Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1520 ggr
MoaLava
2015-03-22 21:48

Andra serier/filmer/böcker

Jag antar att de flesta här på Twilight är intresserade av vampyrer och varulvar (vet att de är skiftare i Twilight men ändå :P) så tänkte att man kunde skriva bra böcker,filmer och serier man sett/läst.

Hälsningar Moa =)

Annons:
MoaLava
2015-03-22 21:52
#1

Jag läser just nu en bok som heter "De odödligas regler" som jag tycker är väldigt bra. En bok som utspelar sig i ett samhälle där vampyrerna har makten. Jag ser även på "The vampire diaries" som jag tycker liknar Twilight en del.

Hälsningar Moa =)

LaSadie
2015-03-24 22:21
#2

Jag läste House of night serien. Den är väl bra men alldeles för tonårsaktig för min smak.

Lajban:)
2015-06-01 16:37
#3

The Vampire Diares <3

Hästar och kaniner är livet Hjärta

teddykaniner
2015-07-02 16:56
#4

The vampire diaries, the originals och teen Wolf är riktigt bra! Speciellt teen Wolf som jag nyss börjat se (dock sett alla säsonger redan *sad * men en ny säsong började i måndags så det är ok!

Med vänlig hälsning,
Jenny

MoaLava
2015-07-02 17:45
#5

#4 Jag ser oxå The Originals =) Har försökt se Teen Wolf… Har försökt så många gånger… Men kan verkligen inte komma in i den =/

Hälsningar Moa =)

Cireea
2016-01-10 03:05
#6

En av mina favoriter som också handlar om skiftare är Shiver, Linger och Forever (Finns även på svenska om man hellre läser på svenska).
Det är en bokserie på tre delar, en helt fantastisk bokserie och även en underbar värld som författaren skapat. Det är en annorlunda story än den man läser om i Twilight, och dessa skiftare fungerar på ett helt annat sätt. Verkligen spännande läsning! 

Rekommenderas verkligen om man gillar böcker om skiftare! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Snurrig
2016-01-10 12:31
#7

En jättebra varulvsbok är Frostbite av David Wellington. Det var jättelänge sedan jag läste Blood and Chocolate av Annette Curtis Klause, men minns att jag tyckte den var bra. Det finns även en bra film baserad på den boken. Vampyr/varulvs paranormal romance böcker som jag tycker om är Bitten av Kelley Armstrong (finns även en dålig tvserie baserad på böckerna), How to Flirt with a Naked Werewolf av Molly Harper, Wicked as They Come av Delilah S. Dawson,  Once Burned av Jeaniene Frost, Shadow of the Wolf av Dana Marie Bell, A Wicked Hunger av Kiersten Fay, Moon Called av Patricia Briggs. Tror dock att vissa av dom riktar sig mot lite äldre människor än vad Twilight gör. Bokserien Sookie Stackhouse är sådär och tvserien som är baserad på böckerna heter True Blood, den var bra i början men blev sämre. Böckerna Written in Red av Anne Bishop och A Discovery of Witches av Deborah Harkness är jättebra. Minns att jag gillade Parasit av Scott Westerfeld, men tror inte att den innehöll någon romantik. Har läst en del vampyrböcker av Maggie Shayne, minns inte ens vilka..

Bra tvserier är The Gates, Moonlight, Hemlock Grove, Dracula, Being Human US, Being Human UK, Blood.

Filmer: A Werewolf Boy, (och nu så blev mitt huvud helt tomt, och kan inte komma på mer 😃)

Alla innehåller mer eller mindre romance, kanske något som inte gör det. Har läst/sett rätt mycket om vampyrer och varulvar, men det är svårt att komma ihåg alla. Får se om jag kommer på mer att skriva.

Jag tyckte The Vampire Diaries och Teen Wolf var bra länge, men tröttnade. The Originals var aldrig särskilt bra, men tittade ett tag ändå pga Klaus. Gillade inte The Vampire Diariesböckerna särskilt mycket. Jag tycker Shiver, Linger och Forever var bra, men inget speciellt. Läste de första 8 böckerna av House of Nightserien, men dom var förmodligen bara okej/inget speciellt för jag minns inget.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Swadika
2016-01-10 14:04
#8

Jag ger en stor tumme upp till Bitten av Kelley Armstrong  som #7 skrev. Nu var det några år sedan jag läste den, men riktigt bra 👍 Hon har även skrivit fler böcker som utspelar sig i samma "värld", de hänger ihop även om det inte är någon serie(om jag förstått det rätt).

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2016-01-10 14:19
#9

Känner igen Bitten, vet dock inte om jag läst den.. hmm!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-01-10 14:27
#10

#8 Andra boken i Otherworldserien handlar om samma karaktärer. Sen resten av böckerna ur den serien handlar om andra karaktärer (som blivit introducerad i första och andra boken?). Men jag har bara läst dom två första då jag inte hade någon lust att börja läsa om andra personer. Jag tror att Elena och Clayton dyker upp även i någon senare bok, men minns inte vilken.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Swadika
2016-01-10 15:22
#11

#10 det kan stämma, har inte läst någon annan än Bitten men fick höra det av en kompis :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: