Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 1058 ggr
kaka1234567
0

bokresension

Jag skulle villja förlja dessa pungter och ge mig en resension på twilighet 1 boken. MIn kompis från italien har inte läst den och ville höra mig bärätta om men har inte kunnat gör de är allt för upptagen skulle ett pra stycken kunna hjälpa mig =)

• Är din bok en roman eller novell?

• Vad skrivsätt hör din bok till? T.ex. brott, fantasy, science fiction, skräck, thriller, romantik, drama, äventyr.

• Beskriv huvudperson / en av huvudpersonerna:
o Personlig information: ålder, yrke, familj etc.
o Vilken typ av personlighet har han / hon har? T.ex. Är han / hon snäll, menar, våldsam, sentimental, kärleksfull, hårt arbetande, lata, äventyrlig, feg etc,
o Varför säger du så? Ge exempel från boken.
o förklarar boken varför han / hon har utvecklat dessa egenskaper? T.ex. uppfostran, vattenförande upplevelser.

• Ge temat i berättelsen (t.ex. svartsjuka, hämnd, obesvarad kärlek, syskonrivalitet)

• Sammanfatta berättelsen en kort stund. Inte berätta hela historien i detalj.

• Välj en intressant episoder. Berätta vad som hände. Förklara också varför du har valt denna episod.

• Skulle du rekommendera den här boken? Varför / varför inte?

Kom på lite smarta pungter som skulle va bra att ta med =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
0

Ingen ? behöver hjälp snälla =)

_Mvh kaka
_

[Moa-]
0

Låter lite som om någon försöker fuska på en skoluppgift… =P

LaSadie
0

#2 Ja, jag känner det med… Twilight är inte en sådan svår bok att bryta ner i de frågarna som är heller. Samt alla andra har skola/jobb och skola-jobb att ta hand om :)

kaka1234567
0

Haha gode gud vi har redan ledigt eller på på fredan är de sista skol dagen för mig. Så just nu sitter vi här och gör ingenting skol uppgift när det inte. Jag håller inte på med sådant hihi går i 2dra ring . Skrattande Jag bad om hjälp just för att jag intr har eller har tid jag har häst att träna, hunden ska tränas i lydnad och mvg i alla skol  ämnen ska jag ha. Hjälpa i en skoluppgift får jag av lärare och min dyslexi dator i skolan, med en skoloppgift är lite dumt  att fråga om på en diskutions sajt. Då man inte får samma kvalite som man önskar själv(vad man nu önskar ObestämdFlört om ni förstår vad jag menar .

NU är inte stavmingen de bästa men jag är hemma och har inte den tillgången att få hjälp i stavning =)

_Mvh kaka
_

[Moa-]
0

Läs din text igen, sedan kan vi börja diskutera kvalitet om du vill. Jag är ledsen, men helt ärligt förstår jag inte hälften av vad du försöker skriva…

LaSadie
0

eummm… men då förstår jag inte varför du ber oss om hjälp om du inte för samma kvalité som du önskar?

Samt så upprepar jag, vi har själva en massa att göra med skola, jobb och fritid. Inte bara du

kaka1234567
0

Ja som sagt dyslektiker jag har ett  program i skolan som hjälper mig Och skulle jag få hjälp är det i skolan =) Ville bara se och höra era. synpungter mm men ok =) jag tycker inte någob är dålig på någott sätt här inne, det är ju inte en skol uppgift som ska va bra bara en liten hjälp för att kunna bärärtta för en vänn läste boken i sommras och mins inte eftersom besöker kommer till jul så mins jag inte mycket . Men tack endå.

=) Självklart alal inte har tid men då behöver ni ju inte en ha tid att svara eller hur eller ens lägga ener gi på mig ? =)

_Mvh kaka
_