Spoilers: Midnight sun
Här diskuteras allting om boken Midnight sun och inga spoilervarningar behövs.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Åh, vad är det? En ny bok? :D

När kommer den?
Den är inte färdigskriven.
De 12 första kapitlen läckte ut på internet innan den var klar så Stephenie la det hela på is ett tag, de 12 kapitlena finns att läsa på internet.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#3 har läst dom kapitlena och älskar dom:)
Jag gillar Edwards version bättre (om nu det är möjligt). Den ger ett bredare perspektiv, det hjälper att veta mer hur han tänker oavsett vilken av böckerna man läser tycker jag. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

ska läsa den sen när hela boken år klar,och när den finns översatt till svenska min, engelska är inte den bästa å man vill ju inte missa nån detalj ;)
#7 Der är ju inte säkert att den blir utgiven.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#10, Fast jag tror att Steph, precis som vi andra, inte riktigt vill att den här härliga historien ska vara slut riktigt än. Jag hoppas verkligen på att få läsa mer från henne om just Bella och Edward. Sen är trycket rätt stort från alla schyssta fans som verkligen gillar henne, att dom vill att hon ska göra färdigt boken någon gång i framtiden.

#11 Fast samtidigt så vet jag inte riktigt om hon kommer skriva klart den, såg en intervju med henne där hon sa att hon verkligen älskade Twilight serien och karaktärerna och så, men att hon ville börja skriva på något helt annat nu. Så det kan ju vara att hon inte skriver klart midnight sun på lääänge, men man kan ju hoppas :)

Det är nästan grymt av henne att låta den ligga på is så länge. Jag kan knappt vänta på att få vet Edwards version av slutet .

#13 hållar med!

#10menar du på svenska eller hela boken?
jag ska såklart läsa den på engelska om den inte kommer på svenska eller om jag inte orkar vänta på att den ska göra det.
å blir inte boken så gråter jag floder och läser det som redan är klart :p

Jag håller på att läsa dom tolv kapitel ur Midnight Sun nu, det är spännande och intressant att få veta hur han tänker och känner och så.

jag tycker det rä så roligt för man får ju veta vad charlie mumlar, och sånt som man inte tänker på i andra boken, det är så roligt :)
/Ellen (:
Jag håller på att läsa den just nu :)
Jag tycker bättre om Edwards perspektiv just för att han kan lästa tankar. Gällande exakt hur saker fungerar. Jag hade gärna sett Alices sida också. Eller ja, allas. Den enda som faktiskt inte lockar mig "på riktigt" är Emett, och i viss mån Rosalie. Rosalie är lite för…plat. Lite för ytlig. Men Alice och Edwards tankar. Jisses vad jag vill få deras perspektiv.

Jag gillade faktiskt mer att läsa ut Edwards perspektiv, det var intressant att läsa hans tankar på någon sätt. Sedan så är det också så att jag gillar inte riktigt Bella, hon irriterar mig på något sätt, men jag är total-förälskad i Edward! Haha, det enda negativa med Midnight Sun är nog att man inte får samma beskrivningar om hur han ser ut! :D haha.

Hmm var kan man hitta dom kapitel på nätet? Nu har ni gjort mig så nyfiken att jag bara måste läsa dom oxå!

Hitta den! synd faktiskt att den som la ut det på nätet inte åkte fast för det,för jag tycker inte om när folk gör så för att sabba andras värk! Hoppas verkligen att Hon skriver färdigt boken och att den kommer ut!
Hade jag inte läst MS så hade jag inte älskat Edward så mycket som jag gör och tyckt att Jacob är en självisk gris
Edward känns ganska självsäker och kaxig i Twilight men när man läst MS så inser man hur oerhört sårbar och osäker han är. Och hur MYCKET han älskar Bella! Jag håller med föregående talare, gillar MS mer än Twilight, kanske för att Bella är mer tonårigt kär medans Edward hittar sin själsfrände. Älskar Edward!
Den kommande "Midnight sun" är skriven ur Edwards synvinkel. Efter att bokens tolv första kapitel läckt ut på internet uppgav Stephanie Meyer att hon inte skulle skriva klart boken. Hon ändrade dock sig, och enligt uppgifter skriver hon på boken nu eftersom Breaking Dawn (Så länge vi båda andas) är klar. Dock är det oklart när boken kommer att släppas. -wikipedia
Så nog ska hon väl skriva klart den. Annars kommer jag stormgråta! :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hm, finns kapitlena översatta till svenska någonstans? Vill så gärna läsa dom, men jag förstår ju inget! Jo, hälften men det kommer man inte långt på..!

#24 SKA HON SKRIVA KLART DEN ? Gu vad glad jag blir! hoppas verkligen det!!! <3

ÅH!!!! Vad glad jag blir, hon ska skriva klart den!!!!!
Var har du fått den informationen ifrån…?
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

#28, det står på hemsidan :) kan försöka hitta det ;d

june 2008:
Update: In response to the outrageous number of emails that I have received with questions concerning Midnight Sun, I talked to Stephenie this weekend and she asked me to let everyone know that Midnight Sun is her next project. She has not yet finished writing it (and there is no timeline set up, so we all need to put a lot of effort into being patient for a while longer), but she is definitely still planning on having it published. And, after Breaking Dawn comes out, Stephenie will have much more time to focus on writing Midnight Sun.
så står det på hennes hemsida http://stepheniemeyer.com/midnightsun.html
Åååh, om Midnight Sun kommer ut blir det att köpa den direkt! <3
Har läst några kapitel och… love it!
När man läser den så förstår man en hel del ur Twilight, både filmen och boken. Typ hur gärna han verkligen vill döda henne… eller t.ex. där i matsalen när han går förbi Bella, Jessica och Angela när de pratar om honom, och han skrattar till lite. Fattade aldrig det förut men antar nu att det är för att han kan höra vad de tänker, och vad alla i matsalen tänker om Bella. Annars har ju Edward varit den där lite mystiska karaktären som man inte vet så mycket om i Twilight.
#30 Det var kanske innan den läcktes? Har ingen aning om när den läcktes ut.
#30 Det var kanske innan den läcktes? Har ingen aning om när den läcktes ut.

FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN ! (får man svära här? om det är nått man är riktigt besviken över?)
lite längre upp läste jag iaf detta; So where does this leave Midnight Sun? My first feeling was that there was no way to continue. Writing isn't like math; in math, two plus two always equals four no matter what your mood is like. With writing, the way you feel changes everything. If I tried to write Midnight Sun now, in my current frame of mind, James would probably win and all the Cullens would die, which wouldn't dovetail too well with the original story. In any case, I feel too sad about what has happened to continue working on Midnight Sun, and so it is on hold indefinitely.
och detta;
I do want to take a moment and thank the wonderful fans who have been so supportive of me over the past three years. I cannot begin to tell you how much each of you means to me. I only hope this note will stop all the confusion and online speculation so that the Twilight universe can once again become the happy escape it used to be. After this incredibly busy year, I am now focusing on spending more time with my family and working on some other writing projects.
Nu har jag äntligen läst den, men fy va typiskt att den skulle ta slut precis innan min favoritbit, dvs när Edward visar hur han ser ut i solen. Jag hoppas verkligen att hon skriver klart den! I början var det lite konstigt att läsa ur Edwards synvinkel, men nu vill jag bara veta mer vad han tänker!!! Hoppas hoppas hoppas att den kommer!!
#35 HÅLLER MED! Jag blev alldeles……. va?!?!?! när den tog slut.. Ungefär.. man ville bara ha mer och mer och mer.
Nä jag tycker det lilla som finns att läsa är helt underbart.
Fast det slog mej först i denna bok hur dryg både Edward och Bella är :P Det enda som Bella tänker på är Edward och hennes besatthet är rätt läskig ibland haha, och det enda han gör är att vara så grymt överbeskyddande att det blir irriterande snarare än gulligt.
Men man kan väl inte låta bli att älska det ändå =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#36 hehe, ja det e sant!
En sak som jag tycker va trevligt va att jag äntligen fick veta att det var hans spanskalärare som inte bryr sig om att han skolkar :P
Skulle vilja veta vad han tänker när de är ute i skogen.. Å i resten av böckerna oxå ;)

har läst de första 12 kap. och den verkar mkt roligare/bättre än bellas bok!
Dom som inte läst det som finns borde ge det ett försök även fast det är på engelska :)

Håller med!=)

Jag känner mig lite efter… Har hon skrivit klart midnight sun? o.o
#41 Nt vad vi vet iaf. :) Dom första 12 kapitlen läckte ut och finns att läsa på Stephanies hemsida. :)
Jag förstår inte, jag hittar bara första kapitlet på hennes hemsida?

Puttar! #43 Den ska finnas på hennes sida, kolla igen ;)
//Mickan

Jag antar att den inte är färdigskriven men vill bara vara helt säker. Har den kommit ut än?
#45- Är ganska säker på att den inte kommit ut än!

Okej. Som jag trodde.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänk om denna bok fanns, de första kapitlerna är så sjukt jäkla bra. Jag totalt älskar Alice tjatande om att få träffa Bella och när hela familjen Cullen samlas runt bordet för att tala om problemet

Skulle vara roligt om Meyers kunde skriva klart den, man vill så gärna läsa mer om deras liv! Man får så mycket av Bellas och Jacobs tankar, men så lite av de andras, så håller tummarna att hon tar upp arbetet igen. Den skulle ju säljas ;)

på wikipedia står det att Midnight sun kommer i slutet av 2011 men jag antar att det inte är sant om det inte står på hennes hemsida 
#50 Känns tveksamt, men det hade varit väldigt trevligt! Jag längtar efter att få läsa hela!

Jag med :D