Twilight iFokus

Twilight

Etikettfilmerna
Läst 1921 ggr
cecililia
0

Om TTS inte hade åldersgräns 11 år..

På vilka vis hade det kunnat bli annorlunda? Bättre eller sämre, osv?

Själv tror jag att det hade blivit bättre om de inte hade en så låg åldersgräns. De hade kunnat spela ut lite mer i actionsscenerna och i övrigt i filmen.

Dock hade de nog förlorat en stor del av fann som då inte skulle ha möjlighet att se den på bio, vilket är det ultimata när man väntar på en film.

Ja, speak your mind!

pebb
0

Personligen hade jag tyckt att det var bättre med högre åldersgräns, men det beror inte så mycket på film innehållen utan på att många som är yngre inte kan uppföra sig när de är på bio. Sen tycker jag eg att TTS vänder sig till något äldre, inte 11-åringar utan kanske från 14 eller så.

AnnieLarsson
0

Jag tycker det är bra med låg åldersgräns eftersom då är det en inte så begränsad målgrupp

EllanA
0

Jag tycker också att det är bra med låg åldersgräns, eftersom många fans inte skulle få möjlighet att se dem än om det var högre åldersgräns.

cecililia
0

Jag vet att många av mina nära har klagat lite då de tycker att man ser att de är tillämpade till något lägre åldrar och att de tycker att det skulle kunnat gå att göra det bättre. Jag själv däribland också som t.e.x actionscenerna. De kommer inte att kunna göra BD så bra tror jag med den åldergräns som är nu.

#3 Det är ju bara bio som de under 15 inte har kunnat se isf, de får ju se filmerna iaf.

Brownie
0

#4 Om ja inte har fel är det väl så att de gör filmen och sen sätter en åldersgräns? :P

cecililia
0

#5 Men de anpassar väl allt efter den åldersgrupp de är som ser den? Speciellt när det är uppföljare och de vet vilka åldrar som ser den. Har läst bloggar som har skrivit att det inte får vara för mycket blod och annat våldsamt då det är längre åldersgräns, vilket man förstår. Ganska logiskt att det är så också iofs.

Det är det som är kruxet, att det är så blandad åldersgrupp, både 11-åringar och över 20-30-åringar. Det brukar vara lite skillnad på filmer för de som är från 15 års ålder och de från 11.

T.ex. Saw - 15 års åldergräns, Shutter island - 15 års åldergräns. Det har en handling och/eller scener som kanske inte är så bra för de som är underåriga och om de ska göra BD så bra enligt boken så känns det som att det kommer att bli mycket blod, våld och annat som kanske inte är lämligt. Annars måste de kanske försköna det lite men då kanske den inte blir lik boken.

Bland annat pojkvännen tyckte Eclipse var lite mesig, tråkiga fajtscener och så, så han svor över åldersgränsen.

teamedward
0

Eftersom jag fyllde 15 i maj hade det inte gjort mig något om Eclipse hade blivit på 15. Att åldergränsen ligger på 11 (förutom Twilight som är på 15) är väl både bra och dåligt.

(moderator har varit här inne och raderat det som kan vara spoiler för de som inte läst BD. Då hela tråden handlar om Twilightserien)
SPOILERVARNING BREAKING DAWN
Med Breaking Dawn tror jag på att sätta en högre åldersgräns och "leva ut" lite mer.

Brownie
0

#6 Mm. Det är lite svårt det där, men det är väl bra iaf att de har träffat en sån stor målgrupp :)

[molly-macy-ajax]
0

jag tkr dom borde ha typ.. 15 års gräns XD…! asså när jag var och kollade på Eclipse var de typ 4 typ 11 åringar som satt och sparkade på stolen och kastade popcorn och så kan dom inte visa ngn respekt för folk som faktiskt vill se filmen :/ LITE irriterande…. + att dom skulle kunna fylla ut scenerna som ni andra säger

Men jag vill samtidigt inte att det ska vara 15 års gräns eftersom jag är 14. XD

zecilia
0

DET BORDE VARA 13ÅRS GRÅNS Tungan uteTYCKER JAG

Denna kommentar har tagits bort.
Izan
0

Jag tycker att det är helt okej åldersgräns. Skulle tro att iaf en fjärdedel av alla som ser filmerna är under 15 om inte fler. Och om det är några som inte kan sköta sig på bion så får de väl säga till eller något, annars skulle det ju vara hög åldersgräns på ALLA filmer och det skulle ju inte funka ;) Och ni som sitter här och räknar dagarna och är över 15 - hur tror ni det skulle kännas för de som är under 15, de får ju vänta minst 4 månader till tror jag det är innan de får se den.

Brownie
0

#14 Bra skrivet!