Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 22354 ggr
[luneri]
4

Några frågor - Breaking Dawn

Kanske detta är spoilers för er som inte sett eller läst denna del av boken/filmen!

Jag är inget stort fan av Twilight, men jag tyckte att tredje filmen var väldigt bra. Men det är lite jag behöver fråga om det går att besvara. Kanske är det dumma frågor, men bättre att fråga än inte att fråga:P

Det nämns flera gånger att de "präglas" av en person. Jag förstår inte vad de menar med det. Jacob blev präglad av Bellas barn i slutet av filmen och gav sig då. Varför gjorde han det? Varför gav sig vargklanen och begav sig hemmåt (slutet av filmen)?

Sedan blev jag nyfiken på hur barnet egentligen utvecklas. Detta är förmodligen spoilers inför den sista filmen. Men jag är så nyfiken hur barnet kommer växa och utvecklas.

Och bara en fråga ang filmen. När Bella var gravid så blev hon väldigt smal. Var detta fixat i datorn eller blev hon så smal i verkligheten?

Gimbergsson
2

1. Präglad betyder ungefär att man är påverkad av någon, Jacob blir präglad av Renesmee och ska skydda henne för alltid. Det sker när han kollar in i hennes ögon, de får som kontakt. Vargklanen får inte döda någon som någon har blivit präglad av, varför vet jag inte. Det är ungefär så jag kan förklara det ^^

2. Hon är hälften dödlig och hälften odödlig (hur de går till vet jag inte) och kan äta både blod och vanlig mat, Renesmee fördrar dock blod. Hon kommer växa och utvecklas som en vanlig flicka skulle jag tro :) Men man kan aldrig veta förrän man sett filmen! ^^

3. Jag kan inte tänka mig att hon blev så smal på rikitgt, det gjordes i en dator är jag 99 % säker på! Det är inte normalt att be någon bli ohälsosam för att göra en film. Jag längtar till 17 november 2012 btw:)

[luneri]
0

Tack för svar! :) Jag har grubblat på detta sen jag såg filmen.

Jag funderade just också på det. Men de var riktigt skickligt gjort att göra henne så smal, det såg väldigt äkta ut. också animationen av vargarna såg otroligt bra ut.

Jag tycker det ska bli roligt att se den sista filmen också:) synd att det är så långt kvar bara.

Gimbergsson
0

#2 Jag tycker att alla filmer varit riktigt bra! :D

[luneri]
0

Förresten angående födelsescenen som har varit så omtalad har jag fått höra både ett och annat. Jag tycker dock inte att det var så hemsk scen som rykterna säger.

Är det så att det finns en directors cut på denna scen som kommer ut på dvd-utgåvan sen?

Gimbergsson
0

#4 Oj, det har jag ingen aning om. Jag tycker scenen som var nu var lite obehaglig faktiskt. Då Rosalie skar upp henne och allt, nej usch! Och när hon skulle föda bröt hon ju typ ryggen och när knäskålarna krossades mot golvet. Men det är ju vad jag tycker, det kan säkert tänkas att det kommer ytterligare tillägg på dvd-versionen :)

OT: Jag tyckte Renesmee var ett så otoligt fint namn att jag döpte min kanin till det! :) Tycker överlag att medverkarna har fina namn särskilt Carlisle och Rosalie - de är så ovanliga :D

LaSadie
1

Varför de vänder hem är pga präglingen och det är deras främsta lag. De dödar inte någon som en annan varg har präglat på eftersom deras tankar är hela tiden uppkopplade med varandra i vargstadiet och det skulle innebär att de andra skulle uppleva smärtan om och om igen, hela tiden. Skulle vara plågsamt, samt störa dem när de gör deras "jobb"

[luneri]
0

Det förklarar det hela. Tack för alla svar:)