Annons:
Etikettspoilers
Läst 1233 ggr
[Malin3033]
1/14/10, 8:09 PM

BD Rosalie och Bella *spoilervarning*

spoilervarning

Efter att jag har läst BD två gånger, så förstår jag fortfarande inte varför Rosalie och Bella blir sådana himla "bästisar", och varför ska Rosalie promt skydda Bella? Jag menar, vill hon eller vill hon inte att Bella ska vara människa? Vill hon eller inte att Bella ska föda Reneesme?

Annons:
LaSadie
1/14/10, 8:29 PM
#1

Antar det beror på att Rosalie gärna ville ha ett barn och hon hade inget val mellan att bli vampyr eller inte, medan Bella har detta val. Hon vill att Bella ska föda Renesmee och chansen att Bella skulle stryka med under den tiden var ganska hög så får hon det barn och gärna vill ha.

kaka1234567
1/14/10, 11:35 PM
#2

Vad bra ny fatta jag de med !!

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

[Malin3033]
1/15/10, 12:00 AM
#3

#1 tack för svaret. :) usch, har aldrig gillat rosalie, falska människa! eller ja.. vampyr. ;)

LaSadie
1/15/10, 12:29 AM
#4

Uppskattar henne mer när Jacob driver med henne Skrattande

[Malin3033]
1/15/10, 2:54 PM
#5

#4 då är vi två!

Peppe
1/15/10, 3:01 PM
#6

#1 men är det verkligen riktigt så?

jag fattar det som att Bella och Rosalie äntligen fått nåt gemensamt, samma mål. inte att rosalie hoppas att bella dör så hon ska få barnet Obestämd det hade ju edward hört i roses tankar direkt och antagligen försökt döda henne om det räddat bella…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
LaSadie
1/15/10, 3:14 PM
#7

#6 Det så jag har tolkat det och det är ju öppet för tolkningar eftersom det aldrig sägs rakt ut. Men det är ngt som de har gemensamt och hon vill att Bella ska ha barnet, menar inte heller att Rosalie vill att hon ska dö men eftersom det är sådana problem med graviditeten så kan hon dö vilket lämnar Rosalie med barnet.

Callibus
1/15/10, 5:47 PM
#8

#6 jag tror att det är så som #1 skriverGlad

[chriistina]
1/15/10, 7:12 PM
#9

Även jag uppfattar det som #1. Men man kan nog tolka det lite olika eftersom de inte skriva det rätt ut.

Yaeko
1/15/10, 8:17 PM
#10

Jag har också uppfattat det som #1 skriver. Och även om Bella inte dör (vilket hon inte gjorde) så får ju ändå Rosalie ett litet barn i huset.

Peppe
1/15/10, 8:21 PM
#11

jaja, att hon får ett barn i huset och allt det där säger jag inte emot

däremot tror jag INTE att Rosalie hoppades att bella skulle dö så hon själv kunde få ha barnet. den tanken hade som sagt edward aldrig tolererat =)

"…och chansen att Bella skulle stryka med under den tiden var ganska hög så får hon det barn och gärna vill ha"

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LaSadie
1/15/10, 8:29 PM
#12

#11 Min tolkning och chanserna var ju inte speciellt goda och Bella dog faktiskt…

LaSadie
1/15/10, 8:36 PM
#13

Och vad skulle Edward göra egentligen om/när Rosalie tänkte de tankarna? Anfalla henne, kasta ut henne? Då kommer Emmet försvara henne och så har de värsta bråket :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: