7

#6 På Adlibris säljs den för 178:- http://www.adlibris.com/se/bok/twilight-tenth-anniversarylife-and-death-dual-edition-9780316268394

Dock får man ju med första boken tillsammans med den nya. Den nya kan som inte köpas separat men det kvittar ju egentligen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-01-10 01:53
#8

#7 det är ju lite billigare än priset man såg när den först kom ut :)

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-01-10 01:56
#9

#8 Ja verkligen! 👍Det är ett bra pris med tanke på att du får två inbundna böcker när du köper just den jag länkade till.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
2017-04-03 13:51
#10

Jag valde annat för att jag inte har läst Life and Death och inte heller tänker göra det, annars skulle jag förmodligen ha valt Twilight. Tanken att något ändras i Bellas och Edwards förhållande, eller något annat i serien för den delen, är verkligen något jag inte tycker om.  Tycker ändå att ni har intressanta tankar om boken.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Cireea
2017-04-03 13:57
#11

#10 Fast, Life and Death är ju inte Bella och Edward. 👍 Och den har ingen egentlig koppling till Twilight-serien. Den är ju sin egen med sin egen värld. 

En alternativ värld.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
2017-04-03 14:04
#12

#11 Jo, men det är en alternativ värld till Bellas och Edwards värld. Jag kommer på något som Bella har tänkt i Ljudet av ditt hjärta, när Jacob säger att han önskar att det hade varit annorlunda. Hon ville inte föreställa sig att något skulle vara annorlunda eftersom hennes liv var perfekt som det var. Det är samma sak för mig med Twilight böckerna. Ingen anledning att tänka sig de på ett annat sätt. Inte för mig i alla fall. Men vilket stort intresse du har för Life and Death. Spännande att höra dina tankar om den :)

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Katniss
2017-04-03 16:43
#13

Har faktiskt lånat reimagined nu… Äntligen! 😃

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Cireea
2017-04-03 16:59
#14

#13 Spännande! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: