Annons:
Etikettnyheter
Läst 763 ggr
Endroppeihavet
2009-10-31 00:40

Vampyrerna är överallt!

Min sambo kom precis och la en tidning uppslagen framför mig på tangentbordet. Artikeln som var uppslagen hette "Modern vampyr ungas ideal".

Att vampyrer är hett som utav av h*vete bevisas återigen, när de till och med infiltrerat en tidning från lärarnas riksförbund.

Sambon suckar djupt och jag börjar intensivt läsa artikeln, som handlar om att bilden av vampyrer har ändrats från ett monster till den ideala människan och är ett svar på dagens krav på människan.

Vampyren är evigt ung, vacker, intelligent och framförallt ett orginal - något som är viktigt i dagens samhälle. Ingen vill vara en i mängden.

Den fortsätter att skriva om kritiken Twilight fått för sin "icke frigjorda syn" på könsroller och den kritik True Blood fått för att vara FÖR frigjord med sex, alkohol och droger i varje avsnitt.

Artikeln som är skriven av forskaren Anna Höglund som just nu skrivit en avhandling om den engelskspråkiga vampyrromanen avslutar sin artikel med att säga att det här är en trend som inte kommer att försvinna i första taget…

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
Endroppeihavet
2009-10-31 00:54
#1

Text av Linda Kling såklart. Inte av Anna Höglund. Dock blir hon intervjuad.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

LaSadie
2009-10-31 12:18
#2

Haha, fasen dom har rätt! Men True Blood tycker jag speglar mer samghället än vad pryda Twilight gör :) Visst är det kanske lite för mkt ibland av det "goda" men mer verklighetbaserat än små kyssar som vi bara får se och höra i Twilight.

[Wera]
2009-10-31 16:01
#3

Haha Skrattande jag ser vampyrsaker överallt! Och alla klär ut sig till vampyrer på halloween nu ju och alla röda linser är slutsålda och nu t.o.m kläder som är inspirerade av Twilight - Verkligen vampyrens år nu 2009 ;)

AnnieLarsson
2009-11-01 00:45
#4

Haha, nej den här trenden kmr nog inte försvinna på ett tag! XD

Upp till toppen
Annons: