Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 1516 ggr
teamedward
0

BD: Funderingar

**SPOILERVARNING BREAKING DAWN
**

Läser BD för 8:e gången och började fundera över en del saker.

1. Okej, lite barnförbjudet, haha. Nejdå, men iallafall. Eftersom Bella blir gravid så måste ju Edward få utlösning när de har sex. Grejen är bara att spermier behöver väl strax under 37 grader för att överleva, och Edwards kroppstemperatur är ju betydligt lägre än så. Hur går det ihop liksom?

2. Varför präglas Jacob på Renesmee? Jag menar, varulvarna präglas ju på den som har störst chans att föra vidare genen och stammen. Och visst, eftersom Renesmee har samma kromosomantal som Jacob fungerar det ju på det sättet. Men Renesmee slutar ju att växa och utvecklas runt 15 års ålder. Hur ska hon då kunna få barn? Och om hon inte kan få barn, då kan hon ju inte heller få barn med Jacob och föra vidare stammen. Så, hur fungerar det där? Om Renesmee inte kommer kunna få barn i framtiden, varför präglas Jacob på henne?

KitoBonito
0

Svåra frågor hörru :P Själv kan jag tyvärr inte besvara dem och det har varit lite såna här diskussioner förr. Om inte någon annan vet så kanske man kan få Stephenie att svara på ett eller annat sätt?

LaSadie
0

Hihi, älskar detta forum Skrattande

Detta är vad jag tror

1. Iofs, denna har jag ingen teori om förutom de har "sparats" kanske Skrattande sedan han blev vampyr.

2. Pja, tror inte Jacob skulle präglas på Nessi om hon inte kunde föra generna vidare. 50% varg 25% vampyr 25% människa tycker jag låter som en schysst blandning *lol*

KitoBonito
0

Men hallå.. Borde inte hans sperma har blivit "vampyr-sperma"? Då simmar de väl runt där även om de är kalla.. Och stenhårda o.O

Nej men vet ni vad, när Bella blir vampyr så känns ju Edward inte kall längre och han känns dessutom mjuk - om jag inte minns helt fel. Då kanske det bara är människorna som känner denna kyla, vilket det egentligen inte är "på riktigt". Är det någon som hänger med i mitt svammel?xD

teamedward
0

#3 Hm, "vampyrspermier", kan funka. Eller jag har ingen bättre teori just nu så ;)

teamedward
0

#2 Nej, det tror ju inte jag heller, det var därför jag började fundera. Men jag får det inte att gå ihop, eftersom hon slutar utvecklas. Och de kvinnliga vampyrerna kan ju inte få barn just därför - för att de har slutat utvecklas.
Men jag håller med dig; det hade helt klart varit en schysst blandning, haha!

Hm, undrar om sådana här saker som man börjar fundera över, om det finns en lösning eller om en del bara är missar från Stephenie när hon skrev böckerna?

LaSadie
0

#5 Men det betyder ju inte att hon helt slutar att utvecklas eftersom hon inte är till 100% vampyr. Hon har ju samma kromosontal som Jake och då borde det funka att få barn. Samma är det ju med Jake o co. De slutar ju att utvecklas så länge de förvandlas

AnnieLarsson
0

1. Edward är ju en oskuld så han har ju aldrig "använt" spermierna innan så de finns ju kvar. Det med att Edwards kroppstemperatur är mycket lägre än 37 grader kan man ju tänka på lite som att de förvaras i en spermabank, eftersom där förvaras det väl i ett typ kylrum eller något(?) och då blir det väl lite sån effekt i Edwards pung.

2. Det är ju bara en teori att man präglas för att kunna föra vidare generna bäst. Man kan ju inte hjälpa vem som är ens själsfränd. :)

TerriZue
0

1. Det är inte "vanliga spermier" Edward har. Frågan är ställd på Stephenie Meyers hemsida och hon har svarat att det är något slags giftbaserad vätska som gör Bella gravid. Lite svårt att förklara men gå in och läs här, det står en bit ner på sidan "Vampires and pregnancy: when did that idea occur to you? How does that work?"

2. Det är som #7 säger; att det bara är en teori att det är just därför de präglas, Billy har ju också en teori om att det är för att göra vargarna starkare.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

teamedward
0

#6 Du har en poäng ;)

#8 Ahaa, ja men då förklarar det saken, I guess.

KitoBonito
0

Det är alltid lika trevligt att tänka på Edwards pung… HAHA :'D

hurricane
0

Det jag undrar är hur Edward över huvud taget kan få stånd?

KitoBonito
0

Varför skulle han inte kunna få det menar du?

KitoBonito
0

Hm, ja, dessa vampyrer har ju inte blod i kroppen om det är det du menar.. Hmm magi? ;D

teamedward
0

Haha, ja, nu har vi ytterligare något att fundera över ;d

hurricane
0

#13 Ja. Det var det jag tänkte. När en kille får stånd är det ju för snoppen blir blodfylld. Och Edward har ju inget blod i sina ådror.
Den kanske alltid är hård på något sätt? Eftersom vampyrer alltid är stenhårda. Haha. Nej men, det är ett mysterium det här med sexet och graviditeten. hmm..

KitoBonito
0

Jag kan bara skratta, haha ;D

Endroppeihavet
0

Jag älskar att vi diskuterar Edwards pung. GULDTRÅD!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

KitoBonito
0

Visst är det fantastiskt?! :'D

teamedward
0

#15 Men liksom, det verkar ju lite jobbigt att gå runt med stånd hela tiden. Fast du har en poäng, egentligen måste den ju alltid vara hård. Men ja, hahah.

#17 Hahaha, verkligen!

Endroppeihavet
0

1. Edwards spermier kommer ut ur hans pung och blir aktiva när de når Bella som sannerligen är 37 grader.

2. Man kan absolut få barn när man är 15. Har du inte sett unga mammor på femman^^

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

teamedward
0

#20 1. På Stephenie Meyers hemsida har hon svarat på den här frågan, så det problemet är löst. Det är typ som ett gift, och sen slog det mig att Edward antagligen inte har människospermier och ja, om det är vampyrspermier eller gift då, som Stephenie menar, så behöver det antagligen inte 37 grader.

2. Man kan få barn när man är 12 också, det är inte det jag säger. Men en kvinnas kropp behöver förändras för att kunna bära på ett barn och för att överhuvudtaget bli befruktad. Det var det jag funderade över, hur Renesmee kan få barn om hennes kropp slutar utvecklas. Ingenting om hennes ålder.

pebb
0

Men Renesmee kanske förändras, men bara lite, den andra (minns inte hans namn nu) säger ju att han inte förändrar så det märks, men det innebär ju inte att det är helt säkert att dom har frusit som vampyrerna.. Även om det krävs en ganska stor förändring för att ha ett barn, men vem vet det kanske blir tvärtemot Bellas korta graviditet, utan istället en jääääättelång på flera år Flört

Callibus
0

jag har skrattatmig igenom denn här tråden skit roligt!!

Birke
0

TS: Du är nog inte den enda som har funderat på det här, haha. Först och främst - hur kunde dom ens ha sex? För att få stånd behövs det blod. Tror inte riktigt att Stephenie Meyer riktigt tänkte igenom alla detaljer ;)

Tkr det var mkt som inte stämde i boken, men om allt skulle vara"rätt" skulle det inte vara värt att läsa.

spiritedaway
0

Haha vilken rolig tråd!

teamedward
0

#24 Du har en poäng, det här är nästan halva nöjet, haha. Att kunna diskutera sånt här.