Twilight iFokus

Twilight

Etikettkaraktärerna
Läst 1449 ggr
[Malin3033]
0

Rosalie och Jasper - Hale?

Gick för första gången in på twilightsweden, jag har aldrig gjort någon större analys över familjen Cullens efternamn.

Men när man läser om karaktärerna så är det Edward, Emmet och Alice av "syskonen" som heter Cullen. Däremot så heter Rosalie och Jasper tydligen Hale i efternamn. Men de har ju ingen alls koppling till varandra, eller?? Varför heter inte de Cullen som de andra i familjen?

[Fruktiz]
0

Forks tror att Jasper och Rosalie är tvillingar, så det är väl därför de kallas Hale. Eller Cullen Hale..?

Men det är faktiskt bara Rosalie som heter Hale. Jasper heter egentligen Whitlock.

LaSadie
0

De "heter" båda Hale för att inte väcka misstankar mest. De heter bara Hale och de andra heter Cullens

MiniAndMe
0

haha jag har aldrig heller fattat riktigt… För i boken så sa dom ju att de var tvillingar, men sen när de berättade sina historier så fattade man ju ingenting… De var ju inte ALLS tvillingar, tänkte jag… x)

EllanA
0

Men det är egentligen mest för att inte väcka uppmärksamhet. Det är en helt annan sak att ha adopterat fem tonåringar, än tre tonåringar och ett tvillingpar som fosterbarn. Och eftersom de är blonda båda två så skulle de kunna vara tvillingar. Krånglig beskrivning, jag vet.

MiniAndMe
0

#4 - hehe, egentligen inte… Rätt smart! ;)

Reby28
0

Det är meningen att människor ska tro att de är tvillingar för att det inte ska verka som incest att Alice och Jasper är ihop samt Rosalie och Emmet…