Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 3272 ggr
Linus-the-bunny
0

Vilken ordning?

Hej,

Min kompis säger att man ska läsa Breaking Dawn före bree tanner men jag säger att man ska läsa bree tanner före Breaking Dawn. Hur är ordningen egentligen / hur tycker ni man ska läsa? :)

teamedward
0

SPOILERVARNING Eclipse OCH BREE TANNER

Bree dör ju hur som helst i slutet av Eclipse/The Short Second Life of Bree Tanner, och medverkar ju därmed inte i BD, så i vilken ordning man läser dem spelar väl inte så stor kan jag tycka. Sen så är Bree Tanner boken ju ett tillägg till Eclipse så ska man se det på det sättet så kommer väl Bree Tanner före BD i ordningen, men som sagt tycker jag inte att det spelar någon roll.

Brownie
0

Håller med #1 :)

spiritedaway
0

Det spelar väl absolut ingen roll. Själv skulle jag nog välja att läsa Bree Tanner sist. Det är ju en egen historia som hör till Twilight saga, men jag skulle då vilja läsa klart Twilight saga först. Annars blir det ju nästan en paus från den historian på sätt och vis.

asmaa
0

Jag tycker helt klart att bree tanner ska läsas samtidigt som man läser Eclipse, eftersom den faktiskt utspelar sig under den tiden.. Eller om man "kan" så t.o.m läsa dem samtidigt hehe, eftersom då blir de nästan som en film =P.. men efter BD, neeej

pebb
0

Tycker inte att det spelar så stor roll, men jag skulle nog eg säga innan BD trots allt eftersom den hör ihop med Eclipse.

RenesmeeCarlieCullen
0

Jag tycker inte det spelar så stor roll, men eftersom Stephenie skriver om att Bella har blev som vampyr och så i "förtexten" så kan det ju vara bra om man läst Breaking Dawn:)