Twilight iFokus

Twilight

Etikett: skådespelarna
Läst 1569 ggr
teamedward
0

Vad tycker du om skådespelarna?

Efter tre filmer har man kanske ändrat uppfattning om hur trovärdiga skådespelarna är som sina karaktärer. Vad tycker ni? Gör de ett bra jobb och vem gör det bäst?

KitoBonito
0

Speciellt nu i sista filmen märkte jag hur BRA Robert är som Edward.. Jag kunde sätta fingret på det innan men nu kan jag inte komma på specifikt varför, men det har med hur han förmedlar känslorna Edward känner.. Hur han slits mellan sina känslor om han är bra för Bella eller inte. Jag vet inte, men när jag ser honom spela så syns det så tydligt! Jag tycker för övrigt han är en bra skådespelare i allt jag sett med honom.

Sedan är jag totalt frälst i Kristen.. Jag vet inte varför xD Hon är också en grymt bra Bella och Kristen har så skön stil. Både till sättet och utseendet. Ingen av de här skådespelarna har liksom slukats av Hollywood-mojset utan de känns så äkta och naturliga. "Oförstörda".

Taylor vet jag dock inte, han gör inget dåligt jobb direkt, han är säkert jättebra, jag har inte riktigt fått mig en samlad uppfattning xD

Jag tycker alla tre är super, jag hade inte kunnat tänka mig några andra. (Jag hade säkert sagt samma sak om det var helt andra skådespelare). Men hur unika alla dessa tre är känns det i alla fall inte som många skådespelare är.

LaSadie
0

Jag tycker att Jackson gjorde Jasper väldigt bra i denna filmen Glad
Stör mig lite mer och mer på Kristen men hon har verkligen växt in i rollen som Bella på ett bra sätt, om man ser från Twilight.

sharoon
0

#2 - jag tycker precis likadant med kirstens skådespel, haha Glad tkr hon spelar en bättre bella för varje film, och i Eclipse kändes det verkligen äkta. tyckte inte hon var en bra bella i Twilight, men i Eclipse, där var hon riktigt bra!

AnnieLarsson
0

Jag tycker alla passar och spelar deras roller jättebra förutom Bryce Dallas Howard eftersom hon verkade alldeles för snäll för att vara Victoria. T.o.m. min pappa reagerade på det :S

[molly-macy-ajax]
0

Jag stör mig jätte mycket på Kristen och Bryce ….

kristen: verkar fett dryg!! både utanför filmerna och när hon spelar…tkr jag….

Bryce: (kommer inte ihåg efternamnet) Hon ser för snäll ut….för att kunna spela karaktären som hon spelar!

KitoBonito
0

Ang Kristen tycker jag snarare att hon verkar besvärad av all uppmärksamhet, speciellt då det sägs att hon ska vara väldigt blyg. Jag vet inte, men det kanske är för att jag känner igen så mycket ifrån mig i henne. Jag älskar att hon inte pratar sådär perfekt i intervjuer som "alla andra" utan man får en mer mänsklig sida av henne.

Only my thoughts, though ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Endroppeihavet
0

Jag gillar inte Kristen Stewart, men det beror ju också på hur hgon framställs i filmen… Hon är hårdare och mindre älskvärd i filmen.

Gillar speciellt skåpisen som spelar Bellas pappa, HAN känns äkta!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

KitoBonito
0

Jag läser Twilight nu för andra gången.. Och Bella ÄR ju väldigt "butter". På ett vis. Hon är inte som alla andra och jadajada. Ju mer jag läser i böckerna, ju bättre tycker jag Kristen sköter sig.

zecilia
0

A jag gillar Tayor! (Jacob)<3

Mixie
0

Jag tycker att Billy Burke är oslagbar som Charlie! Samma med Jessica (Anna Kendrick), hon är en riktig highschool tjej och väldigt övertygande! Taylor gör ett jättebra jobb som Jacob, han har ett helt underbart minspel som gör att han passar perfekt för rollen.
Däremot kan jag inte hjälpa det, har försökt men tycker inte att Kristen klarar av rollen som Bella! Det funkar bara inte för mig =/

//Mickan

KitoBonito
0

Vad är det hon misslyckas med enligt dig? Nyfiken! Jag kommer inte attackera dig för det du skriver :P

Brownie
0

Joo, nu när man sett tre filmer med skådespelarna kan man ju inte tänka att det ska vara någon annan som kan spela dem. Robert gör verkligen ett fantastiskt jobb i Twilight filmerna, Taylor spelar också sin roll mycket bra. Kristen däremot har jag börjat störa mig på, hon ler nästan aldrig och är lite för stammig och blyg. I böckerna så kan man ju läsa hennes tankar men i filmerna känner jag att man inte riktigt når fram till henne.

:)

zecilia
0

A  men jag tycker att alla3 passar som de ärGlad

asmaa
0

jag tror att alla tjejer som ogillar kristen o hennes skådespel egentligen bara är avundsjuka =P

LaSadie
0

#16 Kan säga helt ärligt nej. Är inte kär eller liknande i varken Tyler eller Robert

[molly-macy-ajax]
0

#16 Inte jag iaf!! vad skulle man vara avundsjuk på?! Robert?! Taylor?! Dom är lika fula båda två XD Om det var de du menade XD

asmaa
0

haha det va ganska mycket på skämt, chill

Mixie
0

#13 Som jag skrev i slutet att mest är det bara för att det helt enkelt inte går ihop för mig. Sen tycker jag att det som borde vara någon typ av osäkerhet hos Bella uppfattas som nonchalans och likgiltighet, jag får en känsla som bara säger Jahapp, istället för Åhh! Det är jättesvårt att förklara känslor på det här viset, men ett klart exempel är när hon i New Moon går efter Edwart i skogen, och i boken roooopar hon efter honom men i filmen går hon bara och upprepar hans namn, sånt är det som stör mig. Men det kan ju lika väl vara regissören som vill ha det så!
Vi attackerar väl inte varandra här? Det är meningen att vi ska kunna fråga och ifrågasätta :)

//Mickan

[molly-macy-ajax]
0

#19 Haahaa vet XD

Brownie
0

#13 Personligen tycker jag att Bella/Kristen har rätt "look" och så men hon klarar inte riktigt standarden för mig, det är ju olika också vad man vill se och förväntar sig av filmerna och skådespelarna :)

Mixie
0

#22 Precis!

//Mickan

KitoBonito
0

Nej nej, absolut inte! Jag tog bara försiktighetsåtgärder eftersom många människor på nätet tar illa upp och blir extremt jobbiga när de blir ifrågasatta :P

Jag har funderat mycket över filmerna.. Jo, jag vill också att Bella ska le mer i filmerna och vara lite mer "levande" men samtidigt är filmerna så otroligt allvarliga så det är få gånger de får chans till att "roa" sig. Och när de väl är i en lugn trevlig scen så tycker jag oftast att hon ler, men visst, hon ler inte direkt så hon visar hela tandraden och så, så det är nog inte lika uppenbart.

Jag gillar Kristen väldigt mycket av någon anledning så det spelar säkert mycket in också (jag har sett den del andra filmer med henne och hon har verkligen ett eget "tema), men som sagt, jag tror faktiskt det är regissörernas fel en hel del eftersom filmerna är upplagda som de är, med så mycket allvarliga scener.

Men det är ju som med allt annat, vi tolkar saker heeelt olika så det är inte så konstigt!

KitoBonito
0

Jag tycker Robert gör ett jättebra jobb men eeen liten sak har jag börjat störa mig på.. Och det är att han ofta pratar med en tyst, "hes" röst.. Inte hes, jag vet inte hur jag ska förklara det.. I Twilight kommer jag inte ihåg om det var så uppenbart, men det märks mycket i NM och i Eclipse så gör han det också, ända fram till slutscenen där han äntligen "öppnar upp" rösten.

Någon som förstår vad jag menar? :P

teamedward
0

Kristen har verkligen vuxit i mina ögon sen Twilight. Efter att ha sett den några gånger och när det största "oh-my-god-this-is-amazing"-ruset hade lagt sig och man mer kunde granska skådespelarna, var jag inte djupt imponerad över hennes insats som Bella. Hon har looken, och jag tycker att hon fick igenom Bellas klumpiga, blyga sida bra, men det var lite för mycket andandes, blinkningar och bitande i läppen, och ja, hon kändes enkelt inte trovärdig som skådespelerska.
I New Moon blev det bättre tyckte jag, och nu i Eclipse tycker jag faktiskt att hon gör ett riktigt bra jobb, och även om hon kanske inte tillhör mina favoriter bland skådespelarna, så tycker jag att hon får fram Bella bra.

Robert är grymt duktig, och även han har definitivt vuxit, även om jag tycker att han gjort ett bra jobb ända sen Twilight. Jag gillar Rob väldigt mycket som skådespelare i övrigt, och är imponerad över att han kan spela så många olika roller och ändå göra alla så bra.
Jag tycker också att han har rätt look för Edward, även om jag aldrig har föreställt mig Edwards utseende på något annat sätt eftersom jag läste böckerna efter att ha sett Twilight.

Taylor tillhör helt klart en av de mest talangfulla skådespelarna i casten. När jag ser honom spela Jacob är han verkligen Jacob, han har ett oslagbart minspel som gör honom helt enkelt perfekt för karaktären.

Även Anna Kendrick gör ett mycket bra jobb som Jessica, hon kan spela den där typiska high-school-tjejen väldigt bra. Också Billy Burke är perfekt för sin roll, han är en oslagbar Charlie.

Over all tycker jag att hela casten är väldigt bra och tycker att det var ett smart drag att välja lite mer okända skådespelarna, det gör dem trovärdigare som sina karaktärer. Det blir liksom Bella, Edward och Jacob, och inte "ah men det är ju hon som spelade --- i den där filmen" och "det där är ju han!", om ni fattar vad jag menar.

KitoBonito
0

Håller med dig helt i att de gjort rätt i att välja lite mer "okända" skådespelare, jag hade verklinge inte kunnat tänka mig se någon som är känd för någon annan film, det hade bara varit tragiskt på det sättet att, som du säger, man får inte Bella-Edward-Jacob-känslan :P

Mixie
0

#26 Kom på en sak till jag inte tycker att Kristen förmedlar, och det är klumpigheten :p Nu måste jag nog se igenom filmerna igen men kan bara minnas att hon snubblat lite grann en enda gång och det var i Twilight på studieresan…

//Mickan

asmaa
0

Samma här, jag såg oxå filmen först innan jag läste böckerna, därför jag inte har problem med någon av skådisarna.. Tycker de är typ gjorda för rollerna… haha en kompis sa till mig länge, du kommer ääääälska filmen, jag bara what, vad är hypen.. Haha sen när jag väl såg Twilight, ja.. då va de kört haha.. Tycker oxå att det var ett mycket bra val av dem att ta skådisar som man ej sett så mycket av som man ej förknippar med någon annan film.. Jag hoppas bara inte de kommer "byta ut" någon mer av karaktärerna som de gjorde med Victoria, men det hade ju sin anledning oxå.. Over and all, jag skulle inte vilja byta ut någon, och jag önskar att det skulle komma minst 10 böcker o filmer till., någon mer än jag som känner lyckorus flera timmar efter man läst eller tittat på lite Twilight haha ? börjar undra om det är någon magi inblandad =P

teamedward
0

#28 Visst, klumpigheten var väl inte så uppenbar genom att hon trillar hela tiden (fast det finns ju exempel på klumpighet; när hon råkar dunka i Jacob med bildörren, när hon halkar utanför dörren, när hon snubblar i växthuset och när hon tappar äpplet i matsalen och Edward fångar det och säger "edible art"). Men jag tycker ändå att hon lyckades få fram det på något sätt i hur hon agerade, jag vet inte, det var bara en känsla jag fick.

KitoBonito
0

#30 Plus att hon snubblar runt lite när hon följer efter Edward i skogen efter att hon avslöjat vad han är.

Jag såg Twilight igår igen och jag kan fortfarande inte se något fel på Kristen som Bella :P Hon ler vid lättsamma situationer, hon uppvisar osäkerhet men samtidigt mod osv osv..

TheTwilightSagaFan
0

Jag tycker alla är superbra! Särskilt Robert & Kristen, & gillar Ashley Greene väldigt mycket. Dakota är verkligen super som Jane!

TheTwilightSagaFan
0

Såg att en hade kommenterat att Bryce spelade alldeles för snäll för rollen för Victoria, & det håller jag verkligen med om! Rachelle var verkligen bättre som Victoria!

EllanA
0

Jag tycker att de flesta passar bra i sina roller, speciellt Robert som gör en väldigt bra Edward, och Taylor passar perfekt som Jacob. Jag tycker också att Ashley Greene är perfekt som Alice, och Dakota som Jane.

utekaninen
0

Jag tycker alla passar jättebra för sina roller förutom Kristen. Jag vet igentligen inte varför jag tycker bara att hon inte passar som Bella.

[Licroana]
0

Jag tycker att Kristen både är bra och dålig hehe..

Vissa scener tycker jag att hon är hur duktig som helst, och det var nog mest i Twilight.. Lite blyg, log lite här o där och så. I New Moon tyckte jag bara att allt blev fel, särkilt med hennes födelsedag, man uppfattar bara henne som allmänt otrevlig mot alla som grattar henne.

Fast det är nog mer Producenternas (eller vad dom nu heter ^^ ) fel, jag tycker dom borde tagit med hennes tankar så att man verkligen förstod hur hemskt det var för henne att bli äldre än Edward.

[Caaassie]
0

Taylor som Jacob är PERFEKT. Han passar verkligen, 100 procent!

Jag har börjat få lite svårt för Kristen, inte för att jag inte tycker hon inte passar som Bella längre utan för att hon tänker och överanalyserar för mycket. Jag vet inte om hon har blivit tillsagd att stöna och flåsa som om hon vore efterbliven men jag stör mig något enormt på att hon överdriver den delen. Gillar inte när hon ska spela upprörd, blir bara tillgjort.

Robert är bra och har alltid varit det enligt mig, han är EDWARD liksom. Tycker han förmedlar hans känslor bra och han är väldigt trovärdig.

Jag tänkte faktiskt för inte så länge sedan på vilka som är de bästa skådespelarna genom filmerna, och jag måste säga att de som spelar Charlie Swan och Billy Black är de som är mest trovärdiga, och Taylor och Robert. Å för att inte tala om Peter Facinelli, awesome.. O___O

Callibus
0

jag tycker inte att kristen riktigt passar som bella….  hon når inte riktigt fram till mig …. vet inte vart jag har henne i filmerna. om jag inte skulle kunna böckerna utantill så skulle jag inte fatta varför hon(bella) gör vissa saker i filmerna… kan inte riktigt förmedla riktigt rätt vad bella känner…

bryce dallas tycker jag inte passar så bra för viktoria hon är liksom så kall mot riley under fighten när hon skulle ha sagt: I love you and only you. med kärkek och inte med tomma ord!

resten tycker jag passar skit bra!!  de som spelar riley och bree var jääätee bra. tyler ÄR jacob, patti har minspelet, han som spelar charlie är jätte bra…osv

pebb
0

#28 Vi får inte glömma att hon skickar en boll i huvudet på Mike också ;)

Jag tycker att de flesta passar bra, men då såg jag filmen innan jag läste böckerna.

Däremot är jag inte helt nöjd med Bryce som Victoria. Inte heller han som spelar Caius, tycker han ser för mycket ut som en liten snorunge, har tänkt mig honom äldre.

Däremot tycker jag att han som spelar Riley passar väldigt bra. Och Billy Burk är verkligen helt underbar i sina klockrena kommentarer som verkligen är sååå Charlie!

Jag gillar Kristen till skillnad från en hel del andra. Och även de andra!

Jake-san
0

I Eclipse så var Bryce Dallas Howard inte bra som Victoria. Eller hon passade inte som henne. Och Taylor var som alltid bäst! <'33 Men som alltid var att bra! Super bra! Men som sagt Taylor var BÄST!! <33

P.s vet inte om ja stavade rätt på Taylor… Orkade inte kolla det. ^^'

[Licroana]
0

Juste ja, den som spelar Caius ser verkligen ut som nån liten 14 åring ^^

sharoon
0

# 37 - det där med att det blir tillgjort när hon spelar upprörd är SÅ sant. scenen i Twilight, när de har spelat baseball och ska lämna stället, försöker edward "hjälpa" henne, skynda på och då skriker hon och det blir bara fel. det är en till scen hon gör det, vet dock inte vilken…

annars gillar jag kirsten stewart som person, det man har sett/hört om henne genom press och hennes egna uttalanden. och som jag skrev tidigare, rollen som bella tycker jag hon gör bättre och bättre.

RenesmeeCarlieCullen
0

Nu när jag såg Twilight & New Moon igen så märker jag hur bra Billy Burke är som Charlie :)

Callibus
0

Håller med #43 om Billy Burke!! taylor ROCKS!!

zecilia
0

Taylor är BÄST<3 Spelar så jävla braKyssTungan ute