Annons:
Etikettfilmerna
Läst 1144 ggr
Swadika
2015-11-26 20:30

Vem säger det?

Ser på Twilight och kom på att det är en sak jag alltid har undrat. När Bella besöker familjen Cullen, då de står och lagar mat och precis innan hon kommer in i köket är det någon som säger "Here comes the human?" eller något liknande. 

Vem är det som säger det? Jag tycker det låter som Esme det är hon som filmas när det sägs men jag kan inte se att hon rör på läpparna. Det känns inte som Rosalie för det låter så glatt xD

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
ljungensjenka
2015-11-26 20:38
#1

Jag har alltid trott det varit Esme men att hon säger det med ett stort leende så man inte ser att hon rör läpparna, men kommer inte ihåg den scenen helt exakt ;) Inte Rosalie iaf och låter ju inte som Alice :)

Swadika
2015-11-26 20:43
#2

#1 Ja jag trodde också det tills för något/några år sedan när jag kollade noga och det inte ser ut som om hon rör läpparna utan bara har ett stort leende. Förra året var vi tre personer som satt och spolade tillbaka flera gånger för att kolla men vi kunde inte avgöra.

Alice är inte i rummet då, så det borde det inte vara. Det är Esme och Rosalie av tjejerna som är där. Borde inte vara någon av killarna, låter alldeles för tjejigt xD

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2015-11-26 20:54
#3

Det BÖR vara Esme då ingen annan ens skulle säga en sådan sak. 

Om jag försöker säga exakt samma mening själv med ett leende på läpparna så går det faktiskt säga utan att röra på läpparna särskilt tydligt. Så det kan helt klart vara Esme som sagt det och tränat på att säga det utan att göra särskilt mycket rörelser med munnen. 

Kanske en "Vampire thing" att kunna prata utan att röra läpparna lika överdrivet mycket som vi människor måste. 

Annars så kanske det helt enkelt är en miss 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
2015-11-27 20:29
#4

Ja det borde vara Esme, men då är det i alla fall fler som uppfattat att det är hon :) trots att det inte ser ut som det xd

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2015-11-27 20:36
#5

haha, ja det känns inte som att det kan vara någon annan! Haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-07-04 14:55
#6

Jag måste bara få väcka liv i tråden igen med en förklaring! 😃

Det är Esme som säger meningen. Anledningen till att man inte ser hennes läppar röra sig är för att dom klippt ihop scener och "överlappat" ljudet men då glömt kontrollera så att Esme faktiskt rör på läpparna 😉.

Det är rätt vanligt att man ser sådana missar i serier eller filmer, där två olika tagningar blivit ihopklippta men där man glömt se till att ljudet och personens utseende hänger ihop. Ser en serie för tillfället där det hände exakt samma sak, personen sa något men läpparna rörde sig inte. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2017-07-04 17:31
#7

Haha men vad bra då tycker jag det är utrett 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: