Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2033 ggr
MoaLava
1/25/15, 3:53 PM

Vad läser ni förutom Twilight?

Som rubriken säger - vad läser ni förutom Twilight? :) (Finns en gammal tråd redan men det var som sagt väldigt gammal)

Hälsningar Moa =)

Annons:
MoaLava
1/25/15, 3:55 PM
#1

Jag läser bl.a. Harry Potter och Hungergames. :)

Hälsningar Moa =)

Cireea
1/25/15, 4:43 PM
#2

Jaa alltså just nu läser jag ju faktiskt sista boken i Twilight-serien 😂Men annars läser jag just nu Sagan om ringen. 

Övrigt läser jag det mesta som jag tycker låter intressant 🙂The mazerunner, hunger games, Game of thrones, Mortal Instruments, the host, vargarna i Mercy falls osv osv. Jag har läst massor av böcker genom åren, omöjligt att räkna allt. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ilenna90
1/25/15, 4:55 PM
#3

jag tycker om att läsa inom den genren; dvs paranormal romance, om vampyrer, fallna änglar, shapeshifters osv. Dystopier tycker jag också om.

Sen gillar jag reality-aktiga böcker som young adult och new adult också. Läser för tillfället en serie om ett killgäng där dom flesta är tatuerade bad boys 😍varje huvudperson har en varsin bok 8)

Katniss
1/30/15, 9:55 PM
#4

Cirkeln, Eragon, Hunger Games, Divergent och så vidare och så vidare.. Rekommenderar speciellt den första! Jättebra :)

R.I.P. Anton 💔

KickiG
2/16/15, 10:20 AM
#5

Stephenie Meyer har även skrivit The Host, på svenska Genom dina ögon. En väldigt bra bok som jag varmt kan rekommendera, filmen var ok den med.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Cireea
2/16/15, 11:50 AM
#6

#5 Den är hur bra som helst 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Lajban:)
2/16/15, 6:41 PM
#7

Vampie Diaries (stav)

Hästar och kaniner är livet Hjärta

Calcifer
2/19/15, 9:14 PM
#8

Jag har läst så många böcker att jag inte kan räkna dem. Rätt många hundra, om inte över 1000 vid det här laget. Men just i skrivande ögonblick läser jag andra boken i serien om Miss Peregrin's Home for Peculiar Children.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LaSadie
2/19/15, 10:46 PM
#9

Jag har just avslutat tre böcker av Leslie Downer. Böcker om Japan. Nu läser jag 50 shades of grey. Är inne på andra boken nu. Tänker inte gå in i en diskussion om bokens innehåll.

Yehet121
1/10/16, 2:16 AM
#10

Just nu så läser jag Scorch trials från the maze runner :) Men jag har läst böcker från bokserierna house of night, percy jackson, hunger games, sagan om ringen, harry potter och sanningens svärd 😃

Cireea
1/10/16, 2:17 AM
#11

Har precis läst ut Life and Death faktiskt 😃 Funderar på vad jag ska göra härnäst, haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
1/10/16, 11:39 AM
#12

Just nu läser(lyssnar) jag om beautiful creatures och har snart läst ut bok 2, jag har inte läst fjärde boken i den serien och det var över 1 år sedan jag läste de andra så kände jag var tvungen att läsa om de andra, och attans vad mycket man glömmer.

Sen läser jag också fjärde boken i the mortal instrument, fast har bara börjat. Tiden finns inte riktigt att läsa, haha.

Annars läser jag mycket paranormal romance och dystopier. Vanliga kärleks böcker läste jag mycket förr men blir inte så mycket längre (fast nu blir det mest skolböcker, haha)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1/10/16, 11:46 AM
#13

#12 Åååh läste ut fjärde boken i Mortal Instruments för inte så längesen. Så jäkla bra! Älskar verkligen den fjärde för den känns så mycket lättare än den andra. 😃Gillar storyn och dess utveckling.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
1/10/16, 3:49 PM
#14

#13 riktigt bra böcker, jag förstår inte hur jag missat serien i så många år. Började läsa böckerna i november, tror jag läste (lyssnade) på de tre första böckerna på mindre än en vecka 😛 Fick fjärde boken i julklapp men det är svårt att läsa en bok när man lyssnat på de andra i serien 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1/10/16, 4:19 PM
#15

#14 Haha jag förstår det! 

Jag såg filmen och började sedan läsa böckerna. När jag läst böckerna såg jag filmen igen och ångrade mig genast. Filmen var så dålig i jämförelse.. 😐Hoppas serien blir bättre!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
1/10/16, 4:35 PM
#16

#15 Jag har inte sett filmen och tror inte jag kommer göra det nu när serien kommer. 🙂Men jag gjorde precis likadant med beautiful creatures.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1/10/16, 4:38 PM
#17

#16 Nu har du ju läst böckerna men om jag säger så.. filmen förstörde typ tre böcker genom EN mening. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Swadika
1/10/16, 4:43 PM
#18

#17 Har hört det, hade jag varit smart skulle jag sett filmen först i så fall. Men vill inte förstöra böckerna än 😉 kanske jag ser filmen om några år 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
1/10/16, 4:45 PM
#19

#18 haha ja men typ! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aloe.Vera
1/12/16, 11:30 AM
#20

just nu läser jag Under din hud, av melissa marr.. tycker hennes böcker är mysiga. mycket fantasi med älvor troll mm  om man gillar fantasy är detta en bra bok..

hon har en rad serier, mer än ögat ser, under din hud,  berusad av evigt liv.. som ja tänkte börja på när ja är färdig med andra boken. finns även en fjärde, men inte i pocket =(.. så ja har inte köpt hem den än.

hunger games är också ett måste nu när jag sett filmen, bättre sent än aldrig eller

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Annons:
Cireea
1/12/16, 12:42 PM
#21

#20 Det är alltid bättre sent än aldrig! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aloe.Vera
1/12/16, 12:43 PM
#22

hahaha ❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Cireea
1/12/16, 12:43 PM
#23

Och välkommen hit! 😃 Tror inte jag sett dig här inne förut? Eller är det bara jag som har dålig koll?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aloe.Vera
1/12/16, 12:57 PM
#24

tack, nej ganska ny på sidan något inlägg här o där kanske hihi , visste inte att det fanns Twilight i fokus,  stort fan iallafall sedan länge tillbaka

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Cireea
1/12/16, 1:38 PM
#25

#24 Haha sajten har varit ganska inaktiv då sajtvärden och de flesta medarbetarna drog.. 😛Men nu är jag här och styr upp tillsammans med två Medarbetare (söker dock fler för att hålla sajten uppe).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aloe.Vera
1/12/16, 1:43 PM
#26

Jätteroligt att någon styr upp det man gillar, det är ju framkallning av lite minnen också när man går tillbaka till sånt här som Twilight, trots att det var längesen böcker o film kom ut .. ja kan läsa böckerna om o om igen ahhaha .. folk förstår sig inte på mig..

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Cireea
1/12/16, 1:45 PM
#27

Haha ja men det är ju så med saker man gillar och har ett intresse för, det spelar ingen roll hur längesen det började det finns som alltid kvar.  😃 Jag läser också om böckerna, säkert några gånger per år. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Aloe.Vera
1/12/16, 1:48 PM
#28

hahaha roligt när fler har samma intressen

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Snurrig
1/12/16, 4:46 PM
#29

Jag påstår alltid att "jag läser lite allt möjligt", men det är inte sant. Jag håller mig till det jag tycker om, vilket råkar vara. 1. (High) Fantasy och 2. (Paranormal/Historical/Contemporary) Romance. Jag är dessutom väldigt förtjust i böcker som handlar om antingen hundar, vargar eller varulvar t.ex Varghunden av Jack London och Frostbite av David Wellington.

Det händer att jag läser andra sorters böcker, men det är sällan. Jag tycker om dom som handlar om kriminella, utifrån deras synvinkel, t.ex Snabba Cash och Jag är Wanted. Men jag har ingen aning vad genren kallas.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Aloe.Vera
1/12/16, 4:50 PM
#30

jag är en sådan drömmande människa, så mycket fantasy som möjligt för min del, då njuter jag o kan läsa slut en bok ganska fort. 

Älvor,troll,magiska väsen, varulvar , vampyrer, altså sånt som inte ska finnas i ''real life''  sådana böcker älskar jag..

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Cireea
1/12/16, 5:07 PM
#31

Jag läser det mesta faktiskt 😃 Sen har jag såklart favoritgenrer eller favorit teman men det jag läser är ganska brett mellan olika genrer.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maryam Cullen
4/5/17, 10:02 AM
#32

Har precis samma boksmak som #30. Finns det mycket fantasy i en bok är jag nöjd :) Dock är jag också intresserad av natur (fåglar, växter, djur) och historia, så böcker som Djur i världens natur och Silverörnserien kände jag att jag var tvungen att läsa, trots att de inte innehöll ett enda magiskt ord. Annars är mina absoluta favoriter( förutom Twilight) Harry Potter, The Mortal Instruments, De odödligas regler (och de andra böckerna i serien), Grisha-trilogin, Bläckserien, Narnia…. Ja, listan kan bli hur lång som helst, så jag stannar här 😃

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Calcifer
4/5/17, 11:05 AM
#33

Falskt Minne av Dean Koontz just nu. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/5/17, 12:08 PM
#34

Just nu läser jag faktiskt den tredje boken i Maggie Stiefvaters Kretsen-serie. Kan rekommendera den till alla er som gillar det mer övernaturliga. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Katniss
4/6/17, 8:07 PM
#35

Ja… alltså… i nuläget läser jag tre böcker samtidigt tror jag?😅 Eller kanske fler😂Nej men 'the one' läser jag om, dock bara mina favoritscener. Sedan läser jag en Sarah dessen bok, 'du glömde säga hejdå' och en bok av Dean koontz, 'Ashley bell'.

R.I.P. Anton 💔

Katniss
4/6/17, 8:08 PM
#36

#33 åh haha samma författare

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: