Annons:
Etikettnyheter
Läst 3432 ggr
MinNogge
10/26/11, 7:35 PM

15 år!!

VARFÖR!?

Man måste vara 15 år för att se filmen på bio!

Jag är jätte lite o kort så man kan tro att jag e typ 10! (Jag e 13…)Så jag kan inte smita in…!

Annons:
bambiiii
10/26/11, 7:37 PM
#1

jaa jag är snart 12! men jag bryr mig inte jag tänker smita in! mamma köper biljett jag ger den till bio vakt och rusar in! jag bara bryr mig inte! inget kan hindra mig! :D

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

MinNogge
10/26/11, 7:41 PM
#2

Hoppas att de inte kommer på dig…

Men det e snuskigt i filmen det är nog därför den är för 15år

bambiiii
10/26/11, 7:42 PM
#3

mm….man kan alltid stänga ögonen! ;)

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

MinNogge
10/26/11, 7:46 PM
#4

Haha!

emmanoak
10/28/11, 3:20 PM
#5

du kan alltid testa:-)ja ska gå en då men ja e bara 13 år:-) men ja ska in d finns inget annat:-)

MinNogge
10/28/11, 9:31 PM
#6

#5 men vad gör du om dom kommer på dig då? asså får man pengarna tillbaka?

Annons:
bambiiii
10/29/11, 10:16 AM
#7

6# jag oroade mig oxå för det! jag tänker inte ge bort min biljett i såfall!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

bambiiii
10/29/11, 10:20 AM
#8

jag har en bra tips åt dig #6 om du tar på dig din mammas klackar! En lång jacka och om du har mössa! så kanske det går! :D MEN ISÅFALL SKA DIN MAMMA köpa billjet!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Frida B
10/29/11, 11:26 AM
#9

meen är det inte 15 utan vuxen? :P har tur att jag precis fyllde 15 haha ;)

hoppas ni kommer in!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

emmanoak
10/29/11, 11:37 AM
#10

ja tror att de bara blir misstänksam men man kan alltid försöka :-)men ja tror inte att de bryr sig eller?:-)

teddykaniner
10/29/11, 12:17 PM
#11

Iallafall här på olika bior(hahah heter det så?x))  så får man vara 2 år yngre än åldersgränsen ifall man har en person över 18 med sig. Vet inte hur det är hos er men..:) Jag har iaf tur för jag fyller snart 16! Men jag vet hur det känns..:/

Med vänlig hälsning,
Jenny

Skogsdalens
10/29/11, 1:31 PM
#12

Känns inte kul när man väntat & väntat på filmen i typ flera år, och så får man inte se den.. :(

Jag är 14 & ½, tycker man borde få gå med vuxen om man är över 11 iaf..

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

LoveYouSigne
10/30/11, 3:33 PM
#13

Men om dom skulle kolla leg, vad är det dom menar då egentligen?..^^

Annons:
MinNogge
10/30/11, 5:02 PM
#14

Jag tycker att man ska få se filmen på bio hur gammal man än är bara en buxwn följer med, för det är ju inte bio människarna som bestämmer vad vi ska se och inte se!

Tzatu
10/30/11, 5:35 PM
#15

Lyckas ni ta er in men sedan blir påkomna så kan biljettrivaren åtalas för att ha släppt in er trots att ni inte är tillräckligt gamla. (Redigerat av Medarbetare då det bröt mot reglerna)

emmanoak
10/30/11, 9:21 PM
#16

fan vad tråkit de e:-(men man får smita in säga att man är 15 år:-Peller?de vet inte att ja e13år:-Phaha

LaSadie
10/30/11, 10:55 PM
#17

Om man kollar på senaste debatt från SVT så får man höra deras anledning (som sedan viker av i ett genusperspektiv) varför den har en 15-årsgräns

emmanoak
10/31/11, 9:17 AM
#18

jo men en 13 åring har nog set värre saker tror ja

LaSadie
10/31/11, 12:55 PM
#19

Jo, det tror jag med

LaSadie
11/1/11, 7:30 AM
#20

För er som har möjlighet så kan man åka till Norge, där är det 11 års gräns. Men vi får hoppas att gränsen i Sverige sänks :)

Annons:
emmanoak
11/1/11, 7:06 PM
#21

udra varför d är olika gränser i olika länder? d spelar väll ingen roll om man är 11år i Norge en i Sverige eller?varför inte bara samma i hela värdenn

LaSadie
11/1/11, 7:56 PM
#22

#21 Det verkar vara skilland på hur de bedömmer påverkan av filmen på barn och ungdomar.

LaSadie
11/1/11, 7:56 PM
#23

#21 Det verkar vara skilland på hur de bedömmer påverkan av filmen på barn och ungdomar.

[Dominik]
11/1/11, 11:46 PM
#24

Vafan ?! Nej, så får det inte vara. Jag fyller 15 den 23dje devember, men jag ser ut som en 16 åring, så jag hoppas att jag ska få se filmen <3

emmanoak
11/2/11, 5:06 PM
#25

om du ser ut som 16år så tror ja att dom inte stopar dig:-)

bambiiii
11/2/11, 9:52 PM
#26

jag ser ut som en 13-åring! men om man får det av föräldrarna så är det ingen som kan tvinga oss och inte se på filmen! :(

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Skogsdalens
11/3/11, 7:51 AM
#27

"På Nordisk Film jublar man över beslutet. I överklagan poängterade man att "New Moon" har särbehandlats av Statens biografbyrå eftersom den i första hand vänder sig till unga flickor, medan filmer som "Sagan om Ringen" och katastroffilmen "2012" har fått 11-årsgränser." Hela artikeln/källa här.

Det märks ju ganska tydligt att man sätter andra gränser på "tjejfilmer" än "killfilmer", men dom skulle aldrig erkänna det. Filmen 2012 var det ju 11 på, men hur mycket ångest kan inte en sån film väcka?! Man ser allt man vet försvinna, man ser människor fly i panik osv. Finns ju många som är rädda/oroliga över jordens undergång..

& sagan om ringen, har aldrig sett den, men den kan ju inte vara bättre för 11åringar att se än Twilight, New Moon, Eclipse & Breaking Dawn?!

Läs denna artikel: Länk.

(Artikeln handlar om New Moon, men dom har ju antagligen tänkt lika till denna film. -.- Varför ska dom bestämma vad man får se & inte?! Ska inte målsman/förälder bestämma det?!)

Jag ska in på filmen iallafall!

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

Annons:
LaSadie
11/3/11, 10:22 AM
#28

#27 Det tog dom upp på Debatt med, att filmer som vänder sig till tjejer oftast får en högre åldersgäns än killfilmer. Vilket är så fel :P LÄNK till Debatt som var väldigt intressant

bambiiii
11/3/11, 10:31 AM
#29

Ja precis sagan om ringen när jag såg den blev jag livrädd /vågade knappt duscha eller gå på toa själv)SkämsMen jag ser mycket värre filmer på tv!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Skogsdalens
11/3/11, 5:39 PM
#30

#28 Ja, såg också på det. Satt bokstavligen och kokade i soffan..
Egentligen så är det ganska överbeskyddande tycker jag.

Visst att Scream, Saw & domdär filmerna får 15/18 årsgränser. Men twilightfilmerna? Herregud..

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

bambiiii
11/3/11, 11:21 PM
#31

30# HÅLLER MED! :(

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

[Dominik]
11/3/11, 11:32 PM
#32

ja, det e helt löjligt

RenesmeeCarlieCullen
11/5/11, 3:03 PM
#33

Jag är 14 så jag kommer heller inte få gå!! Har bokat biljetter, på natten mellan 15:e & 16:e, och tänker försöka iaf.. :/ Asså det är verkligen hemskt! Har väntat på den i flera år!! Men iaf.. hoppas ni alla kommer in! :) (och jag)

Gud vad jag längtar btw!! men är lite nervös också.. :/ Någon mer som ska gå på natten??

nello4ever
11/5/11, 8:28 PM
#34

Jag ärr 14,5 men har blivit tagen för 16! :D så hoppas jag kmmer in!

Annons:
Skogsdalens
11/6/11, 9:34 AM
#35

#34 Är också 14,5..
Löjligt om man missar filmen med någon månad.. Gråter

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

teddykaniner
11/6/11, 1:32 PM
#36

Önskar er lycka till att komma in! :) :)

Här i Finland så är det 13 års åldersgräns, och dom kollar inte ens åldern bara man ser lite "äldre ut" :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

natha-mjau
11/6/11, 6:43 PM
#37

Att det är 15 års gräns är för att det kommer vara nakenscener.
Personligen tycker jag att det var jättebra med åldergräns för de flesta kan inte hålla tyst utan skriker såfort nån 'snygging' kommer in och förstör för de andra

[Dominik]
11/6/11, 6:49 PM
#38

#37 Hahahaha men så är det bara :)

Jag köpte biljetten :DDDDD

Amigurumigalningen
11/6/11, 7:19 PM
#39

Jag vill inte vara glädje dödare, men ni har nog inte speciellt stor chans att ens komma in. De frågar om legetimation där de river biljetterna. De har tydligen blivit strängare.
Jag är 14 och ett halvt och sjukt irriterad på att min kusin kommer få gå och inte jag. Vi planerade värsta maratonet innan hemma hos någon av oss och sedan skulle vi gå och se den tillsammans, men nehe… ='''(

*SPOILER!!!*

Del av motiveringen till 15årgränsen:

"Scenen då Bella föder barn är blodig"

Jag tycker det är en av de töntigaste motiveringarna. Och sedan är det ju själva scenen då Bella blir gravid. Men jag tycker man borde ha 11 årsgräns. För har man läst boken och hängt med vet man ju vad som ska hända och är beredd på det
Men jaja, jag och min kusin får väl vänta tills den kommer ut på dvd =(

natha-mjau
11/6/11, 7:28 PM
#40

#39 håller med. är det 15 årsgräns så är det. kollar det legg är det ju kört.
sedan är ju inte alla biografer lika hårda, men har man tur så!

bambiiii
11/6/11, 7:29 PM
#41

Asså guuud!! :'(

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Annons:
Workingdog
11/6/11, 9:11 PM
#42

Jag blir 15 i januari. Dock kommer jag gå med en kompis som är 15. Har blivit tagen för 93a av flera 94or och jag är 97a. Så jag ser äldre ut, har även kommit in på filmer förut där det har varit 15års gräns, så jag är inte sååå nervös.

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

[morat]
11/6/11, 10:10 PM
#43

Jag är inte heller så värst nervös. Jag är 14,5 år men jag kan nog se ut som en 15 åring. Kan låta finnarna vara så det blir mängder av dom, och sedan ta klackskor! *ironisk*

Men å andra sidan är dom inte alls stränga vid min biograf, skulle tro att dom släpper in vem som helst som är över 10 år då det inte är så många som går på bio här.

ellibo
11/12/11, 3:33 AM
#44

Åh jag och min kompis har redan biljetter som min mamma har hämtat ut till oss, men legen borde man väl isåfall behöva visa redan när man köper biljetterna? eller kommer det igen när man kommer till ''avrivningen''? (kan någon svara på detta!)

börjar bli nervös nu.. vi är 13 år, och visst kanske jag ser ut som 14+ iallafall med lite extra smink, men om de frågar alla 'unga' så är det rätt kört.

Amigurumigalningen
11/12/11, 9:34 AM
#45

#44 Asså, de kollar leg på alla som ser ut att vara under 15. Jag tex är 14 och ett halvt och har blivit tagen som en 16åring flera gånger. Men jag avvaktar och ser om mina kompisar kommer in :)

LoveYouSigne
11/12/11, 3:32 PM
#46

Man måste vara 15 i vilket fall som. Asså jag menar då att, man måste vara 15 med eller utan vuxen ;) Bara så ni vet om dom skulle fråga ngt om åldern om man är med en vuxen…^^

[smulansälskling]
11/12/11, 4:46 PM
#47

jag vet jag hatar det!!!!!!!

man kommer inte ens in med förelder så jag ska hyra den sen

[Jölia]
11/13/11, 7:44 PM
#48

Jag och min kompis vill också se den,men vi är bara 12 :(

Fast båda är väldigt långa. ( 170 0ch 175 cm) kan ju funka om man sminkar sig och klär sig "vuxen aktigt" xD

Men vi har två kompisar som också vill se dem, men de är bara 150 typ.

Hoppas ialla fall på att komma in ;)

Annons:
LoveYouSigne
11/13/11, 8:26 PM
#49

48: samma här.. xD

Jag kommer säkert, om de säger nej till mig, att bli vääääldigt snopen och besviken..OCH ledsen!!! :o  har ju längtat efter denhär filmen som en korv ju i flera år och sen så får man liksom inte komma in!!!!

bambiiii
11/13/11, 8:29 PM
#50

Som sakt de kommer att behöva leg! :/

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

[Jölia]
11/14/11, 8:12 AM
#51

#49 samma här

#50 nu avlider jag :(

LaSadie
11/14/11, 5:41 PM
#52

Snart kommer sista beskedet hurvida personer under 15 kommer kunna gå och se filmen eller inte. Annars så motiverar Statens mediaråd gränsen med detta:
"Edward och Bella gifter sig och deras ofödda barn tär på Bella och skapar nya konflikter mellan vampyrerna och varulvarna.  Framställningen innehåller en genomgående ångestfylld tematik som skildrar hur en kvinna bryts ned av sin graviditet samt obehagliga resonemang kring vad det är hon bär inom sig. Detta i kombination med scener som skildrar blodiga människor och blodiga vampyrattacker, samt en utdragen skildring av en akut och blodig förlossning där magen skärs upp på en skrikande kvinna med ett dramatiskt efterspel, bedöms kunna vara till skada för välbefinnandet hos barn under 15 år."

dermot
11/14/11, 8:54 PM
#53

#52 Ja, snart får vi veta!

Men jag ska in endå;) Mohahahha

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Workingdog
11/14/11, 9:01 PM
#54

På onsdag kl 3 ser jag filmen :d helt gratis + gratis popcorn och dricka ;d kan det bli mycket bättre?

Fick nämligen biljetter från ybc då dom första eeh 170 (?) personerna som mejlade fick biljetter, ja man var ju då tvungen att gå i 9an. Men wiie! HOPPAS bara att min kompis vill gå, annars så går jag inte :/ vill inte gå själv

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

dermot
11/14/11, 9:05 PM
#55

#54 Du kan ju gå med mig annars. *desperat* haha Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Workingdog
11/14/11, 9:07 PM
#56

#55 haha du har inte hämtat ut biljetter ;) och då måste jag ju betala annars om jag inte ser den på onsdag xD

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

LaSadie
11/14/11, 9:18 PM
#57

#54 Härligt! Vad roligt :D

Amigurumigalningen
11/14/11, 9:18 PM
#58

Ust nu håller dem på att diskutera in i sista stund om det blir elva eller femton årsgräns Här hemma hoppar jag runt som en toker och är så sjukt glad. Hoppas verkligen att gränsen sänks, så jag kan se den på bio!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bambiiii
11/14/11, 9:23 PM
#59

VILL JAG MEDDD! HOPPAS DET BLIR 3D!! Guuuuuuuud!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

LaSadie
11/14/11, 9:26 PM
#60

#59 Det blir inte 3D iallafall…

Amigurumigalningen
11/14/11, 9:47 PM
#61

#59 jag tror nog tyvärr inte att det blir 3D, trots att Never Say Never gick att se i 3D på vissa biografer ;)

LaSadie
11/14/11, 9:51 PM
#62

Finns inte en enda poster med reklam för 3D.

Annons:
Amigurumigalningen
11/15/11, 8:03 AM
#63

Men nu är jag så grymt arg!!!!!!!!! Gränsen har inte satts än men i artikeln om det på www.Aftonbladet.se är det redan bråk mellan kommentarerna. Jag har tyvärr ont fb så jag kan inte kommentera, så är det okej om jag skriver av mig här? Shit va alla ska va så himla egoistiska. "låt det bli 15 så vi slipper alla skrikiga fjortisar" URSÄKTA VAD SA DU? ingen kallar mig fjortis. Och sedan att folk vill att åldersgränsen ska vara kvar på femton så de kan se filmen utan skrika snorungar som springer ut och in hela tiden. Jag kan faktiskt se mig en bild av dem. De verkar inte veta något om att det faktiskt finns något som heter samhälle, de lever inte själva. Kan de inte tänka utöver sitt eget liv. Se hur arga och ledsna fjorton och ett halv åriga blir. Nej nu är jag trött på er som tjatar! LÅT DET BLI SOM DET BLIR OCH KLAGA INTE INNAN DET ENS ÄR BESTÄMT!!!!!! USch JAG BLIR SÅ SJUKT ARGGGGGGG!!!!!!

RenesmeeCarlieCullen
11/15/11, 1:40 PM
#64

Bara så att alla vet.. dem har ändrat åldersgränsen till 11 nu !! :) Är så sjukt glad, o jag och min kompis som redan bokat biljetter till inatt fick damp! :D:D:D:D:D:D:D

Gabriella-
11/15/11, 3:11 PM
#65

Jag e också sjukt glad för att det är 11års gräns!:) Det e bara några månader tills jag fyllt 15, men jag hade ändå inte kommit in, så nu e jag skittaggad^^

Asso bara för att man bestämmer att det är 11år gräns betyder det ju inte att det blir mer skrik, jag har själv mer erfarenhet av 15-16 åriga tjejer som skriker än 11 åringar lixom;) Bara för att det är 11 nu ist för 15 betyder det inte att det blir mer skrik.

Men det är väl lite så när man går på bio, man sitter med andra människor och man vet ju det så man borde inte bli så överraskad:) Man får liksom inse att det inte är lika tyst som hemma:)

Skitlång, men aja:)

Kram Gabriella

We notice faults of others and easily forget our own

RenesmeeCarlieCullen
11/15/11, 4:14 PM
#66

#65 Håller med :) Jag är skiiittaggad! ska gå kl. 23:59 inatt :D så nu ska jag sova! :)

teddykaniner
11/15/11, 4:14 PM
#67

Men man måste ju tänka på att scenerna faktiskt kan vara skrämmande och väldigt obehagliga för er 11-13 ev 14 åriga. Men om det nu blev 11 års åldergräns, så tar de ju kanske bort dem scenernea. Då är det ju igen orättvist för över 15 åriga :P men samhället kan ju inte vara perfekt.

Med vänlig hälsning,
Jenny

Amigurumigalningen
11/15/11, 7:40 PM
#68

Jag fattar inte varför det ska vara så synd om 15åringarna hela tiden. Tänk er själva om det var en film som ingen över fjorton fick se och ni vill verkligen se den och har precis fyllt femton. Jag tycker det är jätte bra att den sänktes. Och återigen varför ska det vara synd om de som får skrikande barn på sin visning? Jag säger bara: om ni inte vill se den med skrikiga ungar, KÖP DEN PÅ DVD OCH SE DEN SJÄLVA HEMMA ISTÄLLET DÅ!! och bara en fråga till #67: varför skulle de ta bort de såkallade "skrämmande" scenerna? Man har väl liiiite eget ansvar när man går på bio. Förhoppningsvis vet föräldern om ens elvaåring ska gå på BD och antingen säger de ja eller nej och då får de skylla sig själva om de tycker det är för läskigt.

RenesmeeCarlieCullen
11/16/11, 9:27 AM
#69

Håller med #68 :D

Jag är 14, och jag tyckte inte att scenerna var så skrämmande :P

Annons:
teddykaniner
11/16/11, 6:09 PM
#70

#68 Jag förmodar att du är under 15.
Alltså om dom egentligen sagt att det skulle ha blivit 15 års åldersgräns så tyder ju det på att det faktiskt finns saker som inte är lämliga för under 15 åriga. Så som motiveringen sade så stämmer det nog att sådana (gravdititeten osv ni vet vad som menas!) scener kan vara obehagliga och eventuellt skadliga. De sätter ju inte 15 års gräns bara för att retas eftersom de skulle förlora en hel del pengar på det. MEN NU BLEV DET JU 11ÅRS GRÄNS. Nu får väl 10 åringarna lida eller hur ?

Jag tycker inte det har sagt och varit så synd om 15 åringarna hela tiden.. Det är ju ni under 15åriga som tyckt synd om er själva och vi över har lidit med er.

Och ditt exempel var nog lite dåligt egentligen Tungan ute
För det fungerar inte så att det finns maxgränser. Och om det skulle vara så att den var förbjuden för över 14åringar, betyder ju det att vi ALDRIG skulle ha någon chans att se den om vi inte köpte den på tex dvd sen. Ni däremot skulle ju växa upp tills ni har åldern inne för att se filmen.

Man har faktiskt betalat för biobiljetten så helst vill man nog slippa skrikiga ungar och koncentrera sig på filmen! Jag vet inte om du upplevt det själv, men det är himla jobbigt att ha massa skrikiga och stohejiga människor i biosalen under filmens gång.

Vissa saker är helt enkelt inte lämpliga för alla åldrar!

Och ja jag vet att det blev 11års åldersgräns till slut!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Workingdog
11/16/11, 6:15 PM
#71

Det roliga är att 15åringar också skriker…

Var nyss och såg den. Det var BARA 9or där, det var ett gymnasium som hade fixat och det var bara 9or som kunde få biljetterna. Jag kan ju säga att det var inte direkt tyst då Jacob slänger av sig tröjan. Eller under andra scener i filmen för den delen heller.

Jag är 14 ( ja jag går en klass högre) och jag tyckte inte det var obehagligt alls faktiskt. Fast ja.. Jag förstår ju ändå SF beslut om det skulle vara så att det var 15årsgräns. Men att säga att alla under 15 skriker, ja då har ni fel. För dom över 15 skriker också.. Så lixom ja..

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

teddykaniner
11/16/11, 6:25 PM
#72

Alltså såklart vet jag att människor i alla åldrar skriker. Men till anknytning vad hon skrev i #68

"Jag säger bara: om ni inte vill se den med skrikiga ungar, KÖP DEN PÅ DVD OCH SE DEN SJÄLVA HEMMA ISTÄLLET DÅ!!"

Ungar = förmodligen under 15åriga

Och jadå, det vet jag nog!
När jag skrev det om skrikiga människor gav jag ingen ålder :P

Det är lika jobbigt att lyssna på andras pladder i salongen oberoende av ålder :P

Med vänlig hälsning,
Jenny

Workingdog
11/16/11, 6:30 PM
#73

#72 ja jo! heh ^^

Ja gud ja, skit jobbigt! några killar bredvid oss snackade i princip heeela filmen o.O

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

bambiiii
11/16/11, 7:19 PM
#74

NU  HAR DET BLIVIT 11 ÅRS GRÄNS! JAG FLYYYGER! YAAAAAAAAAAAAAAAAAAY! KOLLA HÄRhttp://www.sf.se/filmer/Breaking-dawn/

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

dermot
11/16/11, 7:23 PM
#75

#74 Jo, de bestämde det igår ;) Står bl.a längre upp i tråden.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Amigurumigalningen
11/16/11, 7:26 PM
#76

#70 jag vet det har faktiskt ett ganska kasst exempel…. Det andra roliga är ju att enligt många slutar man skrika när man fyller 15… Jag var tex på Eclipse och det var ett gäng tjejer på kanske 16/17 år som satt och skrattade, smsade,'lyste med mobilerna och skrek. Så jag tycker det är ganska kul att de flesta klagar på att det är 12-14 åringar som skriker…

Annons:
Amigurumigalningen
11/16/11, 7:31 PM
#77

Och det där om skrikiga människor syftatse inte på det du skrev #72, det var riktat mot dem som bara klagar på de som är under 15

bambiiii
11/16/11, 7:32 PM
#78

kommer det att bli många dåliga sener,har fåt för mig att det är 2 dålliga sener

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

RenesmeeCarlieCullen
11/16/11, 10:17 PM
#79

#70 Nej, 10åringarna behöver inte lida, för dem över 7 år kan gå i vuxet sällskap :) och jag tror inte att någon 6åring lider precis :P

Jag tyckte att det var super att dem sänkte, därför att för det mesta beror det ju inte på åldern, utan på hur mogen man är till sättet. :D

Anema
11/18/11, 7:41 PM
#80

Har inte läst igenom hela tråden nu, men tydligen har scener tagits bort pga av att filmen ska anpassas till 11-årsgränsen, fler som har hört detta?

[Fruktiz]
11/18/11, 8:30 PM
#81

#80 Jag tror inte att de klippte bort några scener för oss i Sverige..

Amigurumigalningen
11/18/11, 10:31 PM
#82

#80 nej, de har inte tagit bort scenerna :D

LaSadie
11/18/11, 11:24 PM
#83

Läste i brittiska Glamour med en intervju med Kristen att scener HAR klippts bort, annars skulle den fått högre åldersgräns. Men som hon även sa, man får lämna en del åt fantasin… som i boken (som jag tycker tog bort hela avsnittet lite snopet)

Annons:
Amigurumigalningen
11/18/11, 11:32 PM
#84

#83 men då måste de ju klippt bort scenerna även i USA? för de hade ju 13 årsgräns… Vore ju lite orättvist ifall USA skulle ha alla scener och inte vi… :(

LaSadie
11/19/11, 12:00 AM
#85

#84 Ja det gjorde dom, USA är värre än Sverige. Där blurrar dom bröst och "butt crack" men pistoler visas på dagTV :P Dom tänker lite annorlunda…

bambiiii
11/19/11, 9:54 AM
#86

Jag kollade på den igår! :P :)

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

SimsBrooke
11/20/11, 11:11 PM
#87

Jag tycker ändå inte att Bellas förlossning var speciellt dramatisk eller för mycket blod. =/ 

Jag trodde det skulle visa mycket mer av hur allt skulle gå till när Edward skulle få ut dottern. Trodde det skulle vara mer blod..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

LaSadie
11/20/11, 11:24 PM
#88

#87 Det var inte så mycket blod, kanske jag lever mig in mycket men jag kände liksom "smärtan" som hon gick igenom

SimsBrooke
11/21/11, 11:48 AM
#89

#88 jo men för att dem satte 15 år från början var för att filmen hade så mycket blod i sig och Bellas förlossning var brutal.. Jag kände också hennes smärta..,

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

jonna_1234
11/21/11, 4:02 PM
#90

har set den jag e 13 år och de e 11 års grens nuSkrattande

Annons:
SimsBrooke
11/21/11, 4:22 PM
#91

#90 jo vi vet.. men vi diskuterar varför dem satte 15 från början..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[morat]
11/22/11, 2:59 PM
#92

# 87

Kände också en sorts smärta som du säger. T.ex. när hon höll på att dö, jag började nästan gråta då på bion. Samma i böckerna, man lever sig vekrligen in i berättelsen, känner samma saker som alla inblandade i berättelsen osv..

Upp till toppen
Annons: