Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 833 ggr
Cireea
2015-12-10 21:12

Angående Leah..

Jag har hakat upp mig på en sak med Leah Clearwater som jag inte riktigt kan få ut ur huvudet. Man pratar ju om att killar alltid varit skiftare för att föra generna vidare och Leah är ju då alltså den första kvinnliga skiftaren vi vet om. 

Är det någon som vet om Stephenie Meyer bekräftat om Leah kan präglas på någon och/eller föra skiftargenen vidare? Eller finns det någon information kring det? 
Jag vet att jag luskat runt i det här förut men minns inte vad jag kom fram till alls. 

Om det nu inte finns någon information: Borde hon inte kunna präglas på någon och sedan föra genen vidare? Varför skulle det vara annorlunda för tjejer än killar när det kommer till den detaljen?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Katniss
2015-12-10 21:16
#1

Jag har alltid antagit att hon kan det ^^

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2015-12-10 21:17
#2

#1 Hm, okej.. men som jag förstått det så är det väl inte en självklart för henne och de andra så hon är den första av sitt slag. 

Fast det kanske bara är jag som överanalyserar.. eller? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-12-10 21:20
#3

AHA! Jag visste väl att det fanns något om det.. hittade detta:

"Despite the initial antagonism between the two of them, Leah and Jacob soon form a closer bond due to their broken hearts. She and Jacob have a deep conversation one day whilst hunting, mentioning how being immortal has stopped her menstruation cycle and may have disabled her ability to get pregnant."

Så, Leah får alltså inte mens längre vilket KAN ha gjort att hon inte längre kan skaffa några barn. Fast man vet ju aldrig med tanke på att Edward tydligen är fertil trots att han är en vampyr. 

Alltså jäklar.. det äter verkligen i hjärnan på en när man inte kan få svar! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2015-12-10 21:21
#4

#3 Där ser man :S

R.I.P. Anton 💔

Swadika
2015-12-11 07:58
#5

Finns inget konkret svar (i böckerna i alla fall, Meyer borde ha svaret) och framförallt inte eftersom vi egentligen inte till 100% vet varför präglingen existerar. I boken finns två teorier, att man präglas på den som har lättast att föra varulvsgenen vidare. Den andra teorin är för att skapa starkare varulvar. Men hur som helst, båda teorierna borde uppfyllas om både mor och far är varulvar så om Leah kan  bli gravid borde någon av hanarna ha präglats på henne. Jag tänker mig kanske Sam eller Jacob eftersom de är höga i rang. För nog är det troligare att Sam skulle präglats på Leah, om hon kunde föra det vidare, än på Emily.

Jacob tror att tiden har stannat av för Leah, och den dag hon slutar vara varulv så får hon även tillbaka mens och kan då skaffa barn, men då borde någon ha präglats på henne.    

Frågan är om hon är den första tjejvarulven, har läst några teorier om detta, ena är att det kanske funnits tjejvarulvar men att det inte förts vidare i historian för att kvinnor inte var lika mycket värda som män förr i tiden (förstörs lite av historian om The third wife). 

Den andra teorin var att det tidigare inte behövts lika många varulvar som nu, 1-2 vampyrer kräver kanske 3 varulvar, lika stor som förra flocken var (Quil Ateara, Levi Uley och Ephraim Black) och då räcker det att förvandlingen slutar där och inga fler blir varulvar. Men nu är det 7 vampyrer (plus besökare ibland) och då behövs det garanterat fler varulvar än 3 (typ 10 kanske som flocken är i eclipse). Jag tycker att genen borde först drabba de som kommer bli starka varulvar. Nu kan jag inte Pauls eller Jareds släktträd men det stämmer ganska bra med Sam, Embry(troligen), Jacob. Tillsammans med Quil (men jag tror Leah och Seth blir varulvar före honom) så var deras förfäder med i den senaste flocken. En kvinnlig varulv är nog inte lika stark som en manlig, och behövs det bara 3 varulvar kanske det inte når en tjej.

Sista teorin jag läst om, som också nämns av Leah i boken, är att hon inte är lika kvinnlig som andra. 

Nu blev det extremt långt här xD

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2015-12-11 14:08
#6

Förlåt rättningen men.. dom är inte varulvar. 😇

Hmm, intressanta teorier. ☝️Angående teorin om att någon i flocken bör ha präglats på Leah om hon nu varit fertil.. dom kanske inte kan präglas inom själva flocken? 🤔En skiftare kanske inte kan präglas på en annan skiftare av någon anledning. Meyer har säkert en superinvecklad historia om allt det här och jag vill såå jäkla gärna höra om den för det är så sjukt intressant.

Det är helt klart en väldigt intressant fråga och jag önskade att det fanns något konkret svar på flera saker om just skiftarna. Man får egentligen ganska lite information som verkligen når ned i djupet kring deras historia, gener, beteende och andra saker som jag inte orkar rabbla. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2015-12-11 15:01
#7

#6 Vet självklart att de inte är varulvar (månbarn har jag för mig att de kallas i twilight) men de kallar sig själva för varulvar så därav att jag använde det ordet :). 

Det kanske står något i den illustrerade guiden, men det var så längesedan jag läste den att jag inte kommer ihåg, haha :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2015-12-11 15:17
#8

#7 Precis, Månbarn kallas ju varulvar där. Ganska intressant den där delen också, man får ju som ingen större förklaring kring det här med Månbarn och skiftare, det händer väldigt fort både i filmen och boken. 

Därför måste man ofta förklara det för de som hatar Twilight enbart på grund av "varulvarna som bara ser ut som stora vargar" - 😃En och annan jag pratat med blir faktiskt väldigt förvånade och börjar reflektera över det hela, haha! 

Jag vet att jag också läst igenom den men minns inte alls hur det var. Måste nog kolla om min syster minns något om det! 😂Så sjukt irriterande att inte minnas.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: