Twilight iFokus

Twilight

Etikettkaraktärerna
Läst 1590 ggr
CelsiusT
0

alice och bella?

Bellas "egenskap" är ju att hon har skydd mot dom andra vampyrernas speciella egenskaper, Edward kan inte läsa hennes tankar och voltori kan inte se alla hennes tankar osv. Men Alice kan ändå se Bellas framtid, hon kan se saker som händer med Bella osv. Men hon kan itne se genom Jake. Är inte det lite konstigt att alice kan se bellas framtid? eller finns det kanske någon vettig förklaring?

Medarbetare på westernridning.ifokus

LaSadie
0

Alice fömåga är inte kopplat till Bella på samma sätt som Edwards är förklaringen, kommer inte ihåg förklaringen längre Skrattande

CelsiusT
0

Men hon kan inte se framtiden för varulvarna och när varulvarna gör något med bella så kan hon inte heller se hennes framtid. Eftersom dom har något sorts skydd så verkar de ju konstigt att inte bellas skydd även gäller för henne.

Fast det är klart, då hade det ju inte blivit mkt av filmerna iaf som ju bygger ganska mkt på att alice ser bellas framtid..

LaSadie
0

#2 Nej, det verkar som den extra genuppsättningen som varulvar och Nessie har gör att Alice inte kan se deras framtid. Minns inte vilken bok de pratar om varför Edward inte kan höra hennes tanker medans Jasper och Alice kan påverka Bella, kanske Eclipse?

Hehe, nej inte riktigt Skrattande

CelsiusT
0

#3 Jasså jasper kan påverka henne med? Vad är de för gåva han har? Känner att jag nog har missat en del eftersom jag inte läst böckern autan bara sett filmerna.

pebb
0

Som jag kommer ihåg det kan vampyrer med förmågor som har med tanken att göra inte påverka Bella, dvs Edward kan inte läsa tankar, Jane kan inte skapa illusionen av smärta m.fl. Jasper påverkar däremot kroppen inte tanken, Alice syn är ju också sådant som kommer hända fysiskt.

Typ så :P Just nu kommer jag inte ihåg varför Alice inte kan se vargarnas framtid men jag har för mig att det är något med deras förvandlingar och att de lever mer i nuet pga dem eller något sådant. Däremot vet jag inte varför Bella också försvinner när hon är med vargarna.

LaSadie
0

#5 Det verkar som det är en skydd för dem, men det är lite konstigt eftersom de påverkas av andra vampyrer. Verkar som bara Alice är den som inte kan påverka dem.

CelsiusT
0

Vad är det för gåva Jasper har?

LaSadie
0

#7 Påverka känslor Skrattande

CelsiusT
0

#8 Okej, ser man något av det i filmerna?

LaSadie
0

ja, inledningen av New Moon :)

CelsiusT
0

#10 va? vad gör han då?

LaSadie
0

#11 Man ser det inte, men han lugnar ner Bella i inledningen i skolan när Alice pratar om hennes födelsekalas som hon arrangerade för henne Skrattande

CelsiusT
0

#12 Hur vet du det då?

LaSadie
0

"Stop with that mood thing Jasper" - Bella

Nått åt det hållet säger hon till honom :)

LaSadie
0

"Jasper! No fair with the mood control thing" - Bella

"Sorry Bella" - Jasper

Kollade upp det Skrattande

CelsiusT
0

ahh..

LaSadie
0

Kollar på New Moon just nu för nästa Kluring Flört

Izan
0

Har för mig att Alice säger att hon kan "se" vampyrer bra eftersom hon är en, att hon kan se människor eftersom hon har varit en och att hon inte ser varulvarna och eftersom hon aldrig har varit en. Eller är jag helt ute och cyklar? :P

pebb
0

#18 Låter bekant! Åtminstone det med vampyr och människa!

[NoOrdinaryGirl5]
0

#18 Det är helt rätt =)! Hon kan se vampyrer för att hon är en, människa för att hon varit en. Men däremot kan hon inte se varulvar (Jacob, mm) elr Nessie för hon har aldrig varit varken varulv elr halvblod. =)! Det säger hon i alla fall i Breaking Dawn har jag för mig.

[Fruktiz]
0

#20 Precis så säger hon :)