Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 1179 ggr
LaSadie
0

"Jag undrar" tråden

Ibland finns det saker man undrar över som står i boken eller filmen så är det något som ni undrar över så kanske vi kan man gemensam styrka klura ut det =)

LaSadie
1

Jag undrar faktiskt varför inte Edward märker av Victoria i slutet av Twilight filmen. Tillochmed jag ser henne flera gånger skymta i bakgrunden och Edward borde väl hört henne kan man tycka. Vad tror ni?

Izan
0

Det är väl bara med i filmen och inte i boken? :) Jag tror helt enkelt att de som gjorde filmen tänkte att folk skulle bli mer sugna på nästa film med ett lite mer "spännande" avslut på första. Sen att de inte tänkte på att Edward nog skulle hört Victoria var inte så smart.. ;)

LaSadie
0

#1 Jo det är bara i filmen, men varför märker inte Edward det ändå? Det är det som irriterar mig :) Men visst är det lite mer spännande (dock irriterande)

[Fruktiz]
0

Eller så kanske han vet att hon inte tänker göra något som väcker uppmärksamhet? Fast isåfall kan man ju undra vad hon ens gjorde där..

LaSadie
0

#4 Visserligen kan hon hålla sina tankar för sig själv så att säga, men eftersom hennes partner just har dött så borde hon vara mer… arg? Med tanke på den armé av nyfödda hon skapar.

bambiiii
0

jag undrar hur renesmee blir vampyr i framtiden om hon är människa i framtiden?:)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

LaSadie
0

Vad menar du? Hon är 50/50, både vampyr och människa :) Slipper välja liksom :)

Körsbär
0

Corin i Volturi, är h*n en hon eller han? Har läst att Corin är en hon och på en annan sida en han? Så vad är Corin? Tror Corin är en tjej men vet inte…

LaSadie
0

Kollade i den illustrerade guiden men hittade ingen Corin. Var är h*n med?

Körsbär
0

I Volturi, som en vakt, bor hoss fruarna i tornet. :)

LaSadie
0

Kollade igen med den info du gav och enligt boken är det en hon. Har du den illustrerade guiden?

Körsbär
0

Ja, fast på engelska. ska kolla….det står att den är en hon där. Så det är nog en hon då.:)

[Fruktiz]
0

Vilket datum är Renesmee född egentligen? Enligt Twilighlexicon är det 10 september och i guiden står det 11 september..

LaSadie
0

#13 Det är lite konstigt… men jag tror man ska gå efter guiden, den senaste utgivna boken

[Fruktiz]
0

#14 Ja verkligen, för jag har alltid trott det var 11. Men okej, då är det väl det datumet :)

nadilda
0

Jag har funderat på om Renesmee kan bli gravid och isåfall kommer barnet att åldras?

Körsbär
0

#16 DET är en bra fråga…men eftersom vampyrer inte kan åldras och hon är det 50% och hon stannar ju vid 17 (?) år…Jag tror att hon inte kan det. :)

[Fruktiz]
0

#16 Ja det kan man undra.. Personligen så tror jag att Renesmee kan få barn.

#17 Ja, hon slutar åldras efter 7 år, och då är hon fullvuxen (typ 17-18 år)

LaSadie
0

jag tror att hon kan få barn, mest för att Jacob präglas på henne och teorin om präglig är dem de präglas på är mest lämplig att föra genen vidare. Sen att Renesmee inte är frusen i sitt tillstånd som de andra är. Men det är vad jag tror :)

nadilda
0

Tack för svaren :D

bambiiii
0

var hittade charlise edward? vf bet han honom?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

nadilda
0

han hittade Edward på ett sjukhus båda Edwards föräldrar hade dött i spanskasjukan och Edward var döende därför bet han honom, lite kortfattat förklaring men jaag orkar inte skriva mer just nu :P

LaSadie
0

#22 Bad inte även Edwards mamma, precis innan hon dog, att Carlisle skulle göra allt för att Edward skulle leva?

[Fruktiz]
0

#23 Jo, det var ju nästan så att Carlisle trodde att Elizabeth visste att han var vampyr.

LaSadie
0

#24 verkar som det…

Körsbär
0

Varför har dom egentligen delat up Breaking Dawn i två delar? har klurat på det sen i November…

LaSadie
0

För att den är så lång och mycket historia, så istället för en långkörar film så delade dom upp det. Mycket bättre tycker jag =) Då tar de inte bort för mycket

Körsbär
0

#27 Okej Tack! :)

AnnieLarsson
0

#26 #27 Tror faktiskt det hade lite med att göra att de ville tjäna mer pengar också! ;)

LaSadie
0

#29 hehehe. jo det har en stooor del i det hela

Körsbär
0

Har nu sett Breaking Dawn och kom på någonting.--Har Edward klippt håret!? Tycker han såg bättre ut med långt.