Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 2277 ggr
Cireea
12/16/14, 11:58 AM

Sidhuvud till Twilight iFokus

Vad tycker ni om vårt sidhuvud? I brist på att hitta något som EXAKT kopplar till "Twilight" så fick jag tänka om. 

Jag hoppas ni förstår tanken bakom bilden 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[0123]
12/16/14, 12:19 PM
#1
Cireea
12/16/14, 12:37 PM
#2

#1 Dom är inte varulvar 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[0123]
12/16/14, 12:38 PM
#3

#2 vad är dom da?

Cireea
12/16/14, 12:47 PM
#4

#3 Skiftare :) Det är när en människa kan skifta till ett annat djur. Skiftare har det i generna. Det har inte varulvar. 

Varulvar måste 1. bli bitna för att bli en varulv 2. Blir bara "varg" vid fullmåne… 

Det är en klar skillnad på dom men folk som tycker om att ge böckerna/filmerna skit är duktiga på att klaga på "varulvarna" för att dom ser ut som enorma vargar. Dom tar sig aldrig tid att kolla upp fakta: Dom är inga varulvar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

strobii
12/16/14, 1:31 PM
#5

Dock nämner Stephenie dom själv väldigt ofta som werewolfs :) 

´Taylor is going to surprise you. He’s wonderful as the sweet kid, but even better as the angry werewolf. The kid can act.´ 

´Werewolf. I like being able to change my mind, and the werewolves always have the option to go back to “normal.”´ 

´on top of that, this is not even a realistic fiction, its a fantasy with vampires and werewolves.´

Cireea
12/16/14, 1:38 PM
#6

#5 Men det är ju bara för att vi ser världen genom Bellas ögon och om du läser böckerna förstår du själv varför begreppet "varulvar" används - man får senare förklaringen att dom INTE är varulvar. 

Jag kan inte säga varför författaren väljer att använda begreppet varulvar utanför böckerna men det kan delvis ha att göra med att inte spoila böckerna för dom som inte läst dem utan hon vill att man ska tro att det är varulvar fram till slutet då man får veta att de är skepnadsskiftare. 

Hon har ju själv skrivit böckerna och har själv gett förklaringen att dom inte är varulvar 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Rita-S
12/16/14, 3:12 PM
#7

jag tror inte iFokus sin bild-databas har så mycket varulvar eller formskiftare att välja på så röda ögon är en bra bild tycker jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cireea
12/16/14, 3:45 PM
#8

#7 Helt rätt! Det fanns inte så mycket att välja på som skulle passa in men de röda ögonen är genomgående i böckerna så det fick bli vår bild :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Rita-S
12/16/14, 4:33 PM
#9

Ja bella får ju röda ögon när hon är omvänd exempelvis, så klockrent anser jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: