Annons:
Etikettförfattaren
Läst 1984 ggr
Magster
4/22/09, 12:31 AM

Inspelning stoppad?

Man ska inte tro på allt man läser men nog kan man diskutera det alltid!
Läste att Stephenie är i trubbel om att ha snott idén om Twilight från en rumskompis här, vad tror ni? Sant eller falskt? Och vad tycker ni om detta i så fall?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Annons:
martinasvensson
4/22/09, 1:03 AM
#1

jag är lite trött så orkar inte läsa, ska snart sova :P

men jag tror inte att hon har snott något. och knappast 4 hela böcker precis så då är det ju som endå hennes.

men som sagt så har jag svårt att tro det Tungan ute

Maja
4/22/09, 1:04 AM
#2

Hennes rumskompis vill bara ha uppmärksamhet och tror att hon kan stämma Meyer och få pengar på kuppen, säkert.

Hamzter95
4/22/09, 8:10 AM
#3

Det är nog inte sant! Hennes rumskompisr är ju bara avundsjuk nu när allt gått så bra för stephenie,, om det var sant borde hennes gamla rumskompis sagt något tidigare! Hoppas det här inte blir något problem ;/

Kimmie
4/22/09, 8:33 AM
#4

Om nu det här mot all förmodan skulle vara sant så vad ska rumskompisen göra åt det egentligen ? Herregud hon har redan gett ut fyra böcker och en film är gjord, kunde hon inte kommit på det lite tidigare då? Känns skumt

hhannaz
4/22/09, 10:42 AM
#5

Det är nog inte sant! Jag har läst i en intervju med Stephenie Meyer att hon fick sin inspiration från en dröm hon drömde en natt… Men det kanske inte är sant… Tungan ute

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

AidaHakimi
4/22/09, 11:52 AM
#6

Jag tror absolut inte att det är sant! Och precis som #4 säger så går det allvarligt talat att inte göra något åt det.

Helt sjukt vad folk kan göra när dem är avundsjuka och hungriga efter pengar!

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Annons:
EMfe
4/22/09, 1:52 PM
Anna
4/22/09, 5:37 PM
#8

En typisk "rubrik-skapare" som alltid är falsk ;)

I #7 är det bekräftat falskt också, skönt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Bella-R
4/22/09, 5:55 PM
#9

Haha jisses! Luktar sandlådenivå om detta :S

Jag tror definitivt inte på det, dendär kompisen hittar på för o förstöra för Meyer.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

typagnes
4/22/09, 10:27 PM
#10

Falskt, och om det nu är sant så var det ju inte rumskompisen som skrev böckerna utan bara kom på idén till den. Jag tycker det är larvigt av henne, kan man inte bara glädjas åt andra?

pebb
4/22/09, 11:12 PM
#11

Man blir så trött på folk som inte kan unna sina vänner. Låter som när JK Rowling blev anklagad för å ha plagierat hela Harry Potter..

Marija
4/22/09, 11:49 PM
#12

Suck :P

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MrsCullen
4/23/09, 10:52 PM
#13

jag läste att det var Hedi Montag(den dumma blondien som söker uppmärksamhet i The Hills) som stämde Stephenie för att det var hon som kom på The Twilight-saga och inte stephenie.

Så töntigt.

Annons:
conejo
5/8/09, 5:47 PM
#14

Om hon "anklagar" Stephenie Meyer så är det nog inte på riktigt. Hon är säkert avundsjuk eller nått. Larvigt? JA! Asså, serisöt, h*n (rumskompisen) kanske bara sagt något som typ: "Tänk en bok, om en vampyrs och en människa som blir kära i varandra!". Aa, om de skulle va nåt sånt, så är det ju faktiskt inte att sno idéen, utan de var ju faktiskt Stephenie som skrev den! Shit, kan inte folk bara vara glada om någon annan fått en bra karriär?!??!!

Emoflikkan
5/8/09, 7:09 PM
#15

öhm, var läser man det?? jag såg bara en massa bilder…

MrsCullen
5/8/09, 7:10 PM
#16

står nästan överallt :) sidor,bloggar.

Men det var ett tag sen :)

malin99
10/27/09, 8:32 PM
#17

Kan dom bara inte inse att kompisen är avundsjuk på stephanie bara för att hennes böcker är kända.

LaSadie
10/27/09, 9:06 PM
#18

Tror mer att Meyers är inspirerad av Vampire Diaries än något annat

[Underground]
10/28/09, 12:39 PM
#19

OM hon hade snott idén från någon annan (vilket hon inte har) så skulle den som hade idén från början säkert inte kunna skriva ens hälften så bra som Meyer, och få historierna att gå ihop så bra.
Så fjantigt att börja bråka om sånt…

sotgurkan
10/28/09, 1:09 PM
#20

18# hon gjorde väll bökerna före den serien kom ut ??

Annons:
hhannaz
10/28/09, 3:09 PM
#21

Jag tror inte hon har snott idén av hennes rumskompis. Hon har ju själv sagt att hon har fått inspiration från en dröm hon hade.

Men om man nu utgår från att hon har snott idén. Så är det ju Stephenie Meyer som har skivit fyra hela böcker av den idén och inte hennes rumskompis…

(Har inte läst hela tråden, så jag vet inte om någon har skrivit detta innan Flört)

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

[Wera]
10/28/09, 4:54 PM
#22

Jag tror absolut inte på detta :P och hur som helst skulle Twilight aldrig bli lika bra som den är om nu rumskompisen skulle skrivit böckerna haha ;) hon är bara avundsjuk. Precis som ni andra skrivit så är det ju 4 hela böcker!

LaSadie
10/28/09, 10:15 PM
#23

#2o Vampire Diaries är skriven 1991-1992. Alltså ett bra tag innan Meyers skrev. Likheterna är många. Vampyrer som kan vistas i solen, Stephen och Edward har varit sjutton år både två ett bra tag :) De dricker båda två djurblod och det är inte lika bra som människoblod näringsmässigt. Båda huvudkaraktärerna har "omöjlig" kärlek till varandra och det slutar i princip likadant för Bella och Elena.

Kan har läst boken och sedan fått sin dröm. Jag tror det men tycker Twilight är 1000 ggr bättre än vampire diaries

Salladshataren
10/30/09, 5:35 PM
#24

Men hallå? Alla vet att Stephenie Meyer har snott idéen ifrån mig!! Skrikandes Det fattar ni väl? Flört Tungan ute *ironi*

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Upp till toppen
Annons: