Annons:
Etikettböckerna
Läst 976 ggr
Cireea
10/15/15, 8:20 PM

Svenska eller Engelska versionen?

På vilket språk läser ni helst Twilight-böckerna? Föredrar ni att läsa de engelska versionerna eller tycker ni att det är lättare med de svenska?🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
10/15/15, 8:32 PM
#1

Läser oftast på svenska, mest för att jag gjorde det när jag läste böckerna första gången. Men tycker om de på engelska också för då är det Meyers egna ord (översättningar från engelska till svenska tycker jag oftast blir lite stelare och formellt). Nu är det inte så ofta jag läser böckerna men jag lyssnar på dem nästan varje kväll och där finns de bara på svenska.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

LaSadie
10/16/15, 7:30 AM
#2

Jag föredrar och rekommenderar att man läser böckerna på engelska. En del försvinner i översättningen och engelska språket är mer uttrycksfullt.

Snurrig
12/6/15, 12:17 PM
#3

Jag har bara läst dom på svenska, och det var en evighet sen, eller ja, när den sista boken kom ut på svenska. Men jag kan tänka mig att den engelska är bättre. Så skulle någon fråga mig vad jag rekommenderar så skulle jag förmodligen ändå säga engelska. Originalen är nästan alltid bäst.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
12/6/15, 1:20 PM
#4

Har läst på både svenska och engelska .. dock har jag bara dom svenska böckerna hemma för tillfälligt. Tycker dom engelska är bättre såklart, då känns språket mer levande och böckerna känns "rätt". 

Men sen så är ju svenska alltid lättare att läsa då det är mitt modersmål så man kommer snabbare igenom böckerna på svenska. För mig kvittar det dock 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
12/6/15, 8:20 PM
#5

Jag fördrar engelska, men svenskan är ändå helt okej. Jag har de svenska versionerna hemma, men vill jag lösa på engelska är det bara att tralla till biblioteket :)

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: