Annons:
Etikettmedia
Läst 1487 ggr
Piggeline
2010-06-14 01:42

Fanfiction

Tänkte bara fråga om många här skriver fanfiction inom Twilight?

Hade varit kul att läsa lite :)

Har precis blivit medlem på fanfiction.net men tycker att det är svårt att hitta någon bra haha.

Jag har precis blivit klar med min första, den är på engelska och 158 sidor lång.

Om någon har tid, lust och ork så får ni gärna berätta vad ni tycker om det :)

Det är en fortsättning på Breaking Dawn och jag har inte ändrat något hos karaktärerna (förutom att jag tydligen stavat Nessie som Nessy hela tiden:S)

Den kan läsas här: http://ctwific.blogspot.com/

Men som sagt, tar gärna emot tips om bra fanfics. helst på engelska dock :)

/Piggeline Glad Min scrapblogg

Annons:
AnnieLarsson
2010-06-14 22:00
#1

Jag älskar två fanfics för tillfället en av dem heter Hit By Destiny av ocdmess, den handlar om att Bella är självmordsbenägen och hon får nästan sin önskan uppfylld när en Volvo kör på henne. Hon får svåra skador och den enda saken som håller henne från att dö är personen som körde på henne. (måste bara varna för den största skitstövel-Edward som du någonsin kommer läsa) Den är M-rated så inte för de yngsta läsarna bara, men definitivt läsbar! :D

Den andra fanficen jag älskar är The Red Line av WinndSinger, den handlar om att Edward är en exotisk dansare och Bella är en collegestudent som läser psykologi. Hon behöver ett ämne att skriva sin avhandling på. Då betalar Bella Edward för att tillhöra henne i 2 veckor så hon kan studera honom. Snart blir saker väldigt intressanta mellan dem. ;) (den är också M-rated men också definitivt läsbar! :D)

Läser många fler men de här är mina favoriter för tillfället :)

wilda-zero
2010-06-16 16:33
#2

#0 Jag har läst hela din historia och den var jättebra!

Fortsätt!!!

Mimmulih
2010-06-16 18:54
#3

jag läser cold fire / behind the mist

cold fire är fortsättning på Breaking Dawn och  är från renesmees synvinkel, den är jätte bra! behind the mist är fortsättningen på cold fire! :) Vääldigt läsvärda! :)

cold fire

behind the mist

LaSadie
2010-06-16 20:00
#4

#0 Läste din och den var bra Skrattande Lite stavfel ibland men spännande historia

JohannaCullenEnvall
2010-06-16 20:01
#5

Jag gillar när Cullens läser TTS. Skickar med länken till första delen, alltså när dom läser Twilight :P

http://www.fanfiction.net/s/5270310/1/Reading_Twilight

LaSadie
2010-06-17 19:13
#6

#5 Läser den nu, väldigt underhållande Skrattande Har bara kommit till kap 3 än så länge men än så länge är den bra

Annons:
Cireea
2015-10-09 13:29
#7

Puttar upp denna tråd lite! 

Om ni råkar snubbla över fler fanfics, länka här! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[cameradetails]
2015-11-08 01:23
#8

Åh jag har en jättebra! Tekniskt sett inte min, men jag har läst dem om & om igen, den är helt galet bra. Den finns i flera olika "böcker".

laura-maeve är författaren. fanfiction.net

Cireea
2015-11-08 01:28
#9

#8 Vad handlar den om? :) Alltså vilket perspektiv får man läsa ifrån och vad fokuserar den på.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[cameradetails]
2015-11-08 01:42
#10

#9 Renesmee & Jacob. Man får även läsa ur Bella/Edwards perspektiv också.

Cireea
2015-11-08 01:42
#11

#10 Intressant, aldrig läst FanFics som inte handlar om enbart vargarna. Kanske ska ge andra perspektiv och storys en chans! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[cameradetails]
2015-11-08 01:45
#12

#11, åh du kommer älska den. Det handlar om ett nytt hot som Renesmee & Jacob måste gå igenom, och hon vet inte om att han präglats. Det handlar också mycket om Seth, och en annan vargpack som inte är som dem! Det är så spännande! Hon skriver fortfarande än idag!

Cireea
2015-11-08 01:52
#13

#12 Det låter faktiskt ganska intressant. Jag ska nog kolla in den så snart jag har tid för att sätta mig ner och verkligen komma in i handlingen. Hatar att läsa ett kapitel under stress för att man ska iväg och göra annat. 😛

Har läst några bra Fanfics genom åren men många blir bara halvfärdiga, vilket såklart är trist när författaren verkligen har en bra story.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: