E: NY BOK! - Bree Tanner
obs spoiler Eclipse!
blev helt jätte glad när jag gick in på twilightsweden.se och ser att en ny tts-bok ska släppas! det här är helt unbelievable! en bok om the newborn bree som cullen-familjen vill rädda från volturi! kan inte vänta, vill ha den nu! gå in här och kolla för mer info.
ni får gärna ändra inlägget om något blev fel eller om jag la den i fel kategori 

Åh såg det just på Twilight sweden. WOHOO =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Underbart :) Så roligt att det kommer en till bok.

Femte juni kommer boken ut!

guuud, jag måste ha den :D
JAG SKA HA DEN HÄRRRR!!!

Så härligt!!!

"The 192-page story, an offshoot of the third novel in Meyer’s best-selling teen vampire Twilight saga, has a first printing of 1.5 million. It’s the first new Twilight title since Breaking Dawn, Book 4, was published two years ago."
Kommer nog bli ett stort drag efter boken
Kommer för övrigt kosta runt 14 dollar dvs mellan 100-140 kronor ELLER så kan man läsa den gratis på breetanner.com mellan 7 juni till 5 juli.
Åhh, lite lycka :D
Måste ha den direkt när den kommer ut (A)
Great! :D
Dock så sitter jag och väntar på att hon ska bli klar med Midnight Sun, men denna nyhet var ju bättre än ingenting! :D

Å gud vad glad jag lev när det stod "Surprise" på Stephenies hemsida! :D Ännu en sak att längta efter xD
Jag SKA ha den <3
Åh! MÅSTE ha den :D<3
JA! VAd roligt :D Vet ni om boken kommer samtidigt till Sverige? Vet ni när och om den kommer på svenska? :)

Tror det kommer dröja lite innan den kommer till Sverige. Den släpps först i USA och Storbrittanien en x antal exemplar. Men den släpps på nätet också vilket är bra. Vet inte när man kan förvänta sig att den är översatt och hamnar i Sverige.
Alltså menar ni att det kommer komma en helt ny bok?! Alltså en sjätte? Efter midnight sun(som inte ännu är klar)
Isåfall, 

Med vänlig hälsning,
Jenny

Det kommer en bok i juni ja. Men den släpps, vad som händer med Midnight sun är lite osäkert :)
underbart! :D
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg 
Måste ju ha den även om Bree kanske inte är den jag helst skulle vilja läsa om.. Men det blir säkert intressant ändå.
SPOILER BD: Hade hellre läst mer om Renesmee..

Jag vill också läsa mer om Renesmee 
jag fattar inte riktigt,
handlar det om brees liv innan hon mötte familjen cullen på ängen?

Jupp, de tre månader eller liknande hon är vampyr
Najjs :D
Men skulle vilja ha en bok om Renesmee!! Typ några år senare hade varit underbart

The story describes Bree Tanner’s life and the new born vampires turned by Victoria who are created in order to kill Bella. Bree makes friends with one of the newborns, sort of lovely interest, with Diego, another vampire of the group. Both of them feel that have been used and have doubts about the real intentions of the leader of the newborns, plus: her vision is different and bloodless than other newborn vampires. Diego mysteriously disappears, leaving Bree even more confused and disconcerted.
Along the road, Bree makes friends with Riley, an elevated newborn vampire because of his power of releasing a terrible smell which upsets other newborns. He convinces her to participate in the battle, leading her to a terrible end in hands of Volturis who we have known through the story of Eclipse.

Q: Bree only appears in a couple pages of Eclipse. What was it about the character that made you want to explore her story further?
A: In the beginning, I wasn't fascinated specifically by Bree - it was the newborns in general. While I was writing Eclipse, there was a lot going on behind the scenes, of course, things Bella didn't know about. Because I was focused on Bella, I couldn't delve too deeply into the newborns' story, however, there was always in my mind a general idea of what they were up to. I had to think about that while I was pacing the plot: Bella is at this point, the newborns are doing this. To keep it all straight, eventually I made a calendar of the months of May and June - which is all Eclipse deals with - and wrote down on each square what was going on with Bella that day and what was happening in Seattle. So the story of the newborns was always a big part of the story of Eclipse. And it made me kind of sad that there was no way to express any of that in the book.
Bree is the only newborn mentioned by name in Eclipse, the only newborn who has contact with the Cullens (aside from being killed by them), and the only newborn who encounters the Volturi in the clearing. She lives the longest, so she is the narrator who can tell the full story. She was a natural choice to chronicle the story of the newborns. Once I started writing from her perspective, she really came alive. So much so that, as the inevitable end got closer, it was really depressing going ahead. It was harder for me to kill Bree than any other fiction character I've ever killed, even though I was killing her for the second time. (Before Bree, the saddest was Walter in The Host.)

En playlist för boken, dvs det som Meyers lyssnade på 
1. "Yes Please" - Muse
2. "Heads Will Roll" - Yeah Yeah Yeahs
3. "Midnight and I" - White Rabbits
4. "Now We Can See" - The Thermals
5. "Falling In" - Ha Ha Tonka
6. "Rocking Horse" - The Dead Weather
7. "New Noise" - Refused
8. "What If We Could" - Blue October
9. "The Royal We" - Silversun Pickups
10. "Count Me Out" - Meese
11. "Blindness" - Metric
12. "Set the Sails" - Dan Mangan

jag har köpt boken!!!

Jag med
Beställde den via adlibris!

Nu finns boken att läsa och ladda ner via http://ld-breetannerbook.libredigital.com/index.html
#31 Bra tips :D

Någon som har läst den? Vad tycker ni i sånnafall? Var den bra/värd att läsa?
Jag tyckte den var väldigt bra, började gråta i slutet när hon dog, eftersom man nu får veta mer om bakgrunden och jag tycker det var väldigt sorgligt ..
Absolut värd att läsa!
Nu har jag inte kommit så långt i boken.. men det första jag reagerade på var att det verkar som om den börjar direkt med att hon är vampyr. Jag trodde att man skulle få lära känna henne först som människa och följa hur hon blev biten och sedan hennes fortsatta liv som vampyr. Men icke.
Måste beställa! :D

Jag är fattig som en kyrkråtta, så jag har satt upp min på reservationslistan på biblioteket :)

#37 Läs den online =) Väldigt billigt det med

#38 Finns den online också? vart då?

Länken finns på #31 men här kommer den igen
http://ld-breetannerbook.libredigital.com/index.html

#40 tack:)
Ni har ingen aaaaning om ifall man kan förstora allting? Boken är liten… och texten ännu mindre! Otroligt jobbigt att läsa…

#42 Man ska kunna förstora hela fönstret så att säga. Via Firefox går man in på Visa och sedan finns det zoom (ctrl++). Hur det är med IE vet jag inte, men nycket liknande skulle jag tippa på

Onödigt vetande: Boken ligger först på Adlibris försäljningslista.
#22 Ja! Renesmee och Jacob! 

#42 - om du använder firefox kan du hålla inne ctrl-tangenten samtidigt som du skrollar, om du vill ha tillbaka det till vanligt storek är det bara att trycka ctrl+0 :)
Är det någon som vet om den här boken om Bree är någon slags "Limited edition"?

#47 Typ Limited edition
Iallafall i USA, men hur det är med svenska upplagor vet jag inte.
Okej .. Det stressar mig lite.. :( Jag har verkligen inte några pengar och jag vill gärna ha boken innan den slutar säljas … Arhhh!
ska köpa den så fort jag får tag i den! (:
SPOILER! ->kommer säkert bli en sorlig bok känner jag på mig..