Annons:
Etikettböckerna
Läst 2419 ggr
Cireea
2015-02-08 02:54

Välj ordning

Sätt Twilight böckerna i den ordning du gillar dom mest. Den första representerar alltså boken du gillar mest medan den sista är den du gillar minst. 

Min ordning: 

  1. Eclipse
  2. Breaking Dawn
  3. New Moon
  4. Twilight

Har lite svårt att egentligen sätta dom i ordning. Första boken i mitt tycke är den "sämsta" - även fast den såklart är bra - men sedan är det klurigt. New Moon är så bra just för att man får följa Bella och Jacob, samt får vi veta lite mer om vargarna. MEN, den blir liksom lite kass i slutet när hon ska rädda Edward, tycker den delen drar ut lite för mycket så därför hamnar den trea. För övrigt tycker jag boken är lite sådär fram och tillbaka. (Just get over him already!!) 

Breaking Dawn är långtråkig…fram tills Jacobs del och Bella blir vampyr. Då blir den roligare att läsa men då försvinner som ändå halva boken med massa dravel som man inte riktigt orkar engagera sig i men just för Jacobs del och Bella som vampyr så hamnar den ändå tvåa.

Eclipse är spännande rakt igenom, jag tycker ingen del av Eclipse är tråkig utan den håller mitt intresse helt och hållet och just därför hamnar den först men det kunde lika gärna ha varit Breaking Dawn men just första delen med Bella drar ner den en smula så därför får den bli tvåa :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2015-02-08 02:55
#1

Kom inte och säg att ni inte kan rangordna dom! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sessan16
2015-02-11 19:41
#2

1. Breaking Dawn 2. Eclipse 3.twilight 4.New Moon

Cireea
2015-02-11 20:03
#3

#2 Har du någon motivation till varför Breaking Dawn är först och New Moon är sist? 🙂Vore intressant att höra


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sessan16
2015-02-18 19:24
#4

Jag gillar Breaking Dawn bäst efter som att renesmee är min favorit karaktär och New Moon är ganska tråkig. Dom andra är nästan lika bra.

Calcifer
2015-02-19 18:13
#5

Twilight
Eclipse
Breaking Dawn
New Moon

Men jag hatar att läsa från Jacob's pov i BD.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2015-02-19 20:40
#6

#5 Varför?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
2015-02-19 21:13
#7

Jag tycker inte om den karaktären överhuvudtaget, så jag bryr mig inte vad som far omkring i hans huvud. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LaSadie
2015-02-19 22:48
#8

Jag kan inte bestämma mig vilken som är bäst men New Moon kommer garanterat på sista plats.

Cireea
2015-02-19 23:07
#9

Intressanta val faktiskt 😃Varför kommer New Moon sist för er som valt det?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LaSadie
2015-02-20 07:29
#10

Pallar inte med Bella… jag har en soft spot för Jacob med.

Cireea
2016-09-02 19:11
#11

Puttar denna! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Accalia
2016-09-02 20:22
#12

Twilight

Breaking Dawn

New Moon

Eclipce

Varför i den ordning är nog för att jag älskar början av Twilight när de precis börjat så då hamnar den 1a. Sen hamnar BD på 2a plats för lskar att få inblick i hur de är att vara vampyr, som man får se hur de e i BD-

Eclipse och New Moon är väl typ samma plats egentligen, men gillar New Moon liiite mer av de anledningen att man får lära känna Jacob mer och även se in i bellas psyke eller va man nu ska säga

Maryam Cullen
2017-04-04 14:02
#13

1. New moon

2. Twilight

3. Breaking Dawn

4. Eclipse

Tycker om hur mycket Bella bryr sig om Edward och aldrig kommer över honom, och hur hennes djupa vänskap med Jacob framträder. Det är ett klart bevis på deras äkta kärlek. Twilight är den mysigaste bok som jag någonsin har läst, och det var väldigt spännande att upptäcka vampyrerna med Bella. Sen älskar jag den första delen av Breaking Dawn, när Bella och Edwrad tar det stora hoppet till äktenskap, och graviditetstiden påminde lite om New Moon.

Och så har vi Eclipse… Vad ska jag säga om den? Jämfört med böcker utanför Twilight serien är den klart den bästa, men när man väl börjar jämföra med New Moon eller Twilight känner jag att den hamnar lite i skymundan. Jag menar, det känns som att hela boken skrevs för att visa Bellas slutgiltiga val mellan Edward och Jacob, men för mig var det hela tiden uppenbart vem hon skulle välja.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Annons:
Katniss
2017-04-07 06:43
#14

1. Twilight 2. Breaking Dawn 3. New Moon 4. Eclipse

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2017-04-07 13:52
#15

#14 Någon motivering? 😃 Varför är Eclipse sist? Vad gör Breaking Dawn bättre än New Moon och Eclipse?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2017-04-07 20:04
#16

#15 vänta nu…. jag menade ju New Moon som sista! 😂 Men ja, New Moon blir sist just för jag tycker inte om allt det med Edward lämnar Bella --> Bella blir deprimerad. Hmm, svårt att förklara. Jag bara känner att Bella är starkare då, inte bara fysiskt utan psykiskt.

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: