Twilight frågor :)
Hej, jag är ett ganska stort Twilight fan och jag är ganska nyfiken så jag har några frågor angående Twilight:
1. Kan varulvarna förvandlas även om de inte blir arga?
2. Varför spelas Victoria av en annan person i Eclipse?
3. Varför sitter Billy i rullstol?
4. Hur förvandlas varulvarna tillbaka till människor? Måste de ha blivit lugna först eller är det efter någon speciell tid?
5. Varför har inte Cullens röda ögon, utan guldbruna eller svarta?
Jag vet att mina frågor är lite kluriga och konstiga men jag hoppas att ni kan besvara åtminstonde några av dem. :)
Tack redan nu för era svar! :D
/kalleanka123
1. Jag tror inte dom behöver bli arg för att bli varulv även om man kan tro det eftersom Jacob brukar förvandla sig ofta till varulv när han är arg:D
2. Hon som spelade Victoria innan Eclipse blev sparkad, men varför det vet jag inte:)
3. Den frågan kan jag inte svara på men han har väl råkat ut för en olycka.
4. Tror dom väljer själva när dom vill bli människa igen:D
5.Cullens har inte röda ögon för att dom dricker inte människors blod utan djur blod istället, så när dom är törstiga så har dom svarta:)
1. Är osäker men jag tror inte vargarna behöver bli arga för att skifta form, men att det är så i början. Jacob kan väl skifta form när han vill, även fast han inte är arg?
2. Jag tror att anledningen till att Rachelle Lefevre inte var Victoria i Eclipse och byttes ut till Bryce Dallas Howard var väl att Rachelle hade andra filmjobb som krockade med Eclipse..
3. Jag har fått berättat för mig att Billy var med i bilolyckan med Jacobs mamma som dog, men att Billy själv klarade sig. Men det här är det rätta, citerat ur Twilightsagans officiella guide: "Han [Billy] är rullstolsbunden på grund av nervskador orsakade av komplikationer från diabetes."
4. Ingen aning, det är nog något som de själva bestämmer.
5. Cullens dricker inte människoblod och har därför inte röda ögon. När de nyss jagat har de guldbruna ögon och när de börjar bli törstiga mörknar ögonen till svart.
1. De behöver inte vara arga, men ilska kan få dem att förvandlas fast de inte vill eftersom de tappar kontrollen
2. se ovan
3. Se ovan
4. Framförallt i början måste dom lugna sig innan de kan förvandlas tillbaka, om jag inte minns fel berättar Sam att det dröjde rätt länge innan han kom över chocken av sin första förvandling och kunde lugna sig såpass att han kunde samla tankarna och skifta tillbaka
5. Se ovan
Tack så mycket för alla svaren! :D