Annons:
Etikettnyheter
Läst 9292 ggr
LaSadie
12/23/09, 11:04 PM

Breaking Dawn: Uppdateringar

I denna tråd kommer uppdateringar om filmen Breaking Dawn ske. I tråden kan det förekomma spoilers

Del 1
Regissör: Bill Condon
Premiär: 16 november 2011

Inspelningen börjar nu i höst (oktober/november)

Del 2
Regissör: Bill Condon
Premiär: 16 november 2012

Förmodar att inspelningen av filmen börjar strax efter del ett är avklarad.

Annons:
LaSadie
12/23/09, 11:05 PM
#1

Här är en ganska solid komfirmeringen att Breaking Dawn kommer att spelas in:

Another interesting bit of info comes at the end of the article, where Twilight saga producer Wyck Godfrey confirms that Breaking Dawn will begin shooting in late 2010:

_Godfrey said the hope is to get the Cancun-set project into production by June. Lautner will reprise his role of Jacob in "Breaking Dawn" beginning in late 2010, and it is likely that the final book will be divided into two films that will shoot back-to-back.
_

Detta citat kommer från www.twilightsource.com. I slutet av sidan finns detta inlägg ;)

Mimmulih
12/24/09, 12:00 AM
#2

wuhuuu! :D

flikkan
12/24/09, 12:11 PM
#3

Skrattande

EbbaB
12/26/09, 11:57 AM
#4

Synd bara att det kommer dröja så länge innan dom börjar spela in den i så fall…

LaSadie
12/26/09, 12:18 PM
#5

Jo det är riktigt synd. Men skådisarna har andra projekt nu när dom är så kända. Det stod ungefär som att Taylor ska spela in en film som är klar fram tills BD ska spelas in. och sen hitta passande skådisar till alla roller :S.

flikkan
12/26/09, 4:22 PM
#6

Bättre sen än aldrig iafl! Glad

Annons:
EbbaB
12/28/09, 7:46 PM
#7

#6 Håller med dig! ;)

heffaklump
12/29/09, 9:46 PM
#8

Den kommer säkert bli värd att vänta på så länge ;)

LaSadie
12/29/09, 9:53 PM
#9

Hoppas det Skrattande!

emms
1/2/10, 2:06 PM
#10

Måste skriva lite så att jag inte missar något sen när det börjar komma uppdateringar ;D

Emma

oblivionocean
1/3/10, 6:35 PM
#11

säger som #10 :P

kaka1234567
1/5/10, 5:52 PM
#12

Säger som #10 o 11.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Endroppeihavet
1/5/10, 7:32 PM
#13

#10, 11 och 12 - Ni kunde bara bokmärkt tråden eller prenumerat på den ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
emms
1/5/10, 8:06 PM
#14

#13 Hehe, oj (A)

Emma

kaka1234567
1/5/10, 9:25 PM
#15

Ja juste glömde bort de.Skäms

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Peppe
1/5/10, 10:35 PM
#16

Bara dom inte byter ut nån av Cullens eller Bella så är jag nöjd… det vore verkligen katastrof!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kaka1234567
1/5/10, 10:38 PM
#17

#16.Holler med =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

LaSadie
1/5/10, 11:28 PM
#18

Tror inte de skulle våga göra det. Men annars skulle det vara en katastrof som #16 säger

kaka1234567
1/6/10, 2:40 PM
#19

Är jag som är seg eller säger dom att de gav bort carlisles roll till någon annan ??

jag är så ogolig och att jag är ett sego hoppas jag har fel.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
1/6/10, 2:43 PM
#20

Nu lyssnade jag lite bättre hpeter ska va .vad skönt vilken lättnad.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Annons:
LaSadie
1/6/10, 2:51 PM
#21

Jag har hört ngt om att de ska ersätta Carlisle roll…

kaka1234567
1/6/10, 2:57 PM
#22

Nej nej nej gud alldrig de är ju så fel han är ja så bra Gråter

Om inte han är med då tänker jag inte titta på eklips(stavning)

han är ju skit snygg men de hör inte hit.SkämsTungan ute

De går ju inte då blir de ju inte alls intresangt om dom gör de .Undrar man varför?Obestämd han passar ju så bra lixom allt ska va så som de är från början annars är de ingen mening att äns filma vidare enligt mig nu blir jag lädsen och orolig .GråterSkrikandesNej nej nej blir så besviken jag vet att de inte är säkert men ååå suk.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Seahorse
1/7/10, 8:05 PM
#23

Nej det vore värkligen riktigt synd om dom ska byta ut Carlisle ;oo

Teja-Bea
1/8/10, 10:59 PM
#24

Någon som förstår vad de menar med "and it is likely that the final book will be divided into two films that will shoot back-to-back."??

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

LaSadie
1/8/10, 11:07 PM
#25

Tyda.se säger att back-to-back betyder rygg till rygg. Böcker har rygg… vet inte riktigt :) Men tror de kommer filma böckerna samtidigt som de sedan delar upp i två filmer

Teja-Bea
1/8/10, 11:55 PM
#26

Hmmm..blev inte så mycket klokare av det.. Obestämd

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

LaSadie
1/9/10, 12:06 AM
#27

Två filmer helt enkelt av Breaking Dawn Skrattande

Annons:
Endroppeihavet
1/9/10, 2:14 AM
#28

#24 Det betyder inte att dom ska filma samtidigt utan snarare direkt efter varandra. Att de inte kommer vara någon väntan mellan de två filminspelningarna.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Teja-Bea
1/9/10, 2:23 PM
#29

Oohh! Så två BD filmer alltså? niice!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[chriistina]
1/9/10, 11:27 PM
#30

Skulle de byta ut Carlisle så blir allt fel, Peter Facinelli gör den så bra och det ska liksom vara han nu…

kaka1234567
1/10/10, 7:03 PM
#31

#30.Holler med.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Marija
1/11/10, 4:43 PM
#32

Byta ut Peter Facinelli?

NEJ, nej, NEJ, neej! Hoppas jag verkligen inte.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

LaSadie
1/12/10, 3:59 PM
#33

Läste just en intressant artikel om Breaking Dawn (här). Förstår att Renesmee kommer vara den svåraste karaktären att hitta!

pebb
1/12/10, 7:31 PM
#34

#33 Intressant!!

Annons:
Endroppeihavet
1/12/10, 11:19 PM
#35

#33 Bra artikel! Kul att det blev riktigt bekräftat att tredje filmen kommer ut nu i juni :)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

JennyR
1/13/10, 1:58 AM
#36

Inspelningen av BD beräknas starta i höst någon gång läste jag idag. Rob, Kristen och Taylor är säkra för sina roller.

"Twilight producer Wyck Godfrey says everything comes down to the finished treatment when it comes to the flick. Since the script(s) aren't finished, there is no way to know just yet whether the flick will be one movie or two, who to hire as a director, and when to slate the Holy Trinity for shooting.

However, Wyck does give a glimmer of hope - He expects that with any luck, the filming of Breaking Dawn in Vancouver will be underway no later than the fall of this year and all three of its stars, Robert Pattinson*, *Kristen Stewart, and Taylor Lautner are secured to reprise their roles."

LaSadie
1/13/10, 2:32 AM
#37

#36 Precis som det stod i artikeln i inlägg nr 33 ;) Men det är bra nyhet att den kommer igång Skrattande

JennyR
1/13/10, 12:13 PM
#38

#37 oups, jag läste aldrig artikeln i #33 :)

cecililia
1/17/10, 12:27 AM
#39

Läste idag om Renesmee och att de funderar på hur de ska göra med henne i filmen, länkar till TTS (en riktigt bra sida btw) och inlägget som de skrev idag om just detta.

Vet inte vad jag tycker om de skulle använda cgi-tekniken för att få till henne :/ Man har en bild av henne i huvudet och det känns som att mycket kan bli fel då de väl ska börja ta fram henne vare sig de tar till tekniken eller en riktig person :S

LaSadie
1/17/10, 12:39 AM
#40

Tycker det ska vara en människa som spelar… visst är tekniken avancerad these days… men inte tillräckligt för min smak

Marija
1/17/10, 3:55 PM
#41

#40 håller med.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Annons:
heffaklump
1/17/10, 8:12 PM
#42

Det kommer ju se helknäppt ut om det inte är en människa som spelar, det syns allderles för väl om det inte är det.

cecililia
1/18/10, 12:02 AM
#43

Tycker samma som de sista kommentarerna. Sen känns det verkligen att de måste få till det rätt då hon är en så pass betydelsefull karaktär :)

Längtar så till filmen, det var då den bästa boken av dem alla enligt mig :)

pigelina
1/21/10, 8:47 PM
#44

Skulle dom byta ut några roller övehuvudtaget som är mer en statister kommer jag inte kolla på BD;) det kommer förstöra allt, mena jag har ju alla karaktärernas bilder i huvudet när jag läser, kommer blanda ihop allt isf:S

haha:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

cecililia
1/21/10, 10:18 PM
#45

#44 Ja, som du säger skulle det förstöra lite för mig med. Jag tyckte inte alls att det var nå bra att de bytte ut Victoria :S inte för att hon är en bättre skådespelare eller något men man har ju Rachelle i huvudet nu då man tänker på Vicktoria. Tycker inte hon gjorde dåligt ifrån sig heller :/

Mimmulih
1/24/10, 5:50 PM
#46

jag tycker det ska vara en människa som spelar henne eller människor kanske man borde säga ? fler liknande små flickor skulle bli perfekt tror jag :) de har castat så bra hittils med alla stora karaktärerna varför skulle de misslyckas nu? jag tror verkligen inte att de skulle fungera med CGI..:S

cecililia
1/25/10, 7:42 PM
#47

#46 Jag håller med, vet de hur och vad de gör så går det att ha riktiga skådespelare. Hoppas verkligen att de inte misslyckas med bd.

LaSadie
1/30/10, 7:57 PM
#48

En video från MTV, inte så mkt sagt men i slutet är det en rolig kommentar om Renesmee Glad

Om ni inte vill ladda ner så här är länken http://www.mtv.com/videos/movies/485190/kristen-stewart-has-seen-robert-pattinsons-remember-me.jhtml#id=1632203

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
teamedward
3/24/10, 10:50 PM
#50

Renesmee blir nog svår. En liten, vacker tjej som kan prata, gå, sjunga, dansa och allt. En perfekt flicka helt enkelt. Hoppas de hittar någon bra.

Mixie
3/29/10, 9:45 PM
#51

http://www.youtube.com/watch?v=haVw-_XrrdM&feature=player_embedded

Ett rätt intressant klipp med lite "info".

//Mickan

Hausswolff
3/31/10, 12:09 PM
#52

Hmmm…har de tänkt ändra storyn?

[Fruktiz]
4/7/10, 11:09 AM
#53

Hoppas inga skådespelare blir utbytta! Tungan ute

Jag vet att Victorias roll blir det i Eclipse, men det är som du säger #16, det är viktigtast att Cullens, Bella och Jacob har kvar sina roller!

LaSadie
4/29/10, 12:33 AM
#54

Som det redan finns det en tråd om så är det konfirmerat att Breaking Dawn blir en film! Bill Condon kommer regissera den och Stephanie Meyer kommer att producera projektet Skrattande Melissa Rosenberg skriver så att den passar till filmform.

LaSadie
4/30/10, 2:41 PM
#55

Breaking Dawn kommer att börjas spelas in antingen i oktober eller i januari Skrattande

Annons:
AnnieLarsson
4/30/10, 3:06 PM
#56

YAY :D

Millie
5/1/10, 1:54 AM
#57

oooooh :DD

Lindzen
5/2/10, 2:13 AM
#58

Gud vad spännande det kommer bli att se hur filmen/filmerna kommer bli! :D

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

LaSadie
5/2/10, 2:39 AM
#59

Läste just detta på Twilightsource.com. Hela texten finns även på Twilightsweden men Bill Condon har skrivit ett brev till Twilight fans Skrattande

I just want to say hello to all of you and let you know that I'm stoked to be getting underway on the adventure of making Breaking Dawn. As you've probably heard, I've been given a very warm welcome by Stephenie and Team Summit - who are super-focused, as you know, on getting these movies right.

I'm pretty busy bringing myself up to speed on what you already know by heart: I've read Breaking Dawn twice, rewatched Catherine's and Chris's movies 2-3 times each, have all four CDs playing in my car, and have Catherine's notebook, Mark Cotta Vaz's companion books, and even Volume 1 of the graphic novel here on my desk - a corner of my office is starting to look like Hot Topic. I realize that this barely qualifies me for "newborn" status in the universe you've been living inside for a few years now, but a guy's gotta start somewhere.

Tycker det lovar gott inför framtiden Skrattande

LaSadie
5/6/10, 1:52 AM
#60

Ett datum har sats för premiären för Breaking Dawn. 18 november 2011, och att det är två delar så nästa kommer ut sommeren 2012.

Lååång väntan till den sista delen men härligt att det kommer bli två filmer!

Peppe
5/6/10, 11:47 AM
#61

Shit vad gött med 2 filmer! Dubbel glädje! =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

pebb
5/6/10, 7:30 PM
#62

Underbart! Även om man får vänta ännu längre..

Annons:
Millie
5/6/10, 10:23 PM
#63

YESSS !!!

om det hade blivit en film hade det bara blivit allt i rekordfart och man hade inte hägnt med och allt hade nog bara blivit halvt värdelöst..

jättebra med två filmer ! :D

Lindzen
5/6/10, 11:13 PM
#64

Oj hjälp vad lång tid det var mellan filmerna :O Men men… det är ju bättre än att dom kommer försöker trycka in all info i en :D

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

AnnieLarsson
5/8/10, 12:36 AM
#65

AWESOME

LaSadie
5/20/10, 11:14 AM
#66

Nu kan man pusta ut! Alla skådisarna i familjen Cullen kommer att vara med i de två Breaking Dawn filmerna!

Millie
5/20/10, 12:03 PM
#67

#66

Gud vad skönt o höra!!

[Fruktiz]
5/20/10, 5:46 PM
#68

Är det någon som vet vad Breaking Dawn heter om man översätter det till svenska? :)

LaSadie
5/20/10, 8:48 PM
#69

Är det "Så länge vi båda andas"?

Annons:
pebb
5/20/10, 11:50 PM
#70

Jupp det är "Så länge vi båda andas". Det är ju vad dom säger istället för tills döden skiljer oss åt. =)

AnnieLarsson
5/23/10, 9:54 PM
#71

NU HAR DOM KONFIRMERAT ATT DET BLIR TVÅ FILMER :D:D:D:D:D:D:D

LaSadie
5/23/10, 10:23 PM
#72

#71 Ja det sattes för någon månad sedan. Se inlägg #60

AnnieLarsson
5/23/10, 11:23 PM
#73

#72 Oj Skäms

Såg det idag på facebook liksom…

Mimmulih
5/24/10, 8:56 AM
#74

men det har inte varit heelt säkert alls ? summit har inte konfirmerat det tidigare tror jag?

LaSadie
5/24/10, 10:37 AM
#75

Jo det var helt säkert :)

Mimmulih
5/29/10, 2:29 AM
#76

jahapp ok, my bad sorry :)

Annons:
LaSadie
6/11/10, 3:59 PM
#77

Första inlägget är nu ändrat!

LaSadie
6/18/10, 10:32 PM
#78

Det var en liten intervju med Melissa Rosenberg som är screenwriter om vilka scener som kommer vara med… Först var den lite missciterad och det verkade som om att scener som man vill ha med som Nessies födelsedag kanske inte skulle vara med. Men nu så Glad

"Hi y'all! Not sure where some of you got the impression I intended to leave birth scene out of Breaking Dawn, but it's inaccurate. Of course the birth scene will be in there! And the sex scenes! And the feathers! And the blood! Perhaps you misinterpreted what I said about not needing to see BUCKETS of blood in order to convey the terror of the birth scene. But rest easy all! xoxo Mel"

LaSadie
6/23/10, 1:26 PM
#79

Lite om vad Kristen tankar om Renesmee som jag tror kommer bli den största utmaningen i skapandet av filmerna.

ENTERTAINMENT WEEKLY: You guys are about to start shooting the two Breaking Dawn movies back to back. You signed on to this franchise before Breaking Dawn was written. When you read it, were you thinking, How is this going to be turned into a movie?

KRISTEN STEWART: Yeah, definitely. What is Renesmee going to look like? Is it going to be this little teeth-baby running around? It’s going to be weird.

ROBERT PATTINSON: [Laughs] “Little teeth-baby.”

STEWART: Yeah, but I think it’s going to be cool. One of the main objectives of the series is to get Bella to a point where she’s mature enough to make such a hefty decision, and she goes through a lot. In the fourth one, she is going to become a wife. She is going to become a mom. She is going to become an adult and a vampire. To do it so young, it needs to be believable. So I’m really excited about playing that.

[Fruktiz]
7/1/10, 12:06 PM
#80

#36+70 - Jag menade inte så. Tungan ute Twilight betyder ju skymning, New Moon = nymåne Eclipse = (Sol)förmörkelse men vad betyder Breaking Dawn?

Man översätter namnet bara? Glad

Peppe
7/1/10, 12:47 PM
#81

#80  Break = bryta, Dawn = gryning, Breaking Dawn är ögonblicket då solen bryter fram i gryningen, början på en ny dag - Bellas nya liv Glad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

KitoBonito
7/4/10, 3:22 AM
#82

*Skriver to stay tuned*

KitoBonito
7/4/10, 3:26 AM
#83

Jag försökte just kolla upp Bill Condon men känner inte igen en enda film han regisserat. Är det någon som vet om han är vettig? Läste ett inlägg om hur han "förberedde" sig inför Breaking Dawn, men det säger ju inte mycket om hans filmtalanger.

Annons:
sharoon
7/4/10, 3:57 AM
#84

#83 - känner inte heller igen några filmer. bara dreamgirls och den har jag inte sett, haha! tror dock att han är bra eftersom han ska regissera Breaking Dawn. eller får hoppas rättaresagt. tror inte dom sätter in en halvbra regissör för vår älskade Twilight saga, dom går nog fullt ut Glad

Endroppeihavet
7/4/10, 10:50 AM
#85

#83 Ja.. Jag har bara sett Dreamgirls av hans filmer och den var ju extremt långdragen. Men det säger inte så mycket om hans regissörmöjligheter tycker jag.

Varför vill inte David Slade fortsätta`?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

KitoBonito
7/5/10, 1:36 AM
#86

Är det bara jag som får känslan av att det är "första ching" på det där filmmakandet? :/ Eller hur fungerar det egentligen när en regissör sätts in? Vem är det som bestämmer? Jag fick för mig att det var regissören som "satt högst".

Nej, man kan inte riktigt lita på en regissörs förgående filmer .. Tror det var Peter Jackson (LotR) som inte hade gjort något märkvärdigt innan dessa fantastiska filmer?

Men sen jämför jag det också med mannen som regisserade Eragon … Jag kände redan innan filmen var klar att regissören inte kändes rätt … och banne mig att filmen blev en flopp den med!

Nej, jag vet inte hur det fungerar i filmvärlden och hur filmer skapas men jag tror samtidigt inte att Breaking Dawn kommer bli någon flopp vem det än är som kallas regissör. Det vore ju hemskt fail att inte lyckas med det ;D

Ursäkta min roman, jag ska knipa käft nu ett tag xD

teddykaniner
7/8/10, 11:13 AM
#87

Undrar samma sak som #85, varför ville inte David Slade forstätta?

Med vänlig hälsning,
Jenny

Frogge33
7/10/10, 5:09 PM
#88

Åh nej Obestämd jag ville att Breaking Dawn part 1 skulle ha premiär tidigare!Glad jag kan inte vänta!!!!!

 

// Matilda

pebb
7/10/10, 8:07 PM
#89

Ska bli intressant att se hur de gör scenen med Voulturi, tänker på att de i New Moon gjorde om en stillsam scen till en fight. I BD blir det ju inte heller någon fight utan de står mest där och Bella håller tillbaka Janes och Alecs attacker via sin sköld så frågan är om de kommer att låta det vara så eller om det blir för tråkigt i en film och de slåss lite grann ändå…. Jag hoppas att de håller sig till den riktiga historien men vi får se.

Callibus
7/12/10, 2:36 PM
#90

#89 jag hoppas på lite fight där… LÄNGTAR!!!

Annons:
EllanA
7/12/10, 2:48 PM
#91

Håller med #89, ska bli intressant att se hur de gör. Men antagligen lägger de in lite action och så.

LaSadie
7/12/10, 3:00 PM
#92

För er som vill söka upp inspelningen Skrattande

Summit Entertainment’s THE Twilight SAGA: Breaking Dawn will be filmed in both Baton Rouge, Louisiana and Vancouver over the next year starting this fall. The next chapter of THE Twilight SAGA will be released as two separate films with the first of the two slated to be released in theatres on November 18, 2011.

Lindzen
7/13/10, 2:55 PM
#93

Ååå jag önskar verkligen att jag bara kunde vara så spontan och bara åka till Vancouver när dom är där och filmar..! Skulle vara så grymt kul :D

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

LaSadie
7/28/10, 7:55 PM
#94

Eventuellt kommer Lee Pace spela Garrett I Breaking Dawn. Kan nog bli bra, men hade förväntat mig lite mer… Alexander Skarsgård typ Glad

[Licroana]
7/29/10, 2:58 AM
#95

#94 Han skulle nog kunna passa bra, fast förstår nog hur du menar, någon lite mer sån hära wildawesternsnubbe typ Tungan ute

oblivionocean
7/29/10, 12:39 PM
#96

#94 what the… jag hade inte föreställt mig någon som ens liknar honom o.O Men det blir säkert bra ändå. haha

bustroll
7/29/10, 2:06 PM
#97

#94 Han blir säkert bra men jag hade ttänkt mig en äldre snubbe xD

Annons:
LaSadie
8/4/10, 2:17 PM
#98

Nu har det blivit officiellt när Breaking Dawn del 2 har premiär och det blir ett år efter Breaking Dawn del 1. Anledningen som uppges varför den kommer senare är mer eller mindre pengar. Det var först planerat att den skulle ha premiär på sommaren men Eclipse uppges ha gått sämre än New Moon och Twilight pengarmässigt. Men vem skulle undvika att se sista delen och sista filmen i Twilight serien?!! Inte jag iallafall

sharoon
8/9/10, 3:41 AM
#99

Tycker det ska bli kul att se hur dom gör Bellas sköld också! Och om dom tar med allra sista scenen i boken. Så galet fin, hoppas att dom inte hoppar över den!

LaSadie
8/9/10, 12:57 PM
#100

#99 Skulle vara skoj om det var i 3D så när den "aktiveras" så känns det som den sveper över en själv. Verkar coolt i mitt huvud Tungan ute

bustroll
8/9/10, 10:19 PM
#101

Kommer de alltså att spela in filem i 3D?

För om man läser på IMDb under AKA så tycker jag att det verkar som det :D

LaSadie
8/9/10, 10:54 PM
#102

#101 Vet inte men många spelas in i 3D och tror det kan bli coolt med Bellas sköld och alla de krafter som kommer med de nya vampyrer som Zafrinas Glad Minns bara hur coolt det var med Avatar

Callibus
8/10/10, 7:28 PM
#103

är hela wolf-pack säkrad?? Cullens är säkra och jake men resten av vargarna??

LaSadie
8/10/10, 7:29 PM
#104

#103 Skulle inte tänka mig nått annat!

Annons:
EllanA
8/24/10, 5:37 PM
#105

#103 Hoppas verkligen inte att de byter ut någon. Speciellt inte Seth!

LaSadie
8/31/10, 8:09 PM
#106

Lite uppdateringar om filmen Glad

Regarding the biggest challenge she faces in finishing “Dawn,” parts 1 and 2, Rosenberg said it’s the climactic “battle scene” — in which the two opposing vampire groups face off in dramatic fashion at the end of the book — that’s proving to be her biggest obstacle, rather than the infamous “birth scene”.

“The final battle sequence is a big challenge because it lasts 25 pages,” Rosenberg told us. “It’s almost an entire three-act story in and of itself. You have to track (kept all in one setting) hundreds of characters. It’s an enormous challenge to choreograph on the page and for Bill to choreograph on the stage.”

Men om jag förstår det rätt så är sista filmen typ bara fajten… Tycker födseln är bättre Glad

Nicolew
9/6/10, 12:07 AM
#107

Vill att den ska komma ut nu!!

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

LaSadie
9/7/10, 3:46 PM
#108

Kollade genom castlist på IMDB och hittade att Guri Weinberg ska spela Stefan. Klicka på här för att se en bild på honom. Om det stämmer så tycker jag att han passar bra, ungefär som jag föreställde mig

EllanA
9/7/10, 4:49 PM
#109

#108 Ska han spela Stefan? Inte som jag har tänkt mig, men blir säkert bra.

[Licroana]
9/7/10, 6:09 PM
#110

Jodå han skulle kunna passa som Stefan :)

LaSadie
9/7/10, 6:11 PM
#111

Ska bli intressant vem som blir Vladimir Skrattande

Annons:
LaSadie
9/8/10, 4:08 PM
#112

Läste på imdb igen att ett rykte om att Drew Roy ska spela Nahuel. Nahuel är den karaktär i boken som är halvvampyr som Renesmee

sharoon
9/8/10, 10:53 PM
#113
#112 - åh nej, om det är sant så blir jag lite ledsen. han är ju skitsöt och så men inte som jag föreställde mig nahuel!
LaSadie
9/8/10, 11:30 PM
#114

#113 Jag hade föreställt mig Nahuel som mer i 30 års åldernutseende och med latinskt/indianskt utseende. Så jag är inte heller så nöjd, men det är inte spikat så håller tummarna för någon annan :)

pigelina
9/9/10, 12:10 AM
#115

#112 tycker han skulle passa bra, min bild är rätt lik honom. Fast latino då:P Men känns endå likt, haha

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

AnnieLarsson
9/9/10, 9:49 PM
#116

#108 Precis som jag tänkt mig :D

#112 Han passar jättebra tycker jag :P

Workingdog
9/11/10, 12:27 AM
#117

#12 näästan som jag hade föreställt mig honom ;)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

EllanA
9/11/10, 6:06 PM
#118

#112 Jag tror att han blir jättebra, inte direkt som Stephenie beskriver honom, men ändå bra.

Annons:
EllanA
9/12/10, 1:17 AM
#119

Om man läser på den här hemsidan så verkar det som en 6-åring ska spela Renesmee. Hon verkar inte direkt rätt tycker jag iaf.

pebb
9/12/10, 10:04 AM
#120

#119 Jag tycker hon var väldigt söt, men för gammal.

EllanA
9/12/10, 11:15 AM
#121

#120 Jo, helt klart för gammal, men det är ju svårare att hitta ett ännu yngre barn som ska kunna spela Renesmee.

[Fruktiz]
9/12/10, 12:55 PM
#122

#119 Är hon kort kan det nog funka Tungan ute

Men på den där bilden ser hon för gammal ut för att spela Renesmee. Men samtidigt är det ju svårt för yngre barn att spela så begåvad som Renesmee är.

Jag har alltid tänkt mig att Renesmee har lockigt hår, inte rakt som Kayla, fast har man en locktång går det alltid att fixa lockar.. Skrattande

Sidan med bilden på Kayla och Daniel byter "header" eller vad man ska kalla det, för varje klick..Förvånad

Ovanligt.. Glad

EllanA
9/12/10, 4:19 PM
#123

#122 Om man fixar lockar på henne + att hon är kort så skulle hon nog kunna passa som Renesmee i slutet iaf, när hon är ungefär som fyra-fem år.

[Fruktiz]
9/12/10, 7:01 PM
#124

#123 Det har du rätt i, hon blir nog bäst som Renesmee i slutet av BD. Glad

EllanA
9/13/10, 9:38 AM
#125

Men i början och när hon föds och så så måste de ju ha ett annat barn, för Kayla kan inte spela Renesmee när hon ska vara ungefär lika stor som tre månader.

Annons:
EllanA
9/13/10, 6:51 PM
#126

Om man tittar på lionandlamblove.org så ser man att inspelningarna av BD har kommit igång i alla fall.

LaSadie
9/13/10, 7:01 PM
#127

#126 Har lite svårt att tro det, iallafall för skådisarna då manuset inte är färdigt än (som jag har förstått uppdateringarna). Men visst kan vyer och sånt spelats in Skrattande

EllanA
9/14/10, 9:34 AM
#128

#127 Inte riktigt inspelningarna, tänkte fel, men förberedelserna och det.

LaSadie
9/22/10, 1:56 PM
#129

Jag som hade hoppats lite att Breaking Dawn skulle filmas i 3D så blev jag lite besviken när den inte kommer göras det Rynkar på näsan

EllanA
9/22/10, 7:06 PM
#130

#129 Inte? Skulle den inte det?

LaSadie
9/22/10, 7:45 PM
#131

Tydligen inte, men det skulle vara tufft med 3D med tanke på Benjamins, Bellas och Alexs krafter som kommer vara med… Det vore snyggt i 3D

EllanA
9/24/10, 1:17 PM
#132

Enligt Twilightsweden.se så har Nikki Reed bekräftat att scenerna från Isle Esme kommer att filmas i Sydamerika.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
LaSadie
9/26/10, 3:48 PM
#134

#132 Härligt att dom gör det autentiskt Glad

TerriZue
9/27/10, 1:33 PM
#135

Jag tycker att de skådisar som eventuellt ska vara med hittills passar riktigt bra. :) Jag är absolut nöjd! :)

Förutom Renesmee, visst var hon jättesöt men som många redan sagt är hon lite för "gammal" (haha låter ju skitskumt att säga att en 6-åring är för gammal). :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

LaSadie
9/27/10, 1:45 PM
#136

Själv tycker jag att hon kan passa någorlunda som Renesmee… Jag uppfattar henne som lillgammal och ganska stor för sin ålder, men kanske ser lite lång ut på nått sätt.

Peppe
9/27/10, 8:38 PM
#137

Är det bekräftat att hon ska spela Renesmee?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LaSadie
9/27/10, 8:58 PM
#138

Nej, men de letar efter en ung Renesmee. Men det är mycket rykten hit och dit :)

pigelina
9/27/10, 9:35 PM
#139

Hon skulle faktiskt passa väldigt bra som Nessie, om man locka håret:)
Otroligt söt är hon, precis så faktiskt nästan jag föreställt mig Nessie fast i miniatyr, men man kan göra mycket på datorn nuförtiden, tror säkert dom skulle kunna "krympa" henne och fortfarande få det att se värkligt ut:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Annons:
LaSadie
9/28/10, 1:37 PM
#140

Som i den enskilda tråden så är det bekräftat (enligt Gossip cop) att Maggie Grace kommer spela Irina i Breaking Dawn

EDIT: skrev gossip girl när det skulle vara gossip cop Skäms

LaSadie
9/28/10, 1:43 PM
#141

Surfade runt och läste även att Mackenzie Foy kan vara den som får äran att spela Renesmee… Fast hon är tio år nu och "för gammal" i mitt tycke för Renesmee

[Fruktiz]
9/28/10, 1:52 PM
#142

#141 Jag tycker ändå att Mackenzie kan bli en bra Renesmee.. Hon har ett barnaktigt utseende på Google's bilder.Eftersom hon är 10 år så är det bra om hon är kort.. Glad

Jag tycker hon passar bättre som Renesmme än Kayla. Fast Kayla är väl yngre än Mackenzie?

LaSadie
9/28/10, 1:59 PM
#143

Kayla ska vara yngre, men visst MacKenzie passar bättre än Kayla. De bilder som finns på henne så ser hon yngre ut och mer barnsligt ansikte. Enligt imdb ska hon vara 132 cm

EllanA
9/28/10, 5:55 PM
#144

#142 Kayla är 6 år.

EllanA
9/28/10, 6:19 PM
#145

Lite uppdateringar från Kellan Lutz.

LaSadie
9/28/10, 8:40 PM
#146

#145 Jag har stora förväntningar av födelsescenen!

Annons:
EllanA
9/29/10, 9:08 AM
#147

#146 Jag med!

LaSadie
9/30/10, 5:38 PM
#148

Nu kan man inte komma in på MacKenzie Foy's hemsida pågrund av den höga andelen människor som vill se den Skrattande Det verkar som att det är hon som kommer spela Renesmee Glad Men själv ropar jag inte hej förrens man är där liksom Skrattande

EllanA
9/30/10, 5:57 PM
#149

#148 Kul! Om det är hon alltså.

pebb
9/30/10, 6:45 PM
#150

Hon skulle kunna passa, ungen är ju söt iaf!

EllanA
10/2/10, 11:37 AM
#151

Uppdateringar från Bill Condon om man kollar på twilightsweden eller breathingtwilight.blogspot.com.

LaSadie
10/2/10, 4:59 PM
#152

#151 Intressant :) Skoj med att Guillermo Navarro är med, Pan's labyrint är speciell Skrattande

EllanA
10/7/10, 9:00 AM
#153

Nu är det bekräftat att Mackenzie Foy spelar Renesmee. Stephenie Meyer bekräftade det. Dessutom verkar det som att BD manusen är klara, eftersom Peter Facinelli twittrade att han hade läst båda två och att de var jättebra.

Annons:
LaSadie
10/7/10, 12:59 PM
#154

Vad roligt!!! Spännande nyheter

pebb
10/8/10, 9:45 AM
#155

Kul då vill vi att de sätter igång så att den blir klart fort! ;)

LaSadie
10/9/10, 2:09 AM
#156

Så roligt! Nästa vecka ska de börja inspelningen enligt Twilightsource.com! De börjar i New Orleans inte Vancuver. Då är det bara att längta efter bilderna från inspelningen tills premiären Skrattande

EllanA
10/9/10, 11:13 AM
#157

#156 Vad kul!

[Licroana]
10/13/10, 9:35 PM
#158

#156 yeeeiij :D

Alexandra-S
10/18/10, 9:57 AM
#159

IGÅR BÖRJADE INSPELNINGARNA!! Skrattande

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

LaSadie
10/18/10, 1:07 PM
#160

YAY!!!!

Annons:
EllanA
10/18/10, 7:19 PM
#161

#159 Coolt! Då får vi vänta på bilderna då.

Callibus
10/18/10, 10:00 PM
#162

Jippy

LaSadie
10/19/10, 11:16 PM
#163

En liten intervju av Kristen Stewart om Breaking Dawn här. Den är på engelska

LaSadie
10/23/10, 11:10 PM
#164

Melissa Rosenberg: “It’s a much more grownup movie – It’s an adult story,” the writer said of evolving the franchise beyond its high school origins. “The stakes are raised even higher because it’s not the story of teens. It’s the stories of grownups, so we’re talking about marriage and children and family – and these are pretty grownup things, but sexy.”

Jag instämmer! Det är så skoj att följa Bella från den trulig tonåring till en ung kvinna Glad

LaSadie
10/25/10, 3:10 PM
#165

på imdb.com så står det i roll listan Henry… vem är Henry?

EllanA
10/25/10, 6:17 PM
#166

Henry? Står det inget mer än det?

LaSadie
10/25/10, 7:13 PM
#167

Jo, efter namnet står det (uncredit)

Annons:
LaSadie
10/27/10, 3:22 PM
#168

En intervju med Kristen, Taylor och Robert om Twilight och Breaking Dawn. LÄNK

LaSadie
10/28/10, 2:13 PM
#169

Nya skådisar!

Vet inte vilka roller än men dom är:

· Olga Fonda (LOVE HURTS)
· Janelle Froehlich (Hacienda Heights)
· Masami Kosaka (THE RUNAWAYS)
· Sebastiao Lemos (Brazilian TV series Força-Tarefa)
· Amadou Ly (THE TESTED, THE BRIDGE)
· Ty Olsson (2012)
· Wendell Pierce (RAY)
· Carolina Virguez (Spanish TV series Matalobos)

LaSadie
10/28/10, 2:19 PM
#170

Olga Fonda - Antingen Nahuels moster eller kanske den amazonvampyren som Alice och Jasper kommer med.
Janella Froehlich - En av fruarna?
Amadou Ly - ska vara Henry… men vem fan är Henry?
Ty Olsson - J Jenks kanske?

Dom andra utifrån bilderna har jag ingen aning :)

Peppe
10/28/10, 2:48 PM
#171

Ja vem är Henry?? Tungan ute

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LaSadie
10/28/10, 3:07 PM
#172

Ja, det kommer bli intressant Glad

Callibus
10/30/10, 1:53 PM
#173

Henry… Jag vet vem det är… men kommer inte på det… är inte det han som står i gränden när bella äker för att fixa passen? eller vad heter han som står i gränden?

LaSadie
10/30/10, 2:00 PM
#174

Gränden? Menar du J.Jenks kontor som Bella åker till först? Kollade upp det, men det var inte Henry.

Annons:
EllanA
10/30/10, 10:32 PM
#175

#173 Han heter Max. Skulle det inte kunna vara pojken i Bellas drömmar?

LaSadie
10/31/10, 2:37 AM
#176

Men han är ju mörk…det är inte pojken i bellas drömmar :D

EllanA
10/31/10, 10:16 AM
#177

Okej, har inte kollats vem skådisen är, så jag visste inte.

LaSadie
10/31/10, 6:21 PM
#178

Bilder på de som kommer dyka upp i Breaking Dawn!

LaSadie
10/31/10, 6:22 PM
#179

Tror förresten att Janella kommer spela Renata, Aro's egna lilla sköld.

LaSadie
11/6/10, 2:49 PM
#180

Inspelningen går framåt :) Tydligen är de nu i Brasilien och spelar in. Isle Esme!!!

pebb
11/6/10, 4:12 PM
#181

#180 åååhhh, bästa biten ju!!

Annons:
LaSadie
11/6/10, 4:18 PM
#182

Japp Skrattande Har stora förhoppningar på den delen Tungan ute

EllanA
11/6/10, 6:01 PM
#183

#180 Wow, har det kommit några bilder eller så?

LaSadie
11/6/10, 6:35 PM
#184

#183 Nej, inte vad jag har sett. Dom har nog inte börjat filma än men likväl anlänt till platsen :)

Men det har kommit ett mer specifierat schema över inspelningarna.
Production schedule for "The Twilight Saga: Breaking Dawn", filming begins Monday, November 8, 2010 and wraps photography April 22, 2011.

EllanA
11/7/10, 9:47 AM
#185

Då börjar de imorgon alltså.

EllanA
11/7/10, 9:52 AM
#186

Andrea Powdell har blivit castad som Sasha enligt thetwilightsaga.se. Sasha är vampyren som skapade Kate, Tanya och Irina.

LaSadie
11/7/10, 12:27 PM
#187

Ååå vad bra :) Ska lägga till det i skåderspelar listan :)

EllanA
11/8/10, 8:08 AM
#188

#187 Gör det. Tror du att hon passar?

Annons:
EllanA
11/8/10, 8:12 AM
#189

Det har börjat komma bilder från inspelningen av Isle Esme! Kolla in Twilightsweden för att se dem.

LaSadie
11/8/10, 2:01 PM
#190

wohooooo

LaSadie
11/8/10, 2:02 PM
#191

bilder här!

pebb
11/8/10, 6:30 PM
#192

Weee

LaSadie
11/8/10, 10:19 PM
#193

La dom i fel tråd först :) Ett klipp från inspelningarna

LaSadie
11/8/10, 10:20 PM
#194

Ett till :)

LaSadie
11/9/10, 5:02 PM
#195

Finns mer bilder på den här länken

Annons:
EllanA
11/23/10, 10:10 PM
#196

Måste bara påminna att nu när BD filmas finns det hur mycket bilder och intervjuer som helst.

LaSadie
11/23/10, 10:12 PM
#197

Ja en hel del bilder kommer titt som tätt. Nu mest från Isle Esme

LaSadie
11/23/10, 10:12 PM
#198

Ja en hel del bilder kommer titt som tätt. Nu mest från Isle Esme

EllanA
11/24/10, 8:44 AM
#199

Exakt. Men nu har också de andra skådisarna kommit, bland annat Billy Burke enligt hans twitter.

[Fruktiz]
11/25/10, 4:58 PM
#200

Bilderna från Isle Esme är så bra! Och själva ön och deras hus är, mycket, mycket vackrare än vad jag tänkte mig!

LaSadie
11/26/10, 3:28 PM
#201

Ibland vill man ha gilla knapp lite överallt =D

http://twilightsource.com/tsgallery/?level=picture&id=3237

LaSadie
12/5/10, 12:19 AM
#202

Från Peter Facinellis Twitter: On the set of BD. Shooting all night. Visiting with old friends. Love Bill Condon.

Yay Skrattande

Annons:
[AlltIEtt]
12/12/10, 11:59 PM
#203

Kanske en dum fråga, men när börjar den sändas i Sverige ?

LaSadie
12/13/10, 3:24 AM
#204

Se första inlägget :) Tror inte att den kommer sändas senare i Sverige utan kommer nog ske en Twilightkväll där man ser BD vid midnatt

[AlltIEtt]
12/13/10, 11:57 AM
#205

Fick veta att den första delen släpps på Bio den 18 nov 2011 och del 2 den 18 nov 2012.

LaSadie
12/13/10, 1:15 PM
#206

Från första inlägget i tråden:

I denna tråd kommer uppdateringar om filmen Breaking Dawn ske. I tråden kan det förekomma spoilers

Del 1 Regissör: Bill Condon Premiär: 18 november 2011

Inspelningen börjar nu i höst (oktober/november)

Del 2 Regissör: Bill Condon Premiär: 16 november 2012

LaSadie
12/13/10, 1:28 PM
#207

Läste på TwilightSweden att julscener har spelats in Glad

EllanA
12/14/10, 9:12 AM
#208

#207 Julscener och familjescener.

LaSadie
1/12/11, 7:51 PM
#209

Artikel och intervju med Ashley Green. Till MTV

Annons:
LaSadie
1/17/11, 4:07 PM
#210

En intervju med Rob från Golden Globe. Ungefär efter 1 min kommer info om Breaking Dawn.

LaSadie
1/17/11, 4:11 PM
#211

En med Peter. De från MTV är av bättre kvalité men då kommer de inte direkt i inlägget Glad

[Fruktiz]
1/17/11, 9:29 PM
#212

Vann de någonting? Skulle gärna vilja ha en länk där det står vilka som var nominerade och vilka som vann och så.. Glad

LaSadie
1/17/11, 9:30 PM
#213

Nej de var bara prisutdelare Glad

[Fruktiz]
1/17/11, 9:36 PM
#214

Jaha, de var bara prisutdelare? Trodde det här var som People's Choice Awards (som jag skrev ett inlägg om).. Att de också kunde vinna. Glad

LaSadie
1/17/11, 9:37 PM
#215

Var den inte för ett tag sedan… de vann lite priser iallafall Glad

[Fruktiz]
1/17/11, 9:49 PM
#216

Där vann de några priser, ja! Glad Om du vill läsa inlägget jag skrev om det klickar du på äldre inlägg en gång sen är det där ganska högt upp på "listan".

Annons:
LaSadie
1/17/11, 9:59 PM
#217

Denna tråden är ju dock mer för uppdateringar om Breaking Dawn och inte det som är runt omkring Flört

[Fruktiz]
1/18/11, 5:46 PM
#218

Förlåt, det var mitt fel. Ta bort mina inlägg så att dem inte förstår BD-tråden!

utekaninen
1/19/11, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

En Breaking Dawn still som jag hittade. Jag tror att den är äkta, har sett den på ett antal olika hemsidor och grupper (facebook). Men någon får gärna rätta mig ifall jag har fel ^^

LaSadie
1/19/11, 9:42 PM
#220

Det är rätt! Det finns en tråd med bilder från BD men de är lika välkomna här!

LaSadie
1/21/11, 9:07 PM
#221

Totalt fantasilöst men ack så logiskt
Breaking Dawn part 1

EllanA
1/22/11, 10:09 AM
#222

#221 Vad är det för fel med den? Jag tycker att den är helt okej.

LaSadie
1/22/11, 12:47 PM
#223

#221 Inget fel alls :)

Annons:
LaSadie
2/6/11, 4:03 PM
#224

Klipp från Part I kommer visas på Comic con samt skådisar från filmen kommer medverka på mässanGlad Ser framemot vad som kommer visas Skrattande

EllanA
4/14/11, 7:02 AM
#225

Det är slut nu. Jag kan inte fatta det! De har filmat klart alltihop och är på väg från Vancouver. Sorgligt…

Denna kommentar har tagits bort.
LaSadie
4/14/11, 12:18 PM
#227

Jag vet! Först var det liksom YAY att den var klar men sen tänkte jag efter och insåg att det snart är slut slut… inte alls roligt längre…

LaSadie
4/14/11, 11:06 PM
#228

På MTV finns ett par klipp med Taylor som pratar BD. Finns på Twilight Sweden med. Men annars är det bara att klicka på länkarna (ber om ursäkt om det blir någon dubbel, kollar utan ljud :P)

Klipp 1

Klipp 2

Klipp 3

LaSadie
4/27/11, 9:44 PM
#229

Lite update om bröllopsscenen som jag ser fram emot (tår-varning kommmer ske)

Facinelli says:

The wedding scene, first of all, was really beautiful. The way the set was decorated, the way they lit it. It’s in the backyard of the Cullen house, and they utilized the space really well. For us as actors, it was hard because it was raining the whole time we shot, but you’ll never see it on film. For us, it was raining and muddy, but on film, it will look beautiful. In the baseball sequence [from the first movie], it rained the whole time, but you can’t tell.

LaSadie
5/25/11, 8:18 PM
#230

Som många har spekulerat så kommer Breaking Dawn trailer att visas den femte juni på MTV movie awards. Kommer posta, eller någon annan kommer posta den så fort den kommer upp på youtube (eller liknande :))

Annons:
LaSadie
6/24/11, 9:25 AM
#231

Enligt Twilight Sweden så kommer premiären i Sverige gå den 16 november. Jag tror inte att Sverige kommer vara allra först, utan snart kommer premiärdatumet släppas i USA med. MEN tack vare tidsskillnaden så borde vi vara föra dem i alla fall :) Grattis till oss!

LaSadie
7/21/11, 12:03 AM
#232

För oss nördar och inte läst det innan så är det Carolina Herrera som har designat Bellas klänning som jag vill gärna se nuuuuuu

Mimmulih
7/21/11, 6:47 PM
#233

COMIC CON IDAG! Skrattande

LaSadie
7/21/11, 8:56 PM
#234

I know :D Ska bli så himla roligt och se vad som kommer upp för oss utsvultna Twilightfans

LaSadie
8/3/11, 5:05 PM
#235

Personen som hackade sig in och spred material, bilder från filmen och liknande, stäms nu av Summit och Argentina (som hon kommer ifrån). Länk

LaSadie
8/10/11, 12:56 PM
#236

Från Twilightsource:

“We’re very close to locking picture on part one,” Godfrey added. “It’s about what the other three are, about two hours. I haven’t seen an assembly for Part 2, so we’ll start to get into it in December.”

[Fruktiz]
8/10/11, 1:24 PM
#237

Skönt att de har hittat den skyldige. Men jag förstår inte, hur kom hon åt bilderna?

Annons:
LaSadie
8/10/11, 2:45 PM
#238

Ingen aning… men har man kunskaper hur man tar sig in i datorer så går det nog :)

LaSadie
8/12/11, 2:10 PM
#239

Senaste upplagan av Entertainment Weekly har HD bilder från filmen.

På denna länken kan ni kolla in några bilder från Bella och Edwards smekmånad :)

LaSadie
8/19/11, 4:38 PM
#240

Nya bilder från filmen LÄNK!

LaSadie
8/19/11, 4:39 PM
#241

Det verkar som att de har förlängt tiden på Isle Esme en del…

LaSadie
8/20/11, 10:36 PM
#242

Fyra nya bilder. kan den med Bill Condon vara från deras hus eller det andra rummet på Isle Esme?

[Fruktiz]
8/21/11, 11:50 AM
LaSadie
8/21/11, 2:20 PM
#244

schnyyyyygg. kommer Nessie vara med i del två kanske :)?

Annons:
[Fruktiz]
8/21/11, 3:13 PM
#245

Det hoppas jag! Glad

LaSadie
8/24/11, 11:38 PM
#246

Om ni planerar in en resa till USA i november så sikta in er på 14 november LA. Då sker världspremiären :)

LaSadie
8/28/11, 4:44 PM
#247

Rob om part 1

“I’m curious to see how it will carry out,” star Robert Pattinson tells the Sun-Times. “This movie is so different from the other ones. The stakes are so much higher because now it’s time to turn the entire saga upside down.”

And then there is the matter of Bella’s baby bump. “The birth scene is frightening,” Pattinson admits. “It’s a slap in the face. It’s failure to Edward, who has to choose between losing Bella and transforming her. It’s the toughest scene I’ve ever had to film in my career because this choice tears out my heart.”

LaSadie
8/30/11, 12:23 PM
#248

En fin bild på Bella, Renee och Charlie innan bröllopet :)

http://www.hypable.com/wp-content/uploads/2011/08/breakingdawn.jpg

LaSadie
9/10/11, 12:57 AM
#249

Hittar den inte på youtube än men här är 15 sekunders sneakpeak!

http://www.hypable.com/twilight/2011/09/09/15-second-preview-of-breaking-dawn-part-1-now-online/

LaSadie
9/10/11, 12:59 AM
#250

Dom har sminkat Bella OTROLIGT bra tycker jag, som jag föreställt mig från boken

Men Carlisle ser hemsk ut

pebb
9/10/11, 7:36 AM
#251

#250 Håller med! Kan inte tiden gå lite snabbare! Flört

Annons:
AnnieLarsson
9/10/11, 6:10 PM
#252

#249 WOW! Jag vill se filmen nu! :(

[Fruktiz]
9/19/11, 3:17 PM
#253

För ett tag sedan twittrades det om att Carter Burwell har gjort en Renesmee's Lullaby som Robert ska spela i part 2.
(Länk 1, länk 2)

LaSadie
9/19/11, 3:43 PM
#254

#253 trevligt :)

LaSadie
9/21/11, 3:37 PM
#255

Breaking Dawn kommer få en åldersgräns på 13 år i USA, kan ge en fingervisning på liknande i Sverige.

[Fruktiz]
9/21/11, 3:47 PM
#256

Men kan det bli 13-årsgräns i Sverige? Trodde det bara var barntillåten/7-11-15/barnförbjuden…

LaSadie
9/21/11, 5:04 PM
#257

Vet inte riktigt vilka gränserna är i Sverige, men antar att det antingen blir 11 eller 15 årsgräns. Men med tanke på vilka protester det blev för New Moon så blir det la 11 års gräns, vilket jag tycker är lite ungt. 13 år är en bra gräns i mina ögon

[Fruktiz]
9/21/11, 5:31 PM
#258

Vad var det för protester för New Moon?

Jag tycker också att 13 år är en bra gräns på Breaking Dawn.

Annons:
LaSadie
9/21/11, 10:40 PM
#259

den hade för hög åldersgräns först. tror det var 15 eller liknande först. Man med marmoransikte var tydligen jääääättefarligt för dom små liven :)

LaSadie
9/25/11, 12:59 AM
#260

Frågor ställde till Jack Morrisey, som är partner till Bill Condon som är ställda på Twitter.

Q: Could you tell me what tint Breaking Dawn will have? (Twilight had blue)
A: Do you think the next two had a tint as well? This one goes to too many countries to have one color through it. Also, the idea of a single color used like that feels like a Catherine Hardwicke signature (see also Red Riding Hood).

**Q: Will wee see Bella’s Mercedes Guardian in the movie?
**A: No, we go straight to the Cullen house. Sorry! One of those scenes that doesn’t serve an overall movie story pace.

Q: The Meadow is such an integral part of Bella and Edward’s story, are there any meadow scenes in Breaking Dawn 1 & 2?
A: It’s Twilight, so of course there are scenes set in meadows and fields.

**Q: Has a song already been chosen for the birth scenes?
**A: Yes.

Q: Everyone deserves a round of applause for stepping up the wow factor on this one! If the trailer is any indication, then omg!
A: Actually here’s my favorite thing about the trailer – it’s very good, but it doesn’t prepare you for the movie you’re getting.

Qotten
10/5/11, 3:12 PM
#261

Det mest intressanta är att SF tror jag har satt 15års-gräns på den ena och 13 på den andra.. Man ser det på Breaking dawn-trailerns sida på SF.se…

Men jag tvivlar på att filmerna blir lika bra som böckerna.. Jag läser dem om och om igen och upptäcker nya saker, gamla saker.. glömmer bort saker mellan varven.. <3

I am the one and only...

To cute to be true

pebb
10/5/11, 4:50 PM
#262

#261 Det jag läste idag när jag var inne på sf är att dom ännu inte vet vilken åldersgräns det blir.

LaSadie
10/14/11, 6:54 PM
[Fruktiz]
10/17/11, 9:39 PM
#264

15-årsgräns blev det.
Vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt. Obestämd

LaSadie
10/18/11, 12:55 AM
#265

Pja… tror det kan vara bra med den åldergränsen. Tråkigt för de som är under 15 dock Obestämd

Annons:
pebb
10/18/11, 4:47 PM
#266

Jag tycker det är bra, givetvis långt ifrån alla men det finns många fnittriga småtjejer som stör väldigt mycket, sen finns även dom över 15 som stör.

[Fruktiz]
10/18/11, 5:07 PM
#267

Jag kan också tycka det är en bra åldersgräns, fast jag skulle ju gärna haft en lägre åldersgräns, pga att jag inte är 15. (dock inte 11 år) Men tydligen så har Nordisk film överklagat det så vi får se vad det blir.

pebb
10/18/11, 7:22 PM
#268

Jag fattar inte varför vi inte har 13-års gräns också i Sverige..

TerriZue
10/19/11, 9:19 AM
#269

Håller med #266 om de fnittriga småtjejerna, de gör mig gaaalen

Kommer ihåg när vi var på första "Twilight Movie Night", New Moons premiär. Halva biosalen satt och tjöt och visslade så fort en kille visades på duken under hela Twilight (och då menar jag verkligen alla killar, även Eric, Tyler och Waylon t.ex), det var SJUKT irriterande. Innan New Moon skulle köras igång var värdarna inne och berättade att om de hörde så mycket som ett knyst under hela visningen skulle de genast stänga av filmen, inte sätta igång den och ingen skulle få sina pengar tillbaka.

Självklart fanns det några, ursäkta mig nu men, idioter som tyckte det var nödvändigt att gapa, skrika, vissla och klappa i händerna så fort någon kille visades. Som tur var stängde de ändå inte av fimen (det var betydligt lugnare under New Moon än Twilight).

Men då undrar jag, de som sitter och håller på så här, hur satan tänker man?? De har ju också betalat dyra pengar och för att få komma dit, då borde man väl vara intresserad av att se filmen? Och även om man nu inte är jätteintresserad och man har pengar som man kan slänga runt sig hur som helst, har man ingen som helst respekt för andra som faktiskt är där för att de älskar filmerna/storyn och verkligen är intresserade av vad som händer och vill ha en trevlig bioupplevelse?

Förlåt, nu blev det ett långt inlägg med en massa gnäll. Jag tror absolut inte att någon av dessa, förlåt igen, idioter finns här inne på forumet men jag blev påmind om dne där kvällen och var bara tvungen att avreagera mig. :P

Har i morse bokat biljetter till Twiday, det kommer bli awesome! :D:D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

LaSadie
10/20/11, 7:32 AM
#270

Minns inte om det står men för er som har missat det så är filmen 117 minuter lång, ungefär som de tidigare filmerna

LaSadie
10/29/11, 9:06 AM
#271

Nytt klipp, denna gången med Christina Perri's vackra låt

LaSadie
10/29/11, 9:08 AM
#272

Intressant, undrar vad de klippte bort

Intervju gjord med Kristen i Glamour UK

Speaking exclusively in the December issue of GLAMOUR, she said of the steamy role: “It was so weird, it didn’t even feel like we were doing a Twilight film. I was like, ‘Bella! What are you doing? Wow! What is happening here?!’

“It was very surreal. We [originally] got rated R. They re-cut it.”

Annons:
LaSadie
10/30/11, 1:14 PM
#273

Tydligen så är vissa delar av sexscenen blivit bortklippt för att få en lägre åldersgräns. Undrar om samma scener är bortklippta för oss i Sverige eller inte eftersom det är en högre åldergräns

LaSadie
11/6/11, 10:13 AM
#274

Här kan du se en panel med Kristen, Rob, Taylor och Bill Condon som hölls den fjärde.

LÄNK

LaSadie
11/8/11, 9:04 PM
#275

Här är en intervju med Kristen. Den är på engelska, men altid roligt att läsa vad skådisarna tycker om sina karaktärer osv.

Endroppeihavet
11/10/11, 8:07 PM
#276

I Sverige blev den satt från 15 på grund av födelsescenen främst. Det är förmodligen samma version. Himla skit. Man får väl vänta på dvd:n för att få se det riktigt smaskiga

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

LaSadie
11/15/11, 5:38 PM
#277

Expressen gav Breaking Dawn tre getingar.

TerriZue
11/16/11, 11:07 AM
#278

Tre? Varför inte mer än så? Vad 17 baserar de det på?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

LaSadie
11/16/11, 6:04 PM
#279

fråga inte mig…

Annons:
Hausswolff
11/17/11, 4:52 PM
#280

Jag ska se den ikväll. :-)

Jag hoppas den är bättre än de tidigare filmerna. Jag tycker bara att ettan var riktigt bra, tvåan var halvkass och trean skaplig så vi får väl se hur det blir nu.

LaSadie
6/18/12, 6:49 PM
#281

Tråden låses och kommer att fortsätta i denna tråd

Upp till toppen
Annons: