Twilight iFokus

Twilight

Etikettoff-topic
Läst 3483 ggr
Yaeko
0

OT: The Vampire Diaries

Ännu en vampyrserie som hade säsongstart ikväll kl 20:00 på kanal 6. Var det någon som såg det? Vad tycktes? Glad

(Hoppas ingen har skrivit om den här serien, om ni har det kan ni gärna länka till den och ta bort det här inlägget)

Yaeko
0

Jag såg det och tyckte att den var sådär. Ska fortsätta se den i alla fall! Det var lite likt Twilight i vissa ställen som jag störde mig på men annars helt okej :)

Emmieline
0

SÅG DET!!!

var bra.!

snygga killarxD

har böckerna dock

LaSadie
0

Vi har en diskussion om den på månväsen.ifokus om du vill läsa Flört

Annars så tyckte jag serien var segstartad inledningsvis. Det var inte så mycket nytt efter att ha sett Twilight. Men den blir bättre, efter typ tio avsnitt är den riktigt spännande!

#1 Det är Twilight som är lik Vampire Diaries. Den skrevs minst tio år innan Twilight :)

Yaeko
0

#3 Jaha, jag trodde den var helt ny och härmade Twilight ^^

LaSadie
0

Nopps :) It's the other way around :D

spiritedaway
0

Jag hatar att jag inte har den kanalen. Jag hade behövt lite mer att se Tungan ute

Där jag bor krävs det nämligen att man ska måsta skaffa en digitalbox för att få in en gratis kanal. >_< Och inte vilken digitalbox som helst, utan måste ha en från ett särskilt ställe som kostar över 1000 kr.

spiritedaway
0

Kollar på nätet nu istället. Efter mycket om och men fick jag igång det. Efter första avsnittet är jag inte imponerad, men man ska ju komma in i historian först.
Ska ta och se andra avsnittet nu!

hhannaz
0

Har sett ett par avsnitt nu och jag älskar det! Jag kan inte slita mig från datorn (kollar online)! :)

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

MiniAndMe
0

jag såg det igår! båda två…. :P det var bra tkr jaag!

Det var ju bra, men såå likt Twilight! (som är bättre) men visste inte heller att Twilight härmade den!!!! :( (inte bra)

[chriistina]
0

Om någon missa det, så börjar reprisen nu!

spiritedaway
0

Tycker inte det var likt Twilight. Har inte stört mig på några likheter än :P

#10 Eller så finns det på tv6play :)

AnnieLarsson
0

Har sett alla avsnitt som finns ute, försökte få min kompis att se det i torsdags men hon påstod att hon nt fattade det -.-'

tkr det är en asbra serie! Dom nämner Twilights vampyrer i tredje avsnittet tror jag ;)

Brownie
0

Jag såg första avsnittet men tyvärr inte andra,det verkar ändå bra men stör mig på att det påminner för mycket om Twilight(eller tvärtom) men ändå :)

Yaeko
0

Jag vill inte kolla avsnitten på nätet för då kommer jag kolla klart serien på en helg typ (som det blev med True Blood..) Tungan ute Man vill ju ha något att se fram emot!

spiritedaway
0

Ni som tycker det är så likt Twilight. Vad exakt är det som ni tycker är som gör att dom är kopior? Tungan ute
Jag ser inga större likheter.

LaSadie
0

Hela upplägget anser jag. Människa och vampyr blir kära i varandra, vampyren lever bland människor under dagarna, vampyr dricker inte människoblod (vilket dom annars alltid gör). Sen finns det "elaka" vampyrer som dricker människoblod och ställer till det för dom snälla vampyrerna.

Om man ser jämfört med gamla vampyrhistorier så dricker vampyrer alltid människoblod och kan inte vara ute i solljus. Både Vampire Diaries och Twilight har ett nytt koncept som är för likt varandra.

spiritedaway
0

Just det där vampyr och människa som blir kära i varann och att dom kan vara utan bland dagarna är det jag ser som är det som gör dom mest lika varann.

Men då borde det ju vara lika kopierat från buffy the vampire slayer ;) Och även då Angel.

Det där med att det finns vampyrer som inte vill dricka människoblod är dock ingen nyhet tycker jag. Dock brukar det sluta med att dom inte lyckas med det.
I t.ex en vampyrs bekännelse så vill ju inte loui (eller vad han nu heter) döda nån människa utan dödar diverse djur. Dock lyckas han ju inte hålla sig från människoblod hela tiden.
Och elaka och snälla vampyrer är ingen större nyhet. Oftast i dom flesta historierna är det bara elaka vampyrer, men i många finns det snällare vampyrer också. Blade t.ex.

Och det där med att hon är en kopia av hans förra tjej är väl taget från typ en väldigt gammal vampyrhistoria? Vet att jag sett nåt liknande. Dock så är väl inte tjejen lika sugen på att bli vampyrens brud :P

Men allmänt så tycker jag inte att Twilight och vampire diaries är särskilt lika. Men det finns likheter. Men kopior, nej. Men inte så konstigt att det finns likheter, det handlare ju ändå om vampyrer.

[chriistina]
0

#15 Där var repliker som var nästan exakt samma som i Twilight.
Men annars har #16 fått med det mesta.

Jag hoppas denna serie utvecklas mot ett helt annat håll än Twilight dock, för annars lär den inte bli rolig att se i längden (ni som har sett den behöver inte avslöja detta).

Yaeko
0

Jag tycker också att Stefan var väldigt lik Edward (Twilight-filmens Edward) till sättet. Och så är Elena ganska lik Bella till utseendet också plus att hon är lite halvdyster. Men också det som #16 skrev.

Brownie
0

Håller med #16 och #19 att vampyr blir kär i människa är ju en del som är likt, jag tycker också att Stefan är lik Edward vilket stör lite.

spiritedaway
0

#18 Jag får nog ta och se om Twilight idag och sen se avsnitten igen. Jag har nog inte nördat tillräckligt för att kunna alla repliker ;P

Vilka repliker var så lika eftersom det ändå är rätt olika handling vad som pågår? Tungan ute

Jag tror säkert man kan hitta likheter när man söker efter dom.

Jag kan inte tänka mig att serien kan bli mer lik Twilight. Då skulle jag tro att människan bakom vampire diaries hade stämt Twilight vid det här laget.

#19 Nja. Typ hårfärgen. Och jag skulle också vara rätt dyster med tanke på vad som hänt.

LaSadie
0

Men om man säger såhär… Om du läst Vampire Diaries och efter det sett eller läst Twilight… vad skulle du tycka då? Om jag inte visste att Twilight är skriven efter Vampire Diaries så skulle jag ansett att Vampire Diaries en en kopia av Twilight. Sen är det som #19-20 så är Stefan väldigt lik Edward, Elena lik Bella.

#21 Olika i handling? Handlar ju främst om hur Elena och Stefan ska hantera sitt förhållande även om de är olika (hmmm… bekant?!), nu har jag sett de 14 avsnitt som har kommit så vill inte ge någon slag spoileralert :)

Jag gillar både Twilight och Vampire Diaries enskilt, dom är båda underbara, hur lika dom än är :)

spiritedaway
0

#22 Jag kan inte uttala mig än. Men efter att ha sett 2 avsnitt kan jag inte säga att det är likt ännu. Visst grunden är densamma, men det kan ju ändå vara en totalt annan historia :)

AnnieLarsson
0

#19 Haha ja m hårfärgen och hur överbeskyddande dom är, och dom har nästan samma klädstil. I ett avsnitt så har han typ samma kläder som Edward har i Twilight när dom är i Cullens hus

Mixie
0

Jag har fastnat!! Har plöjt igenom första 14 avsnitten och kunde inte sluta! Oavsett om dom är lika eller inte har jag valt att in ens fundera över det och tycka om både Twilight och TVD som olika historier! Jag vill köpa böckerna någon som vet vart man kan få tag på dom på svenska? Har letat över nätet men bara hittat dom på engelska.

//Mickan

[Star-Di]
0

Har sett alla tillgängliga avsnitt och måste säga att det blir bättre och bättre.

Läste böckerna när jag var kring 10-11 år, oj det är 12 år sedan. Börjar känna mig gammal. Fast böckerna skiljer sig från serien där Elena är blond!

pebb
0

Tycker den är helt okej fast jag föredrar Twilight och true Blood, men jag ska definitivt fortsätta å kolla!

MiniAndMe
0

det e väl idag?

[chriistina]
0

#28 Ja, klockan 20.00 :)

Peachtrees
0

Jag såg klart allt på nätet, lite för fort jag också. Det blir lite mer och mer spännande ju mer man kollar.

cecililia
0

Missade den men ska se den på nätet istället :) men det är många som tycker om den iaf :D

[Wera]
0

Jag har fastnat :o Började titta på avsnitten igår och har sett klart hela säsongen nu! ÄLSKAR serien, vågar säga att den är bättre än Twilight ;) Bätre skådisar, snyggare skådisar också. Grr!

Men på slutet vill man bara krama om Damon, det är så synd om honom där!

LaSadie
0

#32 Instämmer, det är synd om Damon. Hans karaktär är den som han utvecklats mest!

AnnieLarsson
0

#32 Håller m om det där m att krama Damon, han blir ju så himla ledsen att man faktiskt tkr synd om honom för första ggn i hela serien :/

Yaeko
0

Inga spoilers tack! Flört

[Wera]
0

#34 Nja tycker synd om honom innan det också, vill dock inte säga när eftersom det kanske anses som spoilers. Egentligen inte någon viktig del alls men :)

spiritedaway
0

Nu har jag sett dom 3 första avsnitten. Och jag känner fortfarande ingen WOW-känsla Tungan ute

[Wera]
0

#37 Jag blev fast redan efter första-andra avsnittet haha :) Men det blir mer spännande när hon får reda på att dom är vampyrer! :)

spiritedaway
0

#38 Jag tycker det har varit lite segt än. Men det är i alla fall en helt okej serie :)

LaSadie
0

#39 Den är otroligt seg i början men den blir bättre :)

sharoon
0

enda saken som är lik Twilight som jag stör mig på är att dom typ aldrig nuddar varandra bland folk ju :'( skulle aldrig klara av att inte hålla Stefan i handen typ… hehe, but that's just me! :D

[Wera]
0

#41 Haha! :) Inte riktigt tänkt på det men nu när jag tänker efter s ja du har rätt :o

Jag ska se om de sista 7 avsnitten för jag såg dom utan svensk text (kom fan franska haha) och det förklaras så mkt i slutet så jag hängde inte riiktigt med, är inte bäst på engelska om man säger så :)

Inlägg redigerat av Sajtvärd, information angående nedladdning eller liknande sker via pm eller privat inte i öppna trådar!

Mixie
0

#42 Ingen reklam för nedladdning här!!

//Mickan

[Caaassie]
0

Har sett de 14 första avsnitten och måste säga att det är en jävligt bra serie :) Man ser direkt vem Stefan ska efterlikna emh.

Det hade varit kul om Twilight kunde ha blivit en slags miniserie på 3 avsnitt så de hade kunnat ha med alla scenerna. 1,5 timme film tycker jag var alldeles för lite!

[Wera]
0

#44 Jag har också sett de första 14 avsnitten och tror det är hela säsong 1 men så har jag läst att säsong 1 innehåller 22 avsnitt? Vet du om det stämmer?

Mixie
0

#45 Vill också veta det! :)

//Mickan

Brownie
0

#45 Svårt att låta bli att spoila? XD

[Wera]
0

#47 Vad då sa bara hur många avsnitt det var :S

Brownie
0

#48 I inlägg #38 bland. :P

[Wera]
0

#49 Jo vet men du skrev #45 och där stod inga spoilers. Vart förvirrad, skriv hellre #38 - Just det där tänkte jag inte på att det var spoilers då det är ganska självklart för mig… men förlåt :)

Mixie
0

"Avsnitt 15 visas den 25 mars i USA"
Info som jag inte kan bekräfta om den stämmer eller inte men om det är sant har vi ju ett tag kvar att vänta på fler avsnitt… =)

//Mickan

LaSadie
0

Om man går in på CWTV.com så står det att avsnitt 15 visas den 25 mars. Ett tag kvar :P

[Wera]
0

#51 Jaha okej men dåså :D!

AnnieLarsson
0

Blev lite sur när jag såg att femtonde avsnittet visas då 25 mars, man vill ju veta mer! ;)

LaSadie
0

Oja! Men glad att det inte blir ett hysteriskt långt uppehåll som de har vid säsongsavslutningar. Men nu har dom haft två långa uppehåll, så hoppas den kan hålla på lite längre in på året.

JohannaCullenEnvall
0

ÅH! Jag vill se det femtonde avsnittet! Nu har jag sett de 14 första typ 5 gånger om :( *sliteravmighåret*

[Wera]
0

#55 Men i USA visades de första avsnitten i september om jag inte missförstod mig? Och om den andra säsongen ska visas i mars i USA lär ju den inte visas för än i sommar/höst i Sveirge? Eller?

[Caaassie]
0

#57: Menar du resten av avsnitten i säsong 1? De lär visas till hösten i Sverige. Vi blir ju typ 1 halv säsong efter hela tiden.

[Wera]
0

#58 Jag vet inte om det är säsong två eller halva säsong 1, för jag vet inte hur många avsnitt det finns i säsong 1. :)

[Caaassie]
0

#59: Jag antar att 1 säsong är ca 24 avsnitt alltså att det är 1 uppehåll under ett år. 1=1 säsong ja du fattar :) Fast jag vet inte hur det är med vampire dairies men jag tar för givet att det är så där också :D

[Wera]
0

#60 Jaha okej! :))

spiritedaway
0

Jag kunde inte hålla mig. Sett alla 14 avsnitt på internet och kommer nu måsta sitta och vänta tills nästa avsnitt. 25 mars är ju en evighet bort! Tungan ute

utekaninen
0

Har suttit och sätt alla 14 avsnitt idag. Tyckte det var en sjukt bra serie! Kan knappt vänta tills nästa avsnitt.

PeggyTroll
0

Jag såg hela säsongen i helgen, kunde inte sluta. Stackars min pojkvän, det blev inte mycket tid över för honom :P

Jag hade en kändiscrush på Ian Somerhalder när jag var yngre och det drogs väl upp lite till ytan igen kan man säga :P

LaSadie
0

#64 Han är het Tungan ute

PeggyTroll
0

#65 Han är sjuukt het. Tänk att jag hade glöm bort det!

[Wera]
0

Hört att det det bara är ett avsnitt kvar på säsong ett (dvs 15 avsnitt på säsong 1) och det har visats 14 stycken… och 25 mars ska det visas igen, menar dom då att sista avsnittet för säsong 1 ska visas 25 mars sen uppbehåll för säsong 2? Det låter helt sjukt! :O

spiritedaway
0

#67 Utifrån imdb verkar det stämma. Finns bara 15 avsnitt på den listan i alla fall.

Men det är ju lite konstigt gjort av dom i såna fall.

AnnieLarsson
0

Dom har kanske inte fått någon information om det

Mixie
0

Nu är det den 25e ;)

//Mickan

Yaeko
0

Är det någon som kan sammanfatta förra veckans avsnitt Glad(alltså de som går på kanal 6 - inga spoilers!). Jag missade det och hinner inte kolla avsnittet innan dagens avsnitt.

LaSadie
0

I know :D Kollade på Americas Next Top Model och då var det reklam för Vampire Diaries! Jag hoppade lite upp och ner Skrattande

[Wera]
0

#71 Vilken avsnitt gick då? Ex. avsnitt 11 eller?

Yaeko
0

#73 Det var avsnitt 8 förra veckan

Stephanie-D
0

Någon mer än jag som har sett avsnitt 15 ? :D

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

spiritedaway
0

#75 just ja :) ska strax se avsnittet.

LaSadie
0

snaaaaaart, ska se dem med sambon som gillar den med.

Mixie
0

#75 Får vänta tills efter jobbet :(

//Mickan

Stephanie-D
0

När kommer nästa avsnitt ut ? :)

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

spiritedaway
0

1 april tror jag. Om du menar avsnitt 16.

Stephanie-D
0

#80 Okej :)

/ Stephanie-D

[Wera]
0

Ska snart se avsnitt 15!

utekaninen
0

#75 Jag har också sett det. Tycket det var skit bra :)

#80 redan 1 april =) Vad kul , längtar!

AnnieLarsson
0

SKA SE DEN NU! :D

Endroppeihavet
0

Alltså senaste avsnittet med dansen mitt i… HETT!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

AnnieLarsson
0

#85 Ja :O Vill veta vad som kommer hända med det som hände på slutet av avsnittet! (vill inte spoila)

Veero
0

Så spännande och bra! :D Sorligt att det bara finns 22 avsnittRynkar på näsan får vänta till efter sommaren nog för mer :D

Veero
0

Har läst från en engelsk sida där dom uppdaterar om The vampire diaries, och där står det att det finns 22 avsnitt på säsong 1 och det var inte säkert att dom ska göra en säsong 2, men efter att det ökat med tittare har dom bestämt med att en säsong 2 kommer!Skrattande

pebb
0

Ni som har läst böckerna, är de bra?? Jag funderar på att köpa dom, men skulle gärna höra lite rekommendationer först! Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Endroppeihavet
0

#90 Tror du tänker på fel böcker? Det finns ju inte 6 böcker av böckerna bakom the vampire diaries. (inlägg borttaget - medarbetare)

#89 Personligen tyckte jag att bok ett och två var okej, men sen spårade det ur totalt. Sista boken var en katastrof. Det är en väldigt annorlunda story än den i serien och språket är för lätt, lättare än Twilight. Blir lite fjantigt.

pebb
0

#91 Det finns 6 böcker, den 7e kommer 2011. Däremot finns nog inte alla på svenska om det är vad du har kollat.

Endroppeihavet
0

#92 Jaha, nä jag tänker på de första fyra.

LaSadie
0

Nu kommer jag svära men jävlar vilken bra säsong avslutning det var!!! Jag vill se mer och längtar till nästa säsong börjar!

Mixie
0

#95 Noooo, var avsnitt 22 säsongsavslutning? :(

//Mickan

spiritedaway
0

Hoppas nästa säsong börjar väldigt snart! ^^

LaSadie
0

#95 I know :(

#97 Den kommer i 2010 enligt IMDB.com

AnnieLarsson
0

ÄLSKADE SÄSONGSAVSLUTNINGEN :D

LÄNGTAR till säsong 2 :D

Brownie
0

Btw, inte läst hela tråden så ni får ursäkta om någon redan skrivit det :P :s

SPOILERS: 
Jo, att jag stör mig på att det heter "Vampire Diaries" men det är bara i de första avsnitten som Elena och Stefan skriver dagbok, sen e de typ helt bortblåsta  Förvånad så man fattar ju inte nu varför det heter vampire diaries när de inte skriver dagbok längre?

LaSadie
0

#100 Har stört mig på det med men vet inte hur det är i böckerna.

Endroppeihavet
0

#100 I böckerna är det ett konstant dagboksskrivande. Tycker det är ett bra namn, det behöver ju inte bokstavligen vara en dagbok, mer som memoarer som berättas i bild.

Brownie
0

#101 och #102 Aha okej :p namnet är bra men det hade varit roligt om de hade haft med lite dagboks tankar ibland. Jag har inte läst böckerna så kan inget säga om det.

Millie
0

var kan man se alla avsnitten någonstans?

LaSadie
0

#104 Vet inte, men kolla med TV 3's hemsida

Mixie
0

När sätter det igång å visas igen?

//Mickan

emeliechristina
0

#106 säsong 2 börjar sändas den 9 september i USA, så då kan man börja kolla på nätet om man inte vill vänta tills säsong 2 börjar i sverige. om du menar fortsättningen på säsong 1 så börjar den igen till hösten, det står dock inget datum på tv6's hemsida.

Fling-pling
0

Jupp, har sett den och gillar den, det är bara så synd att de har tagit "sommarlov"! Speciellt eftersom Stefan blev helt knäpp av blod!

Ponnykanin
0

Synd att det har tagit sommarpaus, jag tyckte väldigt mycket om TVD, Och du fling-pling! (som jag inte har en aning vem hon är!) Du tror inte att det är lite som med Bellas blod för Edward? Att det smakar godare typ! xD

#mce_temp_url#

Make pasta, not war.

Fling-pling
0

Japp, ponnykanin - som jag inte känner…

Men till er som tycker att den är så lik Twilight kan jag berätta att Twilight är i så fall lik VD för VD kom före Twilight!

LMTninis
0

nåbn som vet  när det börjar ? :P är beroende ^^

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

LaSadie
0

Det har gått tre avsnitt i USA nu Skrattande Det är jättespännande!

Brownie
0

När börjar den nya säsongen här i Sverige? :)

LaSadie
0

Det vet jag inte, men kan gissa på i oktober kanske

pebb
0

Jag läste i metro att den börjar i oktober igen. tror att dom skulle köra klart säsong 1 och sedan direkt efter med 2an men jag e inte säker.

Någon som vet hur många avsnitt som är kvar av säsong 1?

LMTninis
0

längtar som bara den ;P

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

[Ebfotograf]
0

Vampire Diaries är mkt bättre än Twilight, har redan börjat att se på Säsong 2 :)

LaSadie
0

14 oktober sa reklamen på sexan alldeles nyss. Men det är slutet av sista säsongen…

pebb
0

Om man inte orkar vänta så finns den att köpa på discshop och cdon redan nu.

ceciliasinicka
0

Jag älskar Vampire Diaries!

Har börjat se på andra säsongen nu, avsnitt 3 har de kommit till.

Är det någon annan som kollat dem? :)

LaSadie
0

Japp, jag har sett den. För undvika spoilers för de som inte sett så kan man säga att det är spännande :)

ceciliasinicka
0

Ja, väldigt spännande :)

teddykaniner
0

Är det någon som har kollat säsong 3 ? :)

Jag har kollat varje avsnitt nu och måste säga att det är riktigt fanastiskt bra och spännande! Rekommenderas verkligen.

Förut föredrog jag jag Twilight framför the vampire diaries, men nu är jag tvungen att the vampire diaries vinner brutalt, hehe.

Och, hatar enormt mycket att det blir paus över julen!! :@

Visst ska det bli roligt också o titta på Breaking Dawn nu nästa vecka! (=
känns nästan som om man har väntat ett par år nu.. !

Med vänlig hälsning,
Jenny

LaSadie
0

Sambon och jag missade några avsnitt och har inte riktigt orkat ta upp det igen. Men den är sevärd :)

[Ebfotograf]
0

Jag kollar på Säsong 3 :) Går efter den engelska tidtabellen inte den svenska.

Skogsdalens
0

USH! Har sett några avsnitt & jag kan faktiskt säga att jag hatar serien! Förvånad

Inget kommer någonsin att slå Twilight Kyss

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

pebb
1

Jag gillar den, mest för att Damon är så satans snygg! En sån vampyr skulle jag vilja ha ;)

teddykaniner
0

Okej okej alla tycker inte lika (:
men jag kan definitivt säga att om man bara kollat ett par avsnitt ur säsong 1 tycker man säkert att det inte är så bra som det kan bli. :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Endroppeihavet
1

Och hur länge ska vi behöva vänta! Manusförfattare, för i helvete, låt Elena välja Damon.

teddykaniner
0

Aaa! Jag instämmer helt med dig! Hon borde nog välja Damon, men det ser ju ut att kanske vara påväg iaf i avsnitt 9 säsong 3…jippiii!

Med vänlig hälsning,
Jenny

LaSadie
0

Nu tog jag bort den kommentar som fanns innan detta inlägg. Spoilers uppskattas inte Obestämd

Anema
0

Föredrar Vampire Diaries starkt framför Twilight! Jag var fast redan vid första avsnittet hahaha… såg klart 2 säsonger på typ en helg hahaha :p vadå inget liv…

teddykaniner
0

Men… ObestämdFörvånadSkrikandes!

#133: Jag är lika som dig då! :)))

Med vänlig hälsning,
Jenny

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.