Präglades han på Bella ?
Hejsan!
Jag har funderat på den här frågan ett tag nu, om Jacob någonsin präglades på Bella? I allafall i filmen eclipse lät det ju lite om om han präglades på Bella när han berättade vad prägling var.
Och om han inte präglades på henne utan var bara kär i henne så var det ju väldigt själviskt av honom… Om Bella skulle valt Jake ist för Edward, och om han då skulle se en ny tjej och börja präglas på henne betyder ju det att han skulle dissa Bella och ta henne istället, och då står Bella utan kille och typ utan chans att få Jake tillbaka..
Så vad anser ni, präglades han på Bella eller inte? Eller kan man ens präglas på 2 olika…?
var ett tag sedan jag läste böckerna så jag minns inte om det stog nåt om detta?
iaf bara en tanke det här hände ju aldrig att hon valde Jacob istället för Edward men jag tyckte det var en intressant fråga =)
Och till sist!
JAG ÄR TEAM JACOB även om jag skrev så här… negativt om honom!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Nej, han präglades aldrig på Bella.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Nope han präglades inte på Bella, han bara ville att det skulle hända eftersom han var "normalt" kär i henne. Dom kan enbart präglas på en individ. Och jag vet inte om jag skulle kalla honom egoistisk om han och Bella hade blivit ett par, vissa av dom präglas ju aldrig på någon och om han då skulle lämna sin kärlek bara för eventualliteten att han kanske skulle präglas på någon annan finns tycker jag hade vrit korkat. Även om jag nu är team Edward och anser att Bella inte ska välja Jake, men iaf ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tror bara att Bella och Jake, främst Jake såklart, är kära i varandra… Medan det som Bella och Edward har är djupare, nått som inte kan förklaras… kanske lite som prägling mellan dem två :)
Okej tackar för era svar (=
Bara en tanke!
Med vänlig hälsning,
Jenny

tror inte heller han präglades på henne
Nej, han präglades inte på Bella :)
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
Nej ag tror inte han präglades på Bella, dock fanns det något undermedvetet som drog dem ihop. Något hos Bellas framtid gjorde att banden mellan dem knöts allt hårdare.
Att jacob sedan är en sådan enveten person som vägrar ge sig är kanske inte hans eget fel helt och hållet, utan hans djuriska instinkter. Han "kände" att Bella var betydelsefull för honom, men inte på vilket sätt och detta var troligtvis en misstolkning från hans sida.

#7 klok som en bok