Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 1064 ggr
Cireea
2015-02-14 21:20

Favoriter och varför?

Nämn två favoritkaraktärer och skriv kort om varför du valt just dom två. Det finns såklart en twist, dom får inte vara av samma "art" (eller vad jag ska kalla det) - exempelvis får du inte välja två vampyrer. 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
MoaLava
2015-02-15 00:15
#1

Varför ska du göra det så svårt?!? Har ju många favoriter, haha. Får väl välja någon av dem, men det är ju svårt…. Min favoritvampyr är nog Jane. Nja, kanske Alice, Näää, Jane… Eller Alice… Eller Jasper…. Hm…. Eller kanske någon annan…. Aja, det är nog Jane iaf… Jag fastnar ju alltid för de lite udda karaktärerna, och ofta för "de onda". Jag gillar Janes känslolöshet på något sätt, och att hon är så liten men har en så stark gåva. Jag tycker även att Dakota spelar henne bra i filmerna, så kall. Av vargarna blir det Seth, jag är inte så förtjust i vargarna överhuvudtaget faktiskt - men är inte Team Edward heller, mer Team vampyrer. Gillar Seth för att han är så snäll och att han inte bara accepterar vampyrerna utan blir vän med dem. Han vill alla väl och känns allmänt som en extremt vänlig person.

Hälsningar Moa =)

Cireea
2015-02-15 01:11
#2

Hahah det är ju inte roligt om det är lätt 😉

Jag väljer också en vampyr och en skiftare, även om en människa också går att välja. Jag börjar med att välja vampyr då: 

Aro väljer jag. Han är slug men gillar samtidigt underhållning. Han är vänlig men också en kallblodig mördare. Aro är lite sådär psykopatiskt charmig med sitt växlande mellan god och ond. Han vill aldrig ses som ond men vill ändå utföra onda handlingar. Det är underhållande och det fångade direkt mitt intresse där i andra boken när man får träffa honom för första gången. 

skiftare är lite klurigare men i mångas ögon är mitt val ändå väldigt uppenbart utifrån vad ni sett av mig på sajten. 

Paul är mitt andra val. Jag älskar hans hetsiga temperament, det påminner lite om mig själv. I Paul kan jag se mig själv och det är nog därför han känns som ett väldigt självklart val. Hetlevrad, det är en sak vi har gemensamt. Paul gillar också att jävlas, mest för att skapa bråk såklart. Sen, när han hittar sin sanna kärlek Rachel Black förändras såklart allt. Han finner ett lugn. Han finner något som kan behärska hans heta temperament. Jag kanske inte har en person som ger direkt lugnande effekt man jag har annat som dämpar mitt temperament. Istället för en person har jag min musik och jag har mina storys (fanfics, berättelser, noveller och romaner). Dom inget lugn på ett plan jag aldrig varit med om och därför ser jag mig själv i Paul. Det hetlevrade temperamentet och hastiga humörsvängningar kan dämpas. 

Så jag väljer Paul just för likheten jag ser i honom. Det gör honom till en favorit för let's face it.. hur kan man inte älska sig själv? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tezz!]
2015-02-16 00:01
#3

Hehe insåg precis hur olika man kan se på saker😂 

Mina favoriter är nog Caius  av vampyrerna och Seth

Ni får gärna skratta men nu kommer denna underbara förklaring, (även två helt olika sätt att se saker på). 

Anledningen till att dessa två är mina favoriter är dels för att de spelas av de snyggaste skådespelarna, (vet att det finns MÅNGA, men i mina ögon är nog dessa de som ändå sticker ut). Inte nog med de så är det även för att jag ser mig själv i båda dessa på två olika sätt:

Caius: Håller sig i bakgrunden, säger inte speciellt mycket men har ändå koll på vad som händer runt om kring. Han är inte så "öppen" och "nyfiken" som Aro men inte så frånvarande som Markus. 

Seth: Han har liksom inga förutsagda meningar om någon/något. Just nu är det bara han och Bella som jag kan komma på som inte har det? Han dömer ingen innan de gjort misstag, så som hans syster gör. Räcker i stort sätt att Leah hör att någon pratat med en vampyr så är denna någon sjuk. (Hoppas ni fattar  hur jag menar..) Dessutom så vågar han testa saker hela tiden, han sätter emot både Jacob och Sam åtminstone en gång. Sam genom att följa med Jacob ut flocken och Jacob genom att börja umgås med Cullens. 😉

Snurrig
2015-12-06 12:33
#4

Alice. Hon är alltid så glad och positiv.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-12-06 13:18
#5

#4 Är det bara det som fångade dig med hennes karaktär? :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-12-06 13:42
#6

#5 Det var så otroligt länge sedan jag läste böckerna och såg på filmerna så jag minns inte allt exakt. Jag vet bara att jag tycker om hur hon är. Hennes handlingar. Hennes utseende. Hur hon är med Jasper. Allt. 😎

När jag tänker på Twilight så tänker jag på Alice och Jasper, inte Edward, Bella och Jacob. 😉

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Cireea
2015-12-06 13:52
#7

När jag tänker på Twilight så tänker jag föst och främst på skiftarna så 😂

Alla är ju fångade av Twilight på sina egna sätt, vissa älskar Bella och Edward medan andra fokuserar på andra delar av historien.  😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2015-12-06 20:15
#8

Mina favoriter är Alice och… Hm… Det får inte vara en till vampyr alltså… Jag tror nog att jag säger alice och Charlie, faktiskt. Alice för att jag tycker att hon har en häftig förmåga och positiv inställning till livet, Charlie för att.. Ja.. För att han är Charlie :)

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: