Hur kan Billy köra?
Jag och en kompis sitter och har twilight-kväll och just nu så ser vi på Twilight… Och plötsligt så slår det oss att, hur kan Billy köra bil??? Ni vet när Edwad och han stirrar ut varandra när de kör förbi varandra. Ganska skummt tycker vi då Billy sitter i rullstol och är förlamad från höfterna ner. Någon som har en förklaring?

Det finns funktioner för de som är rörelseförhindrade så de kan köra bil. Tillexempel att gas och broms finns som spak istället för pedaler. De flesta amerikanska bilar är dessutom automatväxlade vilket gör att de slipper växlandet 

Jaha, okej x) Hehe men enligt boken så ska det vara Jacob som kör :P
Också funderat på det… För vist säljer de hans bil till Bellas pappa för att han inte kan köra längre?

#3 Om man skiljer mellan boken och filmen så kan det vara så i boken att Jacob kan körkort innan. De får annars när de är 16 men vissa delstater kan man få det tidigare och eftersom Billy är förlamad kanske det kan finnas anledningar varför Jacob kör. I filmen ser man iofs Billy köra bilen och om den är anpassad till Billy och när Bella får den är det lite mystiskt…

kanske så att ratten sitter på andra sidan, så de är jacob som kör…? =S
Enda jag kan tänka mig typ..
Resistance is futile.

#5 ne man ser att Billy håller i ratten

Jag har tänkt på det här LÄNGE sen jag såg Twilight första gången:p
Har för mig i Twilight säger att Billy och Jacob lånar en bil av någon efter att han sålde den där andra till Bella medans Jacob fixar sin bil så dom har något att köra i, sedan säger ju Charlie i boken (twilight) typ "Jag ska lådsas som att jag inte såg dig bakon ratten" till Jacob när dom kommer för att hälsa på Bella…
Haha, jag har stört mig på det där ända sen jag såg filmen första gången! :P Det är verkligen irriterande men vad kan man göra?:P
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

många filmer där de blir såna där missar. XP
Resistance is futile.