Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 2664 ggr
[hamster-expert]
0

Bree Tanners andra liv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni läst boken?

Skriv vad ni tycker om den.

Alexandra-S
0

I början innan man kommit in i den tyckte jag att den var riktigt dålig. Men efter ett tag när man "lärt känna" Bree så vart den bättre. Dock störde jag mig rejält på att dom beskrev Edward som "Den rödhårige", han är ju inte rödhårig. Sen fanns det fel i boken med namn och så. På sid 25 är det tillexempel fel namn, står Riley istället för Diego och på sid 56står det hittar istället för hittat, små fel igentligen men det är sånt jag kan störa mig på, haha.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[hamster-expert]
0

Jag stör mig också på att de kallar Edward för den rödhårige.

Jag blev förvånad över att boken var så tunn.

De andra Stephenie Meyer-böckerna är betydligt tjockare.

spiritedaway
0

#2 Fast lagomt lång med tanke på storyn. Den hade nog inte gått att göra så mycket längre.

Jag tycker boken var helt okej. Tyckte det var roligt att få en lite bättre inblick i Bree tanners liv. Hennes öde blev mer sorgligt när man fick "lära känna" henne lite bättre. Och höra om situationen osv.

Helt okej som sagt, men inte superbra.

Frogge33
0

Har inte läst den än Rynkar på näsan

// Matilda

Muzzy96
0

SOLGLIG :( inge lyckligt slut :( eller egentligen.. men ja.. I början gillade jag den inte, men sen som sagt blev den bättre när man fick lära känna henne lite mer.

KitoBonito
0

Jag förväntade mig inget utav boken i början för jag trodde den skulle vara "ointresant" men jag tyckte den var spännande! Relationen mellan Bree och Diego bara formade sig framför ögonen på en, vilket kändes oväntat, även om det hela var kort. Jag gillar den!

EllanA
0

Jag har inte läst den, men jag vill göra det.

Mimmie94
0

Jag har läst Den! älskade den! Läs mer om ni vill på min blogg

Untilwebleeds.blogg.se

Skriver lite då och då om Twilight där, gå bara in på Twilight i kategorierna :)

Brownie
0

Jag läste ut den bara för någon dag sen. Jag tyckte den var bra, jag tyckte det var roligt att få läsa ur någon annans perspektiv och då också förstå vad som hände i de nyföddas läger. Tråkigt slut,men det var ju oundvikligt :/

Läste några kommentarer ovanför, att den är tunnare är ju för att det bara är en liten roman ur Ljudet av ditt hjärta, om Stephenie hade velat hade hon kunnat skriva in denna romanen i Ljudet av ditt hjärta,som ett avsnitt av boken. Men jag tycker den är bra som den är :):) Klart läsvärd enligt mig! ;) Ska snart läsa Genom dina ögon också,har höga förväntningar av min favvo författare! :D

EllanA
0

Håller med #9, det var roligt att läsa ur Brees perspektiv. Och den var faktiskt jättebra.

asmaa
0

Jag läste boken på hemsidan för Bree Tanners andra liv ( the short second ife of bree tanner) på typ 2 dagar, kunde ej sluta läsa hehe, Twilight har lite den effekten på en !! Tyckte den var bra, lite synd dock att det slutade som det gjorde, men S. Meyer hade ju "dödat" henne i Eclipse innan hon skrev Brees egna bok, så man förstår ju varför, men hade varit kul kanske och se hur det hade utvecklats om hon fått leva. T.ex kanske levt med Cullens ett tag eller ngt..

[Caifeen]
0

Har läst halva boken och jag tycker den är bra hitills Skrattande synd bara att den är så tunn.

Klasselover
0

Tyckte boken var riktigt bra, fastnade i den direkt och läste hela på en gång. Som flera andra störde jag mig dock på att Edward var "den rödhårige".. Men öht bra bok!

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

EllanA
0

#1 Edward har ju rödbrunt hår så egentligen är det inget fel på att Bree kallar honom "den rödhårige".

[molly-macy-ajax]
0

Jag håller på och läser den :D snart klar :D jag tkr den är bra hitills :)

Denna kommentar har tagits bort.
asmaa
0

aaa precis, han är ju egentligen rödbrun-hårig.. och då är de kanske mer troligt man säger den rödhårige än den "rödbrunhårige" hehe.. så de va inget som störde mig iaf.. dessutom så om man läst, speciellt breaking dawn(vill inte avslöja för mkt så drf jag ej poängterar vad jag syftar på) så lär man sig ju att vampyrernas sinnen förstärks mycket mer, alltså att färger blir mkt starkare o klarare..

Jojsan
0

Jag har läst den och tyckte den var väldigt bra! Det var kul att läsa något nytt av Stephanie Meyer och ur en newborns perspektiv. Synd att den var så kort bara.

teamedward
0

Har inte riktigt läst klart den faktiskt, men jag älskar den so far. Stör mig dock på att den inte är indelad i kapitel, det finns liksom aldrig något bra ställe att stanna på.

pebb
0

Tycker den var väldigt bra, men sorglig, även om man visste hur den slutade redan innan så blev det en annan sak eftersom man har lärt känna henne. Störde mig också på att det stod fel namn, de måste väl ändå ha folk som läser igenom böckerna innan de trycks..

LaSadie
0

#21 Man kan tycka det eller så hade de bråttom då den svenska översättningen kom ganska omgående efter den släppts

[hamster-expert]
0

Om de gör den här boken på film, så hoppas jag att den inte blir så kort. De kan ju alltid lägga till någonting som inte hänbde i boken.

pebb
0

#22 De har ju använt sig av den här boken när de gjorde Eclipse.

Malonne
0

Jag hittade typ 4 fel i svenska Bree Tanner och 1 fel i engelska. I Twilight finns det kanske 1, och det är på 4 tjocka böcker!

Det var riktigt dåligt faktiskt. Annars är boken rätt trevlig, inte lika bra som Twilight, dock. Men det förväntade jag mig inte heller, så jag blev inte besviken.

Men Edward har ju brons/rödbrunt hår och tänk på att det var ju mörklila rök  runtom henne och hon kanske inte kollade så noga, hon var väl liksom scared silly :)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

LaSadie
0

#24 Hur kan det vara ett fel i den engelska versionen? Stavfel är ovanligt när det är skrivet på sitt eget språk och korrekturläst. Vart är felet så kollar jag gärna upp det Glad

Malonne
0

25#  Kommer inte riktigt ihåg var, men om jag inte minns fel så var det att hon hade glömt en punkt. Så det var inte så farligt :P

Jag skrev inte heller att det var stavfel.

Och dessutom i engelska versionen, visst säger Riley "Poor Raoul, I think he likes you a little more than he should." när det ska vara typ "Poor Diego, i think he likes you a little more than he should." eller nåt? Rätta mig om jag har fel :P

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

LaSadie
0

#26 Jag har inte läst boken men än ^_^

asmaa
0

#26 .. joo jag kmr oxå ihåg att jag reagerade på det där

LaSadie
0

#26 & 28 Nu har jag inte kommit så långt men i inledningen så finns det en karaktär som heter Raoul

RenesmeeCarlieCullen
0

Väldigt bra! Men också sorlig ;/ Bree är en av mina favoritkaraktärer. Det är verkligen synd att hon dog. Hon ville liksom vara god….

asmaa
0

#29 ja fast man förstår sen att det borde vara diego.. Det finns ju en som heter Raoul, men han passar ej in på den meningen..

Fling-pling
0

Jag har läst den och tycker att den är bra, det går bara lite fort, speciellt mellan Diego och Bree…

LaSadie
0

Nu har jag läst klart boken!

Tyckte den var bra, men kort. Men hon dör ju så det går ju liksom inte att förlänga… Men jag hoppades iallafall in i det sista att hon skulle följa med Fred och att Diego levde.

LaSadie
0

Men skulle vilja veta mer om Edward lyssnade på hennes prat eller inte. Hon har ju en förväntan att hon gjorde men känner inte i Eclipse att Edward säger något om det. Fred skulle annars vara en bra allierad Skrattande

tinaLY
0

SPOILERS! En sak jag inte förstår är i slutet, vems sida står igentligen Volturi på? Ville dem att Culles skulle dö eller de nyfödda? Verkar vara ett spel då hon visste vem Viktoria var men frågade ändå vem hon var o.s.v. Grubblat på detta länge utan att komma fram till något..

LaSadie
0

Volturi står inte på någons sida och inte Cullens iallafall :) De ville ju först döda de nyfödda men när Victoria förklarade att de var på väg till Cullens så väntade dom med det. De kom ju mest för att se om de nyfödda hade lyckats eller inte. Som jag har förståt det.

AnnieLarsson
0

Jag läste den för några dagar sen, rätt bra men alldeles för kort tyckte jag :P

Izan
0

Jag har alltid fattat det som att det ska stå Raoul =)

[Licroana]
0

Jag har också tänkt på det med att Bree tänker att volturi vet om det. Det nämner aldrig Edward?

LaSadie
0

Inte vad jag minns… mer det där att 'det var synd att ni inte hann

'-liknande kommentaren till Jane

bellamollylovee
0

11# Ja, jag läste ut BD på ca en dag xD Och New Moon var utläst över en kväll. Jag är en enorm bokslukare, som inte kan sluta läsa när jag börjat. Tycker därför böckerna är lite korta xD Har läst alla Stephenie Meyers böcker, min favoritförfattare :D

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

LMTninis
0

har läst den tvågånger o den var lika spännande andra gången som först ;P Men den är så sorglig på slutet :(

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

LaSadie
0

#42 Ja det är det Rynkar på näsan Grinade med

pwestermark
0

Hej nu blir jag nyfiken. Är detta en Twilight bok? Det hade jag aldrig kunnat gissa mig till? Och när "Ska" man läsa den? Jag har läst :om jag kunde drömma och när jag hör din röst o ska fortsätta med. De andra så fort jag har köpt dom.

LaSadie
0

Både ja och nej. Detta handlar om hur Bree träffar Cullens i Eclipse

Vill inte spoila om du inte läst Eclipse

[hamster-expert]
0

Kommer Stephenie Meyer skriva fler Twilight-böcker?

LaSadie
0

Kanske, kanske inte… Midnight Sun är den som ligger bäst till om något.

Rebiz
0

Läste klart den idag. Kort men bra :) Hade dock velat ha ett annat slut, men man visste ju hur det skulle bli eftersom man läst Eclipse :P Men ja, den var bra enligt mig trotsallt!

[EffiIndraRimboFrezia]
0

Jag tyckte den var bra och jag hade hoppas på att dom skulle ha tagit med mer av den i Eclipse, filmen alltså men det vart icke så… man ville ju veta mer av vem som var vem i filmen…