Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 1245 ggr
CelsiusT
2010-10-19 01:38
0

E: har just sett eclipse

och blir lite missnöjd. Vad var den filmen bra för i sammanhanget? Det känns mest som tidsfördriv. Jo Victoria dör, så Bella har ingen direkt fiende. Bella och Ed kommer överrens om att gifta sig, men det visste man väl liksom redan innan att det skulle ske, skulle bara vara lite tvivel fram och tillbaka först för att det ska bli film av det, men man hade lika gärna kunnat skippa det.

Känns som det var en väldigt lång transportsträcka till BD. Kände inte att jag fick ut lika mkt av denna filmen som dom andra två.

Jag längtar så efter BD!!

Medarbetare på westernridning.ifokus

LaSadie
2010-10-19 03:21
0

Well, det skulle vara konstigt om de hoppade över Eclipse och gick direkt till BD Glad

Teja-Bea
2010-10-19 12:41
0

Jag  håller inte alls med! Visst tycker jag att Eclipse är den bok som är minst bra, men jag tycker att filmen var otroligt välgjord och spännande!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

CelsiusT
2010-10-19 17:06
0

#2 Ja jag håller med om att den var välgjord och spännande. Men jag osm inte läst böckerna kände att författaren lika gärna kunde skippat Eclipse. Det finns inte så mkt i den filmen som för berättelsen frammåt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

hurricane
2010-10-20 01:27
0

#3: Hade man hoppat över Eclipse hade man nog inte förstått sista filmen lika bra. Allt som händer i Eclipse är ju en viktig del i berättelsen och för den framåt på ett eller annat sätt. 
Alltså, man skulle ju kunna trycka ihop alla fyra böcker till en enda film så att berättelsen förs framåt snabbare, men hur skulle det vara?
Att få lära känna Bella, Edward och de andra karaktärerna är ju minst lika spännande som själva handligen. För min del hade de gärna fått dra ut ännu mer på filmerna så att de blev ännu fler och ännu längre!