Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 1524 ggr
jennyliljedahl
0

Alicie förflutna

I boken nämns det lite om Alicie förflutna, men jag förstod inte det och nu är det så länge sen att jag inte minns det alls..

Kan någon som förstod förklara? Tycker det är intressant & tanken slog mig idag när jag kollade på Eclipse :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

wilda-zero
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

förstår inte riktigt vad du menar men det som hände var ju att hon var inlåst på mental sjukhus de sista åren av livet, så hon minns inget Glad

jennyliljedahl
0

Det var precis det jag menade! :) Hade glömt hur det var :P
Men hur visste James det? Eller är det bara mina tankars om har snurrat ihop sig för att det var så länge sen jag läste boken?

& varför blev hon vampyr? :)

[Fruktiz]
0

#2 För att berätta kortfattat så ville James jaga Alice för att hon doftade så gott (?) och då förvandlade den snälla vampyren på sjukhuset Alice, för att skydda henne från JamesGlad

Fast jag kommer inte ihåg hur James hittade henne för första gången..

LaSadie
0

#0 Den nya boken förklarar så bra Alice förflutna. Men som #3 säger, James kände doften av Alice och ville ha hennes blod. Den goda vampyren som jobbade "räddade" henne Skrattande

Vet inte heller hur James hittade henne, tror han bara kände doften av henne. (Läste boken) James kände doften av Alice i hennes hemstad och han letade upp henne. Detta såg Alice och varje alternativ slutade med att James dödade henne förutom att förvandla henne till vampyr.

Rekomenderar boken Skrattande

jennyliljedahl
0

#4 åh, spännande! vilken bok är det? :D Guide, eller är jag helt ute och cyklar? hahha

LaSadie
0

#5 Ja det är den illustrerade guiden som fyller i många luckor som man saknar :) Till exempel hur vampyrers hår funkar :D

wilda-zero
0

#6 var kan man köpa den? :) och hurmycket kostar den?

[Fruktiz]
0

#7 På akademibokhandeln där jag bor kostar den 199,- med Medmerakort, annars 249,-

LaSadie
0

tror den finns på de vanligaa bokaffärerna :)

TheTwilightNerd
1

alice föddes i Biloxi 1901. Hon hade tidigt som barn förmågan att förutspå händelser. Hennes pappa var smyckesförsäljare och var mycket borta hemifrån. En dag så såg Alice att en man mördade hennes mamma när hon skulle till stan. Hon berättade för sin mamma som lyssnade på henne. När hennes pappa kom hem så sa han till hennes mamma att gå till stan ändå och att det alice sa bara var dumheter. Hennes mamma hade en pistol laddad varje gång hon skulle till stan och efter 2 månader glömde hon den allt ofta. En dag när hennes mamma skulle till stan så såg alice att mannen drev hennes mamma av vägen nära ett stup och att han tittade efter så att inget rörde sig i vagnen nedanför stupet. Alice sprang till stupet men det var för sent. Hennes mammas död hade förklarats som en olycka.

Efter redan 2 månader så hade pappan skaffat en ny fru som bara var 10 år äldre än Alice. Hon blev illa behandlad av sin nya mamma medans hennes syster Cynthia som var 9 år yngre blev hennes gullegris. En dag såg hon sin pappa ge pengar till mannen som förföljt hennes mamma. Hon gick till polisen men där satt redan hennes pappa och hennes nya mamma. Dom hävdade att Alice skulle spärras in på ett mentalsjukhus. Hon fick elchocker som gjorde att hon glömde allt jobbigt. Vaktmästaren märkte Alice (han va en vampyr) och han skyddade henne från elchockerna.

En dag drev en vampyr vid namn James förbi hennes hemstad Biloxi. Han stötte på en flera månader gammal doft och följde spåret. Alice såg en syn om James och sa det till vaktmästaren. Vaktmästaren förvandlade Alice till vampyr lite efter att James kommit till mentalsjukhuset. När James inte stötte på hennes doft längre så blev han misstänksam. han märkte att alice var en vampyr. Så han dödade den gamla vaktmästaren.

En dag såg hon en syn om Jasper och Cullens. Hon såg att hon skulle möta Jasper och att dom skulle bli en del av klanen Cullen. Hon jobbade på sin vegetariska diet några månader innan hon skulle börja söka efter Jasper. En dag såg hon Jasper gå till ett cafè. Alice förflyttade sig dit och kom dit före honom. Hon satt och väntade på honom. När han väl kom, bemötte hon honom vänligt. De övade igen på sin vegetariska diet några månader till. De färdades till Cullens när de var ute på jakt. De blev misstänksamma när Alice hälsade på alla vid namn. Och det hjälpte inte att hon kom med en ärrad stridsvampyr. Alice har vart en del av familjen sedan dess.

LaSadie
0

#10 Gjorde det lite mer lättläst bara :) Tänk på att dela in större texter i stycken så det är lättare att läsa.

TheTwilightNerd
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#11 Tack för tipset! Glad

Min lärare tjatar om det hela tidenFlört

LaSadie
0

#12 Nemas problemas :)

[rightPAW]
0

Så Alices förflutna står i Guiden? För det där med James och mentalsjukhuset står det ju ingenting om i böckerna.

LaSadie
0

#14 Japp det gör det Skrattande