Eclipse!!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Asså jag kanske bara måste se den igen, men jag blev lite besviken eftersom den hade inte samma it-faktor som de andra filmerna. Den var jätteunderhållande men den kändes ganska stressad nästan och det var småsaker jag störde mig på. Aja får se den igen och återkomma om den "blivit bättre" i mina ögon.
#1 Vad störde du dej på, typ? :)
Jag tyckte det var väääärldens bästa film.. Funderar på att gå idag igen och se den (A).
Men jag stör mej jätte mycket på att Jake inte får Bella :( haha det är ju inte filmens "teknik" men. Tycker så himla synd om Jakob..
Med vänlig hälsning,
Jenny

Den var super!!! men… Jag var lite missnöjd. Jag tyckte dom stressade sig genom hela filmen, om man läst böckerna hängde man med och kunde fylla i det som saknades men den jag gick med hade inte sett den och tyckte den var lite hoppig på nått sätt.
Hur som helst så var den väldigt rolig och underhållande och fick med det mesta även om den kunde varit en halvtimma längre
Gillade slaget och tältscenen!
Ja längre skulle den ha fått vara :))
Med vänlig hälsning,
Jenny
Den hade absolut kunnat få vara lite längre men jag tycker att resultatet ändå var väligt lyckat! Jag älskade till exempel strids-scenerna, de har jag saknat lite i boken och det kändes skönt att få ta del av striden på ett nytt sätt.
Visst stressade de sig igenom lite grann och de hade trocklat ihop och hoppat över en del men på det stora hela tycker jag att det var riktigt bra. Jag hade höga förväntlingar och jag är absolut inte besviken! :D
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Jag måste bara fråga, har Bella peruk eller såg det bara ut som det på bilden jag såg kanske? 

#7 Hon har peruk. Hon hade skippt håret inför en annan film och var då tvungen att bära peruk vid inspelningen av Eclipse
Gaaah, jag är helt kär i filmen. Som även gjorde att jag blev helt galet kär i Jasper!
Det positiva
- Man fick veta mera om de andra, det var inte bara Bella och Edward
- Striderna
- Humorn!
- Allt allt allt, helt klart den bästa av de tre som kommit ut. Tror att den kommer vara bättre än fyran också. Denna är svårslagen! Precis som boken.
Det negativa:
- Det var liite hoppigt, men inget jag brydde mig om att störa mig på eftersom jag läst boken så många gånger.
- VICTORIA!! VIlken flicka! Inte alls lika cool och aggressiv som i de andra filmerna.
Ååh längtar tills jag får se den(a) Måste ta och boka biljetter;)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Den var helt super bra!
Men tyckte det var få och långa scener, de hoppa över endel vilket gjorde att den kändes hoppig för mig som läst boken i alla fall.
Men måste se den en gång till så börjar jag nog gilla den ännu mer ^^

Den var bra men lite hoppig.
Scenen där j.b blir skadad ;(
Tycker den var helt underbar!!! Störde mig däremot på att vargarna gick väldigt stolpigt med bakbenen. Å efter tältscenen när Bella går ut i en tunn liten skjorta i snön, hallå, det e kallt! Hon borde ha jacka på sig, kändes inte trovärdigt. Annars gillade jag den! Bra styling på dem, förutom Jaspers hår… Rose var däremot äntligen supersnygg! Ska se den igen på fredag, längtar ;)
#2 Jag störde mig bl.a. på att Bellas ögon nästan var svarta, att dom inte hade längre flashbacks och sånt. Kan inte räkna upp allt här
Fy fan vad bra! (ursäkta ordspråk) Men det var faktist jättebra, nästan bättre än jag hade hoppats, visst det fanns vissa saker som kanske skulle har varit med och vissa saker som blev lite konstiga men… man får räkna med sånt när man ser filmer som är gjorda ur böcker :) Gillar dock inte den nya Victoria, hon ser allderles för barnslig ut för att vara hemska Victoria :P Håller med #13 att vargarnas bakben såg lite halvkonstiga ut. Jag tyckte faktist att New Moon var mer hoppig än Eclipse, blir kanske så när dom försöker pressa in så mycket olika händelser i en och samma film, tur att Breaking Dawn blir två :)
Over all så var den helt fantastisk, men jag vet inte, hade inte riktigt samma stämning som genom de andra filmerna. Vissa höjdpunkter framkallade den där wow-känslan, men ja, den kändes lite stressad och det hade absolut inte gjort något om de hade lagt på en halvtimma extra för att få ut hela handlingen lite mer. Samtidigt hade det kanske gjort den seg, eftersom att det egentligen inte händer så mycket i Eclipse utan själva handlingen är mest i Bellas huvud. Jag tror att Eclipse är en sådan historia som gör sig bäst som bok, medan t.ex. Breaking Dawn där det händer mer kommer att bli väldigt bra som film.
Positivt med Eclipse
Rosalie - Nu kom hennes skönhet såsom den beskrivs i böckerna verkligen fram. Well done!
Vargarna - De såg mycket verkligare ut och man fick verkligen känslan av hur stora och maffiga de är.
Flashbacksen - Love it!
Den liknade boken väldigt mycket och det var verkligen Eclipse, inte bara baserat på den. Flera citat var hämtade direkt ur filmen - like it!
Man kände smärtan de känner inom sig och vilken svår tid de tre går igenom i och med Bellas val.
Tältscenen - Min favoritscen ur boken (delat med frieriscenen)! Wow, den var perfekt!
Frieriet - Så vackert och åh, helt enkelt helt perfekt underbart.
"The Sex-talk" - Billy Burke är en av de skådespelarna som fångat sin karaktär bäst - han är verkligen Charlie! Den här scenen var grymt underhållande!
En perfekt blandning av action, spänning, sorg och romantik!
Negativt med Eclipse
- Kändes något stressad, och lite väl "hoppig"
- När Edward dödade Victoria och huvudet låg bredvid kroppen och hon såg ut som någon jävla porslinsdocka - bokstavligt talat - what's up with that? Det hade de kunnat slipa på lite till för att få det lite mer verklighetstroget.
- Man hade inte samma wow-känsla genom hela filmen som genom T och NM.
- Esmes hår - Fel färg ju, fail att de ändrade det.
- Bryce Dallas Howard som Victoria - Visst, hon gjorde väl ändå ett bra jobb men det blir aldrig bra när man ändrar skådespelare. Plus att Bryce's utseende är alldeles för gulligt för Victoria.

Kan instämma att sexsnacket var underbart
Höll på att bryta ihop av skratt som i boken 

Den var helt klart bäst hittills! Det var mycket humor i den och man såg mer än bara Edward, Bella och Jacob. Man fick liksom se andras personligheter också, vilket var roligt och omväxlande:D Älskade när dem låg där i tältet och Jacob sa: "Lets face it, I am hotter then you" HAHAHAHA!!! Och det stämmer såååååååååå bra:D:D Gud vad jag skratta *vet, dålig humor x)
#18 Haha ja det va ju bra, alla i biosalongen skrattade, och det var nästan 200st ;) Det var jättemånga gånger som va roliga.
Jag tycker sen var bra, mkt humor, men ändå väldigt allvarlig. Klart bäst hittils! En sak som störde mej enormt var att hon kysste Jake. Fast det var ju meningen lixom :) Längtar tills nästa kommer ut! Ska bli så sjukt kul att se bröllopet & Isle Esme & allt :D

Den bästa av dem alla. Älskar böckerna och har inte tyckt SÅ mycket om ettan, tvåan var bättre men den här slår båda! Tyker inte att den är lika seg som de två första heller. Den hade gärna fått vara längre, kändes som om jag precis kom in i filmen så tog den slut! Suck.

Jag gick med mina bästa vänner, och vi var ganska oseriösa. Men jag tyckte den var bra, den var inte värsta filmen och inte den bästa filmen jag sett, men bäst i serien helt klart. Jag och bästisen vi såg på de två tidigare filmerna dagen innan och vi tyckte att det verkade som om Bella och Edward bara kännt varandra i en vecka.

#19 Varför var det irreterande att hon kysste Jake? Jake är ju mycket bättre än Edward. Fast jag känner också att hon förtjänar inte Jake så som hon håller på. Alla tycker Bella är så himla stark osv osv bla bla bla men jag tycker hon är så hjälplös hela tiden. Kan hon inte klara sig själv någon gång? Först är hon besatt av Edward, sen av Jake och sen av både, sen ska hon gifta sig med Edward men kysser Jake?! Vafan liksom!
#22: Tycker exakt samma som dig.
Med vänlig hälsning,
Jenny
#22 Ja men när man läst alla 4 böckerna så vet man ju varför det måste vara så här. Att hon på ett förvirrat plan älskar Jacob o behöver hans vänskap o beskydd är ju för att ingen av dem vet i de tre första böckerna varför ödet fört dem samma o vad som eg. är meningen med deras vänskap. Därför blir det ju förvirring. För eg. älskar ju Bella Edward, men snarare behöver Jacob o förstår själv inte riktigt varför, men det svaret kommer ju i Breaking Dawn. Bella, Edward o Jacob är en treenighet o eg. förstår jag inte att man ställer dem mot varandra för alla 3 är lika viktiga på sitt sätt.

#24 Ja jag har ju inte läst böckerna, försökte men slutade (?) Men jag vet lite varför de är som de är men jag blir ändå väldigt irreterad. Om jag vore henen skulle jag dumpa Edward och gå till Jacob istället:D Hans personlighet är ju så fin:) Så det är inte bara utseendet! x)
Ja då var det ju tur att jag medvetet lät mitt svar vara luddigt, för att inte spoila de två filmerna från Breaking Dawn för dig o för andra som inte har läst böckerna eller som ännu inte läst Breaking Dawn. Dessutom tillhör jag ju de få som inte riktigt tycker att Robert P. riktigt lever upp till hur Edward borde vara. Missförstå mig inte - han är inte dålig, men han har en bit kvar innan han blir lika magisk som Edward är i böckerna. Däremot är han som spelar Jacob betydligt mer trovärdig, men hur deras öden o framtida vänskap kommer o bli (Edward, Bella o Jacob) blir ju lite mer förståligt sedan, men deras öden hänger ihop
Jag tycker att filmen var fantastisk … De framhäver böckerna bara bättre och bättre. Man fick lite önskan att de gjorde om Twilight till samma "grej" som de två senaste filmerna eftersom de har lite av samma "tema". Twilight är superhäftig på ett sätt, om man ska tala om tema .. Filmen är lite "blå-ish" och har en speciell stil medan de andra är fulla av färg och klarhet. Jag gillar båda, men föredrar nog de två senaste filmernas "stil".
Jag tyckte inte filmen var SÅ hoppig, visst, det hände väldigt mycket hela tiden men jag kände inte att det var något jag kunde störa mig på. Det som var trist är dock att nya skådespelaren till Victoria var …. mje. Som någon sa "för gullig". Jag ÄLSKADE förra tjejen. Hon var liksom "rå". Man såg att hon inte var att leka med liksom.
Jag tycker filmen var super .. Jag är NÖJD även om jag fick lite konstig känsla i magen efteråt, som att filmen kändes kort och att jag ville ha mer mer mer. :P Jag såg den två dagar i rad..
Jag blev lite besviken andra gången på EN sak :P Haha, och det är att när Jacob skadats och gått tillbaka till sin mänskliga form så ser man de hudfärgade kallingarna han har på sig i en vinkel. OUCH. ;D
Jag längtar definitivt tills de släpper dvdn.. Äntligen något nytt att tjata igenom! xD
Tycker fortfarande att den va lika bra, stör mig dock så fruktansvärt mycket på att Bella bara har en liten skjorta ute i snön efter tältscenen…
Dock väldigt irriterande att det satt ett gäng småtjejer framför som inte kunde uppföra sig förrän de blev tillsagda..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
skit snygga sener med Jacob<3
Tycker den var sådär. Blir nog bättre ju fler gånger man ser den. Men det blev aldrig nån spänning, visserligen har jag läst alla böcker men i de andra filmerna kunde man ändå sitta på helspänn för vad som kommer hända. Men gillar att man får skratta lite i filmen ;)
Som nån sagt ovan, Victoria var för "snäll".. Det bästa var väl att man fick dregla över ett antal snygga vampyrer och varulvar ;) Kul att man fick se kärlek bland övriga Cullens också, t.ex. under träningen för striden.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

tycker kirsten stewart har växt väldigt mycket som skådespelerska. i Twilight var hon verkligen medelmåttig men tycker hon har vuxit genom New Moon och i Eclipse var hon verkligen grymt bra, en trovärdig bella! . sen Eclipse, var ju helt underbart bra, visst att det fanns småfel men vad mer kan man begära? bäst hittills!

#30 Det tycker jag med 
Tycker filmen var bra. Visst det kanske stressade igenom lite för mycket, men när man läst böckerna tror jag inte man tänker på det lika mycket antar jag.
Men jag måste hålla med dom som är besviken över Victoria.
#31 Håller med om att det var kul att få se lite övrig kärlek, Alice och Jasper var väldigt söta!

Jag har försökt att undvika allt med filmen inann jag såg den. Jag har inte tittade på någon små film eller trailer. Så lite bilder som möjligt.
Det enda jag såg inann filmen var reklamen på tv.
För mig gjorde det mig väldigt nervös inför filmen, och gjorde den ännu bättre. Faktiskt så tyckte jag den blev riktigt bra!

Scenen då Bella och Jacob kysser varandra, för andra gången, MAGISKT. Med den magnifika bakgrunden - WOW.
Jag gillade också "runt lägerelden" scnenen där dem berättade om det första mötet med vampyrerna. Coolt, och man fick en djupare inblick i varför La Push hade en anledning att hata vampyrer.
Själv slaget mellan newborns och Cullens + varulvarna var bra men kunde ha varit längre. Det var ju det här hela filmen och dess karaktärer hade "pumpat" upp sig för, och det var över inom några minuter. Nää…
För övrigt, lätt näst bästa filmen hittils. Första filmen kan däremot inget slå.

#9 Håller med om Victoria. Jag tycker inte alls att Bruce gjorde ett bra jobb. Men det kanske har med att göra hur Bruce föreställde sig Victorias karaktär. Rachelle eller vad den andra förra skådespelerskan nu hette hade en idé om Victoria och valde att spela ut henne på det viset. Problemet är ju bara att vi har fått en idé om hur Victoria är i de två första filmerna och i Eclipse är hon helt annorlunda… I Twilight och New Moon var hon mer cat like och stygg. Nu är hon bara… arg.

Såg den på premiären i onsdags och igår(söndags) igen :) :) Mycket bra!

Jag älskade desstutom när Jake blev skadad HAHA :) :)

#40 tyckte den var hemsk. =P
#40 + 41
Hahah, av någon anledning blev jag väldigt LÄTTAD av att se att de råkat filma hans hudfärgade kallingar :P Man skymtar dem ganska rejält i en vinkel..

# 42 hahaha ;D
Tycker den var heelt fantaskisk! det ända som är negativt från min sida är att den var liiite hoppig och jag hade gärna velat att den skulle vara lite längre..

#41 Haha, men att höra när han fick bryta av sina revben igen asså, lycka!! :P Gick typ en gång till för att få se det!! hahaha
#42 Haha, jag började nästan asgarva när jag tänkte på det, för de har ju inga kläder på sig efter att de blir människor från vargar :P Hahaha, stackars Jake att ligga naken framför alla :P

Asså jag visste inte att han hade hudfärgade underkläder
jag ba tänkte för mig själv " asså skäms han inte att han är naken framför en kamera?!!

tyckte filmen va kanon!!! tycker att Kirsten har vuxit enormt som skådis genom filmerna men "Edwards" hår e fortfarande lamt…. o Carlile's e en total katastrof!!!
ÄLSKADE Jaspers moment…. blev aldeles tagen av honom…o han har väl vart en av de ja har haft minst intresse i….
Scenen i bergen när Bella går ut i en tunn skjorta.. va f*n va det???? hon höll på o frysa ihjäl 1 stund innan o helt plötsligt kan hon gå omkring halvnaken? i snön??? hallåååå!
Annars tyckte ja filmen va SUPER bra
Min man klagade bara på ett ställe…o det va kyssen mellan bella o jacob…o att edward tillät det!!! försökte förklara varför för han då han inte läst boken, men det hjälpte inte. Hade det vart han hade han vritt nacken av jacob! (hans egna ord)
Annars tyckte han att den va super, precis som jag
o den bjöd på ett o annat gott garv med. sex samtalet mellan charlie o bella va BÄST!!!
Ja, jag håller med. Det är roligt när man ser att de utvecklas i sitt skådespelande!
Och jag kan tänka mig att hon sprang ut i snön utan jacka just för att kyss-scenen skulle se .. bättre ut :P Det kanske inte hade blivit lika grymt om hon hade haft en stor vinterjacka på sig - kan jag tänka mig!
Såg den för andra gången idag och jag skrattar alltid på fel ställe när det ska vara sorgligt… (när Jake skadas i slutet) bara för att jag trodde att han var naken på riktigt och att alla såg det. Tänkte lite "Det var nog inte så här han ville att Bella skulle se honom naken för första gången…"
Tyckte den var helt fantastisk andra gången eftersom jag inte satt och analyserade den som på midnattspremiären :P

jag blev JÄTTE störd på att de inte sa filmens namn!!! jake ska ju säga: maby i can fight with the clouds, but i cant fight an ECLIPS…jag tycker att det typ är därför filmen heter Eclips!! den förra Victoria var mycket bättre tycker jag….
men jag älskar filmen!!!! fighten var så grymm!!!!! SÅÅ spänande… jag visste vad som skulle hända men ändå så satt jag och typ kramade ihjäl min kompis hand hela fighten… speciellt när Leah var dum och Jake rädade henne… hoppas jag inte har avslöjat för mycket…!!! Love it!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inbillar jag mig eller sa han inte något om Eclipse i filmen? Jag har för mig det .. Kanske inte just den meningen - som jag håller med om hade varit sjukt grymt i filmen - men något annat..

#51 Jo, han sa det har jag för mig med. Är det innan han kysser Bella?
Ja, den första kyssen, det har du nog rätt i! Kan du minnas om han sa den meningen eller om det var något annat?

#53 Jag är inte hundra på att det var just då. Men 99% 

jag den äntligen igår, och jag kna inte minnas att han sa Eclipse någon stans?
Filmen var RIKTIGT bra i alla fall, verkligen. bäst av dom 3 tror jag
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Filmen var helt ok o alla personerna har liksom växt in i sina roller o blivit mer trovärdiga - ja utom Victoria då.
Fast jag drabbades av lite Twilight Saga Blues efteråt o trots att jag ganska nyligen avverkat böckerna på engelska (ljudböcker) o har läst dem på svenska innan dess, så har jag idag satt på min iPod på Twilight o tänkte ta om de 4 böckerna igen. Vi såg om Twilight o New Moon innan vi såg Eclipse, men trots allt är böckerna ändå steget bättre, även om filmerna är helt ok o de hjälper dessutom till att sätta bilder till böckerna när man hör dem

Jag tycker inte att filmen vad hoppig alls, jag hängde med hela tiden och tyckte inte att de hoppade så att det inte passade och så, om ni förstår vad jag menar.
Jag älskade filmen, enligt mig blir de bara bättre och bättre :)
Den var bra! men den va rätt hoppig
tyckte jag iallafall. När jag hade sett klart på den ville jag bara se den en gång till! 
// Matilda
Jag kom just på vad jag saknade. När Edward tillåter Bella att åka iväg på sin egna motorcykel till Jacob. Och han sätter på henne jacka och hjälm. Jag ääälskar den scenen i boken!

#59 jag saknar den scenen oxå!! jag tycker inte att den var hoppig alls…. ¨ÄLSKAR DEN!!!
#59 Den scenen hade jag också velat se, det hade varit kul! :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tyckte den var jättejättejättebra!
Den var väldigt olik de andra filmerna på något sätt tycker jag. Den hade ett annat tempo och en annan känsla på något sätt.
Och det här med att Bella går ut i bara skjorta på morgonen störde jag mig inte alls på. Solen lös ju så trots att det var snö på marken behöver det inte vara kallt.
Men ja. Fantastisk film!