Giftiga
Som vi alla vet så är ju vampyrerna giftiga, men jag funderade lite på vart giftet kommer ifrån. Är det som ormar med gift i tänderna eller utsöndras det med saliven? Inte hela tiden givetvis för då hade ju inte Edward kunnat kyssa Bella, men när dom är på jakt. Eller har någon ett helt annat förslag?
Det har jag faktiskt inte tänkt så mycket på.. Det kanske är gift i tänderna, men det kan ju finnas i salivet också..
**SPOILER!! - Breaking Dawn.
**Jacob säger ju till Alice (?) att han inte vill att Rosalie ska hämta mat åt honom, för att hans matsmältningssystem inte kommer må så bra om "Blondie" spottar på hans mat?

#1 Jacob & co är extra känsliga för vampyrer…
#2: Ja det är klart, så är det ju.. :) Men då kanske inte salivet är giftigt alls..
Den här frågan vill jag verkligen ha svar på i twilight-guiden!

#3 Det hoppas jag med! Snart finns den att köpa *yay*
Ja vi får väl se om vi får svar på det. Man skulle ha fått lov att skicka in frågor som hon kunde tagit med i boken.

#5 Det skulle vart bra, får svar på frågor man undrar över…
Men har Edward och Bella verkligen tungkysst varandra? Han brukar ju alltid avbryta henne när hon "tappar kontrollen". 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

#7 bra tanke… trodde bara han stoppade dom för att han annars skulle bli så upphetsad och tappa kontrollen och bita henne 
#7 Står det inte någonstans att hon drar med tungan över hans tänder? Har helt för mig det, i så fall är ju åtminstone hennes tunga lite in i hans mun och saliv överförs ju även om man inte tungkysser varandra om än i mindre mängd..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tror ni inte giftet kommer från tänderna, men att när dom ska på jakt så blir dom lite "uppspelta" så giftet utsöndrar från tänderna och blandas med saliven. men i "normaltillstånd" så finns inget gift i saliven?
det står väl nån stans i böckerna att Edwars kände giftet rinna till i munnen typ, elelr nåt liknande? typ när han kände doften av Bella.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#10 Det har jag ett vagt minne av med, nästan som Pavlovs hundar *lol*
(för er som inte hört om Pavlovs hundar)
#11 hahahahahhah, bra liknelse
#10 Bra tänkt där.. Det kanske är så. 
Men jag måste bara fråga en sak, vilken bok menar du:
_
"det står väl nån stans i böckerna att Edwars kände giftet rinna till i munnen typ, elelr nåt liknande? typ när han kände doften av Bella."_

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#13 minns inte men jag gissar att det är i Midnight sun!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#13 Det står i Midnight Sun ja