Annons:
Etikettböckerna
Läst 929 ggr
Calcifer
1/8/15, 2:56 PM

Hur många kopior har ni/har haft av böckerna?

Jag måste fråga, för jag har tidigare ägt ungefär tre olika upplagor av böckerna som jag sålt för att jag flyttat land och så vidare och därför bestämt mig för att det är bättre att sälja och ha en extra slant än att släpa på fyra tunga böcker som jag inte egentligen kan ta med mig.

För tillfället äger jag alla fyra böckerna, men haha, har tre kopior av första boken. Vet inte riktigt hur det blev så, men ja, det har jag i alla fall. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cireea
1/8/15, 5:14 PM
#1

Jag har alla på svenska :) Vill ha dom på engelska också men sen är det bra :p


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/8/15, 6:14 PM
#2

Jag har inte ägt dem på svenska eller ens någonsin läst dem på svenska. Jag läste Twilight första gången när jag var i Frankrike, när jag bodde där, då slog jag till och mindes att någon sagt att böckerna var awesome. Så köpte tre första, och sen när sista kom ut kunde jag omöjligt vänta på någon svensk översättning (eftersom den såklart kommer ut senare) så då köpte jag sista på engelska också. Och eftersom jag är bra på engelska (vill inte skryta, men det är ett faktum, jag ÄR bra på engelska) så skriver och läser jag helst på det språket.

Men hur fasiken jag hamnade här med tre kopior av första boken, haha, det vet jag inte riktigt. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MoaLava
1/8/15, 6:45 PM
#3

Jag har alla på svenska och två på engelska 👍

Hälsningar Moa =)

Cireea
1/8/15, 6:56 PM
#4

Jag läser också helst böcker på engelska då jag tycker att dom är bättre på engelska. Jag är något av en "språkgud" (eller vad man nu ska säga) och har grymt lätt för de flesta språk så det är ganska naturligt att jag pratar Engelska lika bra som svenska, haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LaSadie
1/8/15, 8:26 PM
#5

Jag hade böckerna på svenska och engelska. Sen gav jag bort de svenska till en kollegas sambo som är lärare och skulle ge dem till skolans bibliotek :D

Roze4235
1/9/15, 5:08 PM
#6

Båda av böckerna & filmerna skulle jag behöva en miniräknare för att räkna ut hur många jag har/haft.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Annons:
Snurrig
12/6/15, 12:52 PM
#7

Vet inte om jag kan skriva att jag har böckerna. Jag hade alla på svenska, sen så lånade min moster dom för några år sedan, och jag fick aldrig tillbaka dom. Men jag har varken plats i bokhyllan och kommer förmodligen aldrig att läsa dom igen så det spelar ingen roll.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Katniss
12/6/15, 8:23 PM
#8

Jag brukar låna alla böcker jag läser på biblioteket, men jag har första på svenska iaf :)

R.I.P. Anton 💔

Swadika
12/6/15, 9:06 PM
#9

Har alla (+ Bree Tanner) inbundna på svenska. Twilight, New Moon i pocket med filmomslag. Breaking Dawn inbuden på engelska. Köpte den innan den kom ut på svenska, men jag var såklart tvungen att ha den på svenska också.

Tanken var att jag skulle ha alla böckerna på engelska i pocket med filmomslag, men när det kom fram att Breaking Dawn skulle bli två filmer och det inte skulle fungera längre så struntade jag i att köpa Eclipse.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
12/7/15, 12:09 AM
#10

Min tanke är nu att byta ut mina Svenska pocket till inbundna och sedan kommer jag köpa alla engelska böcker, även dom inbundna. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: