Jag har inte läst böckerna men i filmen så säger ju Edward;
"What if i'm not the hero, what if i'm the bad guy..?"
Det citatet tycker jag om :)

" I dream about being with you forever "
Det citatet tycker jag är himla fint :P
#1 ja, det tycker jag med om :P
#2 ja, det var väldigt fin :D det är Bella som säger det va? :)

"So the lion fell in love with the lamb" tycker jag är fint :)
Jag har förresten också tänkt att ha en Twilight-text på någon vägg på mitt rum.. Vilket tycker ni? (Kolla gärna på #5 länken)
Hade gärna haft en Twilighttext på min vägg :P
#5 Ja, där finns det ju några alternativ ;)
#6 Är det "Newborn" du menar då? :)
#7 Ja, det gäller bara att hitta något bra citat ;P
Själv tycker jag också om "Look after my heart, I left it with you" :)
#4 ja, det finns ju också ;)

#3 japp, det är bella som säger det ;)

Citatet från Edward:
" If I could dream,I would dream about you" <3
#11 Den är ju fin den med :)

#11 det citatet e ju mysigt att ha ovanför sängen eller på väggen intill :)
#13: PRECIS vad jag tänkte skriva xD
Tycker du ska ha So the lion fell in love with the lamb (:

#14 hehe :)
#13 ja, det är det faktiskt :)
Jag ska också skriva något på min vägg, funderar på "Be safe" (eftersom jag e så klumpig xD ) eller "Fire & Ice".. (:
#17 Du har alltid så svårt för att bestämma dig Ebba -.-
#17 Haha, jag vet, jag kommer förmodligen hitta en massa annat jag vill skriva, så den kommer ju till slut att bli en klottervägg -.-'
Jag ska vara själv hemma hela helgen, så jag ska måla om väggarna tänkte jag. Men inte min mamma, hon tror inte jag klarar det själv, eller så är hon bara rädd att hela rummet kommer vara vitt när jag är klar. Så då har jag länge tänkt skriva något sånt citat på väggen som är över sängen, men jag vet inte vad jag ska skriva. Har tänkt på "Be safe", men jag vet inte.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#20 Ja, "Be safe" är gulligt :)
#8 - Newborn? :)
#22 haha, jag vet inte xd
I mitt nya rum ska det stå
"That's the beautiful thing about being human. Things change."
Ett fint citat och det passar även om jag skulle tröttna på Twilight. Inte för att det lär hända inom den närmsta framtiden, men ändå.
#24 Ja, det lät väldigt fint :)
#24 Jag hade aldrig ens tänkt på det citatet innan men nu vill jaag ha det också :o
Man ska ju helt klart ha den här <3 i sitt rum! Kolla första bilden!
Är det snyggast som det är på bilden eller ska man ha en bild på honom och "Be Safe" överst?
#27 Det var ju jättesnyggt! :D
Jag tycker det var jättefräckt att ha det så som på bilden ;P
#27 Hehe hade tänkt köpa den innan, men sen kom jag på att jag inte har så mycket plats på väggarna i mitt rum så jag kunde ha den :(
#28+29 - Tycker ni att man ska ha Robs siluett (heter det så?) eller en bild?
#30 Heheh vad som helst som har med honom att göra gillar jag ;)

"Before you, Bella, my life was like a moonless night. very dark, but there were stars- points of light and reason… And then you shot across my sky like a meteor. Suddenly everything was on fire; there was brilliancy, there was beauty. When you were gone, when the meteor had fallen over the horizon, everything went black. Nothing had changed, but my eyes were blinded by the light. I couldn't see the stars anymore. And there was no more reason for anything." - Edward Cullen. New Moon.
Så gulligt! :)
Här är en sida med massa citat. :)
Jag gillar den som står i början av Eclipse :D
Some say the world will end in fire
Some say in ice
From what I've tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To say that for destruction ice
Is also great
And would suffice
Funderar med på att ha något citat på väggen i mitt nya rum sen. Och jag tycker denna dikt låter så fin :D
Emma
Det finns väl någon sorts plast som man kan fästa, i det här fallet text på och sen klistra upp det på väggen (?) och sen när man inte vill/kan ha det kvar längre kan man ta bort det utan att tapeten/färgen försvinner?
Eller hur har ni tänkt göra?
Jag tror att man kan göra så som #35 säger, men jag tror kanske att jag målar dit mina bokstäver på väggen, men har inte bestämt mig riktigt än :P
Jag tänkte om det var någon som visste vart man kunde skaffa sånt plastklister..?
#36 - Är det inte svårt att måla på det? Jag menar då måste man vara säker på handen, som jag absolut inte är.. 
#37 jag hade tänkt att ta en slags mall på några bokstäver och duttat på färgen över mallen och sen tagit bort den :P eller något sånt xd

Det här är inte något som nogon har sagt utan en dikt eller vad nu ska kalla det som ståpr i BD i belleas bok i början:
Childhood is not from birth to a certain
The child is grown, and puts away childish things.
childhood is the kingdom where nobody dies
av: Edna St. Vincent Millay
jag tycker att den bra iallafall
#38 - Okej :)

Jag har en maskin som skriver ut vägg-text så efter att jag tankat hem twilight-typsnitten så skrev jag ut små citat som jag satt upp lite överallt i lgh :)
/Piggeline
Min scrapblogg

Jag älskar citatet:
Take care of my heart, i've left it with you
om man skriver det med en snygg, skrivstilsaktig stil så tror jag att det blir JätteBra!!!!

Min favvo-font är Edwards skrivstil :) den har jag använt en hel del
/Piggeline
Min scrapblogg
Jag tycker du ska ha:
When you can live forever, what do you live for? :)

Some say the world will end in fire,
Some say in ice.
From what I've tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To say that for destrucion ice
Is also great
And would suffice.
Robert Frost
Tycker att det är fint :)

Jag älskar ett lite sorgligt citat som kommer ifrån andra boken
Hur många gånger kan ett hjärta krossas och ändå fortsätta slå?
Kanske inte något man vill ha på väggen hehe, men jag va ändå tvunget att lägga till det för jag tycker det är så fint.. annars tycker jag att alla ovanstående citat är jättefina, så det är bara att välja den som är mest tilltalande, om du nu inte redan gjort det =)
#41.. vad är det för sorts maskin, och hur får man tag på en sådan ??
Vet någon något ställe där man kan få tag på sådant som #35 säger? =)
Jag har ett citat på min vägg, visserligen inte ett twilightcitat men jag beställde hem texten från en iFokusmedlem, kolla hennes hemsida här.
Mejlar ni henne och ber om väggtext är jag säker på att hon kan fixa det! Jag fick skräddarsy min text exakt som jag ville ha den innan hon levererade den hem till mig. Allt som allt kostade det 180:- inkl. frakt. Jättesmidig att klistra på och sitter bra! Tror inte ni hittar en bättre deal någon annan stans 
Såhär blev min vägg! Citatet är ur låten 'Careful' av Paramore.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Ett citat på väggen vore inte helt fel :) Har aldrig riktigt kollat på twilight-citat förren nu! :D Fast har inte något bra ställe att ha ett citat just nu…Så tänkte ett på datorn hade inte varit helt fel :) eller kanske på kudden och/eller täcket :) Tror att jag ska göra på täcket och kudden och en på datorn :)

Fint! :)