Annons:
Etikettspoilers
Läst 2497 ggr
LaSadie
2009-10-01 18:42

T,NM,E.BD: Era konstigaste Twilight drömmar

Det finns en del trådar om när man har drömt om Twilight. Kanske ska skapa en tråd där vi samlar alla drömmar som vi har haft =)? Kan innehålla spoilers eftersom vissa drömmer är relaterade till böckerna.

Kan börja med min dröm som jag låg och fnissade över ett bra tag när jag vaknade. Fick denna efter jag läste slutet av Breaking Dawn Jacobs del:

Det började med att Edward gick omkring i en stugby och alla som såg honom var sådär misstänksamma mot honom. Men han gick fram till alla som hade barn och pratade med dom. Speciellt de som hade spädbarn.

Hur som helst så började solen komma fram och han glittrade och alla blev helt förskräkta och Edward flydde in i en bil där en nyfödd Bella satt och var skitförbannad över att Edward inte skaffade ett barn till henne för att Renesmee kunde leka med

Sen vaknade jag XD

Annons:
ThreeSenses
2009-10-01 19:09
#1

Min första dröm var när jag hade snöbollskrig med Cullens, haha! Jag har också drömt att Jacob räddade mig från en mördare en gång och att jag träffade Emmett i skogen ;)

LaSadie
2009-10-01 19:11
#2

haha, snöbollskrig :D Har inget emot att bli räddad av Jacob *s*

Lovizaa
2009-10-01 20:40
#3

Jag drömmde att jag låg i en hängmatta högt uppe i ett träd, och det var Edward som höll i hängmattan, haha.  Och typ, jag var Bella på något sätt, men ändå inte. Hmm… Sen ramlade jag ner och så gick jag till en galleria i stan och teleporterade mej mellan våningarna, sen när jag skulle hem, hitatde jag inte hem! Alltså jag bodde typ med hans familj, och min familj, i samma hus. Och så kunde jag inte teleportera mej hem heller, så jag fick aldrig se dom igen. Rynkar på näsan

ThreeSenses
2009-10-01 20:42
#4

#3 - haha, vilka drömmar man kan ha asså xD

AnnieLarsson
2009-10-01 20:42
#5

En gång drömde jag typ att jag skulle hjälpa Edward elr ngt sånt när Bella skulle föda men då ploppade typ Nessie inte ut elr ngt sånt, men helt plötsligt var hon vampyr. Sen var Paris Hilton plötsligt i rummet och Bella typ knäckte nacken på henne och började suga hennes blod. :S Jag verkligen psychodreams!

LaSadie
2009-10-01 20:44
#6

#5 XD XD XD

Annons:
Yaeko
2009-10-01 21:07
#7

Jag åt middag med wolf-gänget ^^ Och blev kär i Jacob…

pigelina
2009-10-01 21:55
#8

har drömt flera men kommer inte ihåg alla,

men en så var Bella där hon va vampyr, edward hade nyss bitit henne och hon typ stog och stirra på Jacob som slicka på en isbit, Jag följde med Edward och någon annan tror att det var en av mina kompisar, jag frågade Edward om han kunde bita mej så jag blev vampyr, han gjorde det så jag och min kompis blev vampyrer och börja döda massa människor, sen så blev Bella sur på Edward för han bittit mej och min kompis sen helt plötsligt var vi hemma hos mej, där satt min lillebror, Alice, Emmett, Jasper och Carlisle. sen kom Renesmee med Jacob hon hade blivit jätte stor (typ 15) men hade samma ansikte som jag tycker hon ska ha^^

sen vaknade jag;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Muzzy96
2009-10-01 23:48
#9

Jag har inte drömt om Twilight vad jag kommer i håg.. vet inte varför men det var jättelänge sedan jag drömmde så jag kommer ihåg, händer så sällan :/

Crest
2010-01-13 22:12
#10

Igårkväll drömde jag en twilightdröm, eller vampyrdröm iaf. Kommer inte ihåg så mycket, men jag och min storebror var iaf vampyrer. Sen villle Jacob (min storebror då) dricka blod och jag sa att han bara fick döda djur, men han gick till Mc Donalds och åt upp några mänskor ändå. Sen gick vi och jagade, djur den här gången, och plötsligt så blev Jacob en varulv och så red jag på honom hem till mitt hus (som inte såg ut som mitt hus). Jag hade nån förmåga, men kommer inte ihåg vilken :(. Och sen vaknade jag ''/

LaSadie
2010-01-13 22:39
#11

#10 hehehe

Maja
2010-01-13 23:18
#12

Jag har ingen aning om hur många gånger jag har drömt att jag träffade Jasper och det blev lite väl barnförbjudet, men många gånger är det.. ;)

LaSadie
2010-01-13 23:53
#13

#12 Dom bästa drömmarna tills man vaknar, då är man sååå besviken

Annons:
Maja
2010-01-14 00:26
#14

#13 - Haha, jaa, men en gång var jag inne i en period när jag drömde om det varje natt och liksom ramlade in där jag hade slutat natten innan.. ;) Det var inte fel vill jag lova! ;)

Jag var nyinflyttad, Alice hade försvunnit någonstans, så Jasper var ensam. Och där kom jag in i bilden bara av en slump och väckte hans intresse.. ;)

LaSadie
2010-01-14 00:55
#15

#14 Bara svassar in bra lägligt ;) Underbart

flikkan
2010-01-14 18:12
#16

Oj, har drömt hur mkt som helst..
Men första gången var nog att jag och Edward blev jagade av James (jag var Bella ungefär) så James ville döda mej.. Så kom Hela familjen Cullen till min pappa o skulle rädda mej o;

Mimmie94
2010-01-14 18:58
#17

haha, roligt det här xD

Jag har drömt om Edward och Bella, det var typ et tvspel. Och uppdraget var att rädda Bella innan hon dog för hon var instängd nånstans där det brann. Men hon dog bara, och jag spelade om och om igen, men lyckades aldrig xD

AnnieLarsson
2010-01-15 16:06
#18

#17 Hehe hade gärna spelat ett Twilight-tvspel ;)

Mimmie94
2010-01-16 12:45
#19

#18 dom borde göra ett spel om dom, kanske redan finns? xD

heffaklump
2010-01-16 13:09
#20

Jag minnst aldrig om jag har drömt något om Twilight eller inte! Det är så irriterande, har bara varit medveten om en dröm och då var jag och en kompis på typ en lekplats och jacob kom nerfarandes för en gunga och typ min kompis flög på honom och jag typ: Ja, visst är hon jobbig? x) sen vakna jag… Jag drömmer aldrig om det jag vill drömma om >.<

Annons:
twilight4ever
2010-01-16 17:48
#21

#19 Hittade nått till wii på internet

Mimmie94
2010-01-16 18:19
#22

#21 haha. okej :)

AnnieLarsson
2010-01-16 18:27
#23

#21 Ja det finns ett Twilight Scene it Wii, men det är mer bara att svara frågor

kaka1234567
2010-01-16 23:45
#24

Jag drömde att docktor Carlisle bet mig när jag va på en underkökning.Han strök mitt ben och smekte de jag luta mig bakot på sjuk sängen och han följde med och sen höl vi på lite med ni vet vad.Och sen ville jag bli biten och så gjorde han de fast på ett behagligt sätt man fick till massa stön.Och jag va ungefär gämn årig idrömen.

Sjuk dröm blev förvånad.

Jag gillar inte han på deta sätten .

Undrar vad de kan betyda skit samma de va i alla fal en trevlig dröm kan inte säga att jag blev äklad Tungan uteSkäms

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

AnnieLarsson
2010-02-22 12:13
#25

Hehe det här har inte så mkt m Twilight att göra men iaf lite. Jag drömde att Alexander Skarsgård flyttade hem till mig och bodde där och jag berättade typ för alla om det. Sen gick vi t McDonalds och helt plötsligt var Ashley Michelle Greene (Alice) där också och vi började snacka helt casual. Men sen vaknade jag :(

kaka1234567
2010-02-22 18:28
#26

Jag älskar min dröm SkrattandeTungan ute HIHI

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Pose-idon
2010-04-10 00:48
#27

Har drömtom Twilight, men minns inte vad som hände! Oskyldig

//Elin

Annons:
Crest
2010-04-10 01:13
#28

#10 Nu kam jag på det :D (3 månader senare…) Jag kunde flyga ^^. Fast bara om jag hade såna här "fallskärmar" som det finns på vissna maskrosor… Tror det var så, eller om det var en annan dröm. Skulle vara kul om ens drömmar spelades in, och sen hade man en "dröm-dvd" där man kollade på sina drömmar :D

Pose-idon
2010-04-10 01:31
#29

#28 Haha det vore bra, fast vissadrömmar är så konstiga så man skulle v'äl sitta och skratta åt dem! ^^

//Elin

MiniAndMe
2010-04-12 21:39
#30

Detta har inte så mkt att göra med själva Twilight, men endå….

Jag drömmde i alla fall att jag fyllde år och så satt jag och några i min familj och mina 2 grannar i ett lite dunkelt rum. Och så kom Robert Pattinson in och kramade mig och han var lixom helt mjuk! Som en kudde nästan, när man tryckte på honom! xD Sen gick vi till ett Café och skulle dricka varm choklad men där fick vi syn på Darin! Och Rob blev rädd och stack, sen snacka jag med Darin… Och så blev han skitsur för att jag luktade Rob… xD

kaka1234567
2010-04-13 23:06
#31

#3o. haha gud vad kul =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

pebb
2010-04-14 21:16
#32

Drömde inatt fast det var inte Twilight utan mer Vampire diaries eg. Var två vampyrbröder, den ena var min sambo och först var jag den andra och vi skulle rädda en människotjej från elaka vampyrer och jag simmade jättefort under vattnet med henne. Sedan var jag människotjejen istället och vampyrbröderna blev fascinerade av de elaka vampyrerna och tänkte stanna hos dom så jag sprang därifrån men min sambo sprang ikapp mig (inte så svårt eftersom han va vampyr) och sedan pip pip pip = min väckarklocka ringde Tungan ute

[Wera]
2010-04-14 23:37
#33

Haha shit vissa drömmar är allt sjuka!
Aldrig drömt om Twilight eller några vampyrer alls :)

MiniAndMe
2010-04-15 20:35
#34

hehe för några dagar sen drömde jag om att jag var Bella på ngt sätt, och bodde med hela familjen Cullen i en liten lägenhet! Och så var renesmee sjuk och hade feber och jag/Bella grät och edward retades! :( xD Och carlisle botade henne med typ rapsolja eller något! :D Tur det…. Och så kom Jacob, men jag minns inte vad som hände med han…. -.- xD

Annons:
Pose-idon
2010-04-15 20:57
#35

#34 Haha, började skratta åt "edward retades" xD

//Elin

MiniAndMe
2010-04-17 22:06
#36

#35 - aa…. Tror nog inte han hade gjort det om det varit med i boken…. xD

Cecettan
2010-04-19 23:47
#37

#24 Haha :D

#34 HAHAHAHA :D Rapsolja!

Mimmulih
2010-04-20 00:14
#38

minns inte någon annan twi-dröm just nu men en gång drömde jag att jag var en i castet och spelade typ rosalie men på något sätt oxå bella , ivarjefall var jag med på inspelningen för Eclipse och de var jätte coolt jag var en extra tror jag för kristen och nikki var nog där fördet, men ivarjefall, jag och taylor var på något sett ihop och shit säger jag er han doftade fantastiskt ch hans kropp då han kramade om mig efteråt då inspelningsdagen var slut och hans kyss den var som om den skulle varit verklig! det glömmer man inte i första taget ;) jag minns ännu hans stora varma sstarka armar som krama mig ^^,

MiniAndMe
2010-04-21 19:18
#39

#37 - jag vet… helt konstigt! xD

[Agneslundin]
2010-04-21 20:40
#40

här e min lilla dröm :P

jag slutade skolan och då gick jag ut från skolbyggnaden och då kom edward o och sa att jag skulle följa me han hem . och det gjorde jag och där va alla vampyrer och jag fick massa presenter och allt :P

MiniAndMe
2010-04-22 21:43
#41

#40 - hade jag inte haft något emot….. ´hade ÄLSKAT det! <33 :P

Annons:
[Agneslundin]
2010-04-22 22:03
#42

#41 haha, tyvärr drömmer jag aldrig om det jag vill drömma om -.- xD det är ju typiskt

[Fruktiz]
2010-04-23 20:25
#43

Typ i vintras drömde jag att jag var Bella typ.. Det var förresten precis efter att jag läst ut Ljudet av ditt hjärta..

Jag och Edward satt i en slags gunga och pratade lite. Jag tror att Emmett också var där..?

Men det konstigaste var att jag förstod Edward jättebra (fast jag egentligen inte är så jäääättebra på att förstå engelska).

Kanske pratade vi svenska, jag vet inte.. ^^ Glad

LaSadie
2010-04-24 13:44
#44

Åååå jag hade en sån wiiierd dröm inatt.

Drömde om Jasper och hans hår. Han visade det från olika vinklar för att jag skulle se att det har blivit sååå mycket bättre än de förra filmerna Skrattande Sen bakifrån så var det som värsta hårproduktreklamen XD

MiniAndMe
2010-04-24 22:26
#45

#44 - haha! xD

Callibus
2010-04-28 21:43
#46

#44 HaHa Okej

[Fruktiz]
2010-05-01 21:03
#47

#44 - Haha! :)

AnnieLarsson
2010-05-17 21:12
#48

Haha jag har kollat för mycket på Top model, drömde nämligen att tjejerna skulle göra en photo shoot med Rob XD

Annons:
Callibus
2010-05-19 08:16
#49

jag drömde att jag försov mig engång och det var verklkigen verkligt för jag tänkte "shit!!!" så jag rusar ner för trappan in i köket tvärstannar, hela familjen Cullen står där. Så jag skriker " Jag har försåvit mig!!"  och då svarar Emmet " okej skynda dig då!" i en lungn röst så jag vänder mig mot skafferiet och där står Edward och våra blickar möts sen vaknar jag.min första twi-dröm var det där.

en annan var när hela min klass är hemma hos för att ta avsked för att jag ska bli vampyr vi har det roligt men så plötsligt befinner sig Voulturi där och säger "för att bli vampyr så har du två alternativ 1 få en spruta två bli biten  vilken väljer du?" jag fick en spruta i rumpan och sen så helt plötsligt fick jag typ jätte krulligt hår och Cullen ögon sen behövde jag jaga men det var ingen där och jag visste inte vart Voulturi var så jag sätter mig och väntar men sen blev jag så törstig att jag drack upp mig själv…

´det var mina twi-new moon-drömmar. jag drömmde dom samma natt.

LaSadie
2010-05-19 11:22
#50

#49 HAHA den andra var för rolig XD

Den andra var rolig med men, haha, dricka upp sig själv, worse vampyre ever Skrattande

Pose-idon
2010-05-19 22:07
#51

#49 Haha dricka upp sig själv! Skrattande

//Elin

[Fruktiz]
2010-05-20 18:31
#52

#49 Den första drömmen låter väldigt skön om du förstår vad jag menar ;)

Cecettan
2010-05-25 10:58
#53

Haha, sitter och ler och försöker och inte skratta för högt, har datakunskap xD skitkul att läsa om vad ni drömmer!

Callibus
2010-05-27 22:30
#54

jag drömde inatt att min familj var Cullenfamiljen fast vi såg inte ut som dem utan som oss själva och jag minns inte riktigt vad vi sa, men jag var typ alice. varulvarna var med och det var så konstigt för personernasom "spelade" varulvarna i drömmen har jag bara träffat en gång, men iallafall min familj ( Cullen) skulle typ bästema vilka som skulle vara med i flocken. Vi diskuterade speciellt Jacob och leah. jag sa om Jacob:

- Nämen han är ju alfa! Något så där sa jag.

Då svarar Jasper:

-Ja han kan ju va bra att ha…

sen gick vi över till leah och jag minns inte riktigt vad vi sa men jag ville iallafall ha kvar henne sen När någon skulle svara mig vaknade jag.

MiniAndMe
2010-05-28 23:09
#55

#54 - hah… xD

Jag har drömt flera gånger, men för typ 2 eckor sedan drömde jag att min fisk fick yngel och så kom Emmett och skulle hjälpa mig att fiska upp dom och så välte jag hela akvariet! Men hur jag nu lyckades med det… Det var ett mycket större i drömmen än vad jag har! Och han fångade upp det och lagade sprickan med spott,. Ganska äckligt. Men inte när det kommer från han! xD <333

Annons:
Callibus
2010-06-04 08:26
#56

haha!!

LaSadie
2010-06-06 12:54
#57

Ev. BD spoiler:
Hade en parad av myskodrömmar inatt men i slutet av natten så drömde jag om när Bella och Edward fick sitt hus. De byggde upp den i papp (?!) och Bella kallde Edward för Eddie O_o. Hur som helst när "huset" var uppbyggt så hade dom.. ee…. vuxenmys ^^

LaSadie
2010-06-09 15:21
#58

Inatt drömde jag om wolfpack. De slogs mot Victoria men denna gången så förlorade dom Gråter

Fanny98
2010-06-10 17:54
#59

En gång drömde jag att  jag laga mat och plötsligt kom Edward i kostym och en väska oxh skulle till jobbet:P

En annan gång drömde jag att jag läste bokeno.O

Också en gån drömde jag att jag ramlade ner från rymden och Jacob fångade mig:D

pebb
2010-06-11 13:02
#60

Drömde att jag gick i skolan där jag gick på mellanstadiet fast var äldre än så och med min gamla klass och Rob började i vår klass. Så på rasten gick vi runt å pratade massa, han va väldigt trevlig :P och snygg ;)

AnnieLarsson
2010-06-14 00:38
#61

Jag drömde en jättekonstig dröm igårnatt :S

Jag och några vänner var på en filmprisutdelning där Twilight var nominerad i typ sju kategorier men vann bara i en. Mina två blygaste kompisar som aldrig hade kunnat tänka sig att jobba med film vann bl.a. över Twilight med en sci fi-film som hette In the Cage. Sen vann någon spin-off till Bumbibjörnarna som hette Grizzlybjörnarna också över Twilight :S

Det enda trevliga i drömmen var att jag fick träffa Rob ;D

Mimmulih
2010-06-16 19:03
#62

jag drömde igår natt att jag hängde med Robert Pattinson fast han var inte känd eller nåt, det var lite weird men jätte kul och han var jätte snygg! :D

Annons:
JohannaCullenEnvall
2010-06-16 19:58
#63

Det är en dröm jag minns bäst, det var direkt efter att jag läst Twilight, och jag visste inget om filmen, och visste inte heller att den var känd… eller, den var inte känd i sverige än :P

Iaf så var jag och Edward (Dock hade jag då inte den bilden av Edward då, eftersom att filmen inte hade kommit än :P) på en resturang. Men det var ingen vanlig resturang, för man skulle ligga i sängar xD Men hursomhelst, så ville jag inte att han skulle veta att jag var så mkt yngre än honom, var 10 då, är 12 nu xp.. Så då hade jag min mammas högklackade skor som jag alltid brukade ha när jag var typ 4 år. Men när vi låg där i sängen (med kläderna på, inget sådant..ja…) så kom Esme (som jag hade en helt annan bild av då med) och sa typ "Hej Edward och Bella (Har förresten ingen aning om varför jag hette Bella, eftersom att jag var mig själv xd). Jag ska vara er servitris ikväll. Vill ni ha något att dricka eller lite popcorn?" Då svarade vi att vi klarade oss, men om hon kunde fixa en häst som vi kunde äta xD Hon fixade förstås en liten shetlandsponny (För er som inte vet vad det är, så är det en väldigt liten hästras), och så frågade hon om vi ville se en film (Haha, det var som en drive in-bio, fast som en resturang xD). Då sa Edward "Ja, har du The Exorscist (stavning!?)?" Den hade dom inte, och det var tur, för jag ville inte se den. Då frågade han om dom hade Bamse I Trollskogen. Den hade dom, så då såg vi på den.

Jag tyckte att den var jätteläskig, så jag somnade på Edwards arm. xD Men sedan gick brandlarmet, för någons dricka hade börjat brinna (HAHAHA)… Och självklart var brandlarmet min väckarklocka :P

Callibus
2010-06-16 20:43
#64

Hahaha!!!! konstigt!!

Linus-the-bunny
2010-07-06 01:22
#65

Igår natt drömde jag en rätt konstig dröm!

Det var typ som ett hotell nästan (jag fick aldrig veta vad det var) a men iallafall då var Jacob Black asså med kort hår :) och han gick runt här och där då gick jag och en tjej i min klass till hissen och där var min lärare on sa att vi måste prata då gick jag med henne och helt plötsligt var mina kaniner där och simmade i akvariet percis som fiskar då lyfte jag upp kaninen och den hoppade i vattnet igen och jag blev blöt  och min lärare ba suckade ååhh med irriterad min. Då struntade jag i henne trots att hon halvt jagade mig och sa att vi måste prata jag och klasskamraten gick in i hissen igen och där var Jacob igen gick i korridoren och jag blev helt galen och sa att vi måste få hans autograf och min klasskamrat ba hallå är det så viktigt jaba jaaaaaaaaa! men tyvärr fick jag den aldrig jag vaknade och blev as sur!

Linus-the-bunny
2010-07-06 01:29
#66

#59 den tredje drömmen var ju rätt mysig haha

Upp till toppen
Annons: