OT; Vampyre Academy
Någon mer som läst serien och vad tyckte ni om den?
Jag värkligen älskar!! den och ska köpa sista boken imorgon 
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Nej, men är lite sugen på att köpa den :) Men tyvärr samsas lästiden med kurslitteratur och annan littertur som jag köpt på mig :)
Jag har läst tre böcker i serien. Tycker böckerna är väldigt bra! Men har inte riktigt orkat läsa den fjärde efter att jag läst den tredje boken.
Läst ut den sista precis, gu va bra dom är
// Hanna

Kan man få en hint om vad detta är för böcker? (a)
#4 om du berättar vad en hint är så
(dålig på svenska)
// Hanna
Jag skulle också vilja veta vad det är för böcker!
#5 Jag har bara hört hint i engelska sammanhang. Men man kan väl översätta det till ledtråd.. 
Från www.Bokia.se
"Efter två år på rymmen är Rose och Lissa tillbaka på S:t Vladimirs skola - en ganska ovanlig internatskola för unga vampyrer, moroi, och halvvampyrer, dhampirer. Lugna, eftertänksamma Lissa Dragomir är en moroiprinsessa, en dödlig vampyr med magiska krafter. Hon måste hela tiden skyddas mot de odödliga strigoi, de farligaste och mest blodtörstiga av alla vampyrer. I hetsiga och rappkäftade Rose Hathaways ådror flyter människoblod och vampyrblod i en kraftfull blandning. Hon är en dhampir, och hon är Lissas bästa vän. De onda strigoi har svurit att Lissa ska bli en av dem, och det är Roses uppgift som beskyddare att försvara Lissa - till varje pris."
Kan bara själv säga att när man läser texten innan värkar dom inte bra, inte häller de första 7-8 kapitlen(fattade nästan inget) men dom bökerna är mina absoluta favoriter nu. Bökerna handlar om kärlek och vänskap och allt annat som gör en bok bra:P
// Hanna

Aha tack :) har ni aldrig hört hint förr? :o ja asså det e ju svårt och översätta men närmaste synonym skulle nog vara ledtråd som sagt.