Twilight iFokus

Twilight

Etikettspoilers
Läst 3245 ggr
Imasy
0

BD: Berätta vad som händer sedan ;)

Okej, detta blir väl en spoilertråd antar jag ;)

Men berätta gärna vad som händer sedan. Jag har bara läst de tre första böckerna och jag orkar inte fortsätta ;)

Men vad händer efter Eclipse?

Blir Bella en vampyr? Hur ser statusen ut mellan E och J, gifter hon sig med E?

Får hon barn?

LaSadie
0

Meeeen varför orkar du inte fortsätta Glad Den sista boken är så bra att man inte slutar läsa den!

emeliekarlssoonn
0

Sista boken är den bästa ju ;o
Läs den istället ;D

Imasy
0

Därför att jag orkade inte med hennes sätt att skriva, dravligare böcker var det längesedan jag läste ;D

Herregud, det var ju som att läsa en harlequin-bok juh ;D

Så efter att ha läst tre böcker med samma envetna dialog om vem som är mest kär i Bella, orkar jag inte läsa en fjärde :P

LaSadie
0

Hehe, då förstår jag även om sista boken är den bästa Flört

* Efter Eclipse så gifter sig Bella och Edward. Dom åker på smekmånad på Isle Esmee och där får dom äntligen till det. Dock är Edward lite nojig över att han skadar Bella och hon mer eller mindre beter sig som en små pilsk tonåring Oskyldig Men på ön upptäcker Bella att hon är gravid och eftersom det är en hybrid bäbis så växer den snabbare än vanliga bäbisar. De åker tillbaka och efter det så börjar Jacobs del i boken

* I Jacobs del så ser man det ur hans synvinkel. Då läser man om hur han ser att Bella blir sämre och sämre då barnet tar så mycket av hennes krafter och energi. Inget hjälper riktigt och Carlisle kan inte undersöka barnet och Alice ser inte in i framtiden om vad som kommer hända. Förhållandet mellan Jacob och Edward förbättras så Edward anklagar sig själv för att Bella bara blir sämre och sämre. Till slut så kläcker Jacob ut en mening som mynnar ut i idén att barnet behöver blod, efter det så börjar Bella dricka blod och blir allt bättre. Jacob befinner sig mer och mer i Cullens hus och munhugger med Rosalie (mycket underhållande)

I slutet av Jacobs del så lossar moderkakan och de skär ut barnet ur Bella samtidigt som Edward injicerar vampyr grejen som gör Bella till vampyr, dels för att se till att hon överlever och att hon tills slut ska bli vampyr. Jacob blir så förbannad på barnet att hon har mördat Bella och rusar ner för att mörda henne. Men i slutet av delen så inser man att Jacob har "inprint" på Renesmee som hon får heta.

* Bellas andra del börjar med att hon själv får uppleva förlossningen och glädjen över barnet. Sen börjar hon förvandlas till vampyr och hon upplever den brännande känslan men har en sådan självkontroll att hon inte skriker och håller på. Sen efter hon har förvandlats helt ut så börjar hennes nya liv som vampyr och hon har fortfarande stor självkontroll som överraskar Jasper som är van att kontrollera nyfödda vampyrer.

När man kommer en bit in i boken så kommer Volturi in i bilden för de är inte så glada över Renesmee som är ett vampyr/människo barn. Det är typ förbjudet och därför ser de som ett svepskäl att komma över och "hälsa på". Rensemee i sin tur är ett väldigt klokt barn som växer och utvecklas och inte stannar i utvecklingen som andra vampyrer gör. Därför samlas många utav Cullens vänner i Forks som även gör att varulvs andelen ökar och via Jacobs inprint på Renesmee så är wolfpack med Cullens.

När de samlas så lär Bella att hon har en sköld som specielkraft och lär sig att kontrollera och utvecklar den som ett skydd för de som är med Cullens i den kommande sammandrabbningen. Oooo just det… Renesmees kraft är att via beröring så kan man uppleva det som hon har upplevt och känslor.

När tillslut Volturi + andra vampyrer kommer till Forks så blir den massa snack fram och tillbaka för att undvika slagsmål. Volturi är överraskade av Bellas sköld och att wolfpack är med på deras sida plus hur många andra vampyrer.

Till slut så kommer Alice och Jasper springade med en annan halvvampyr (de försvann när de skulle samla alla andra vampyrer på deras sida), Nahuel. Nahuel berättar sin historia om hur även han är halvvampyr och har syskon som är likadana. De utvecklas på cirka sju år till full utveckling och fryser inte som små barn. Med denna vetskapen så lämnar Volturi Forks utan att någon vampyr dött (jo en men det är en mindre detalj).

The end

Imasy
0

Tack så mycket, nu har du besparat mig många timmar ;)

När ska denna film komma, någon som vet?

EllanA
0

#5 De har börjat filma Breaking Dawn part 1 i denna veckan och den kommer på bio den 18 november nästa år. Part 2 är på bio 16 november 2012.

Imasy
0

Oj, det var lång väntan :/

EllanA
0

#7 Väldigt lång, men bättre än inget i alla fall.