Twilight iFokus

Twilight

Etikettoff-topic
Läst 1169 ggr
Pose-idon
0

OT: The Host blir film!

Mimmie94
0

vänta whaaat, seriöst?

Mimmie94
0

Men det står 2009, är jag verkligen så seg???

Mimmie94
0

hörrni, svara innan jag får hjärtattack :(

Pose-idon
0

#3 Haha what? :O

//Elin

JohannaCullenEnvall
0

Då får jag väl ta och läsa boken :P Har boken hemma sedan i slutet av 2009, men den verkade helkass… Men det tar väl ett tag att komma in i den, antar jag :P

Mimmie94
0

#5 Den är (för mig) nästan lika beroendeframkallande som Twilight :)

Mimmie94
0

#4 seriöst, jag har typ drömt om att den ska bli film :D

Pose-idon
0

#7 Haha :D Jag läste ut den igår, så idag ser jag att den ska bli till film, och den var jättebra, ska bli spännade med en film! :D

//Elin

Mimmie94
0

#8 jaa, men den kan vara lite krånglig att läsa, hoppas dom gör det bra, så dom som inte läst boken kan se den utan att bli liksom förvirrade, känner några som blev förvirrade av Twilight -.-

Pose-idon
0

SPOILER! Undra hur dem gör med konversationen mellan Vandraren och Melanie.

#9 Jo, hoppas dem lyckas bra! :)

//Elin

Mimmie94
0

Spoiler!

#10 oh ja, och jag har jämt undrat vilken ålder den där andra killen har (kommer inte ihåg hans namn), som blev kär i Wanda, för jag trodde han var gammal.. men.. ehm, tydligen inte ;D

[chriistina]
0

Läste det typ innan idag och blev helt förvånad. Inte läst boken, men man får väl ta och göra det nu då :)

Lindzen
0

Jag har läst den 4 gånger och den är lika bra varje gång ^^ Början kan vara lite seg då man får veta hur allt ligger till osv sedan flyter det på skitsnabbt efter den 100 sidan :D

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

utekaninen
0

Jag älskade boken och blev lika fast i den som med Twilight böckerna. Fast den var väl lite seg i början som ni andra också säger.

Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om att den ska bli film.. Jag tycker iaf att den var lite komplicerad och jag funderar lite på hur dom ska lyckas få den bra på film. Men det är ändå väldigt kul :D

Mimmie94
0

Tror han heter Ian eller nåt… som jag pratade om i #11

EbbaB
0

Gud vad kul! :D Tycker som ni andra att början var seg, men resten var kanonbra (:

Ja, undrar också hur de ska göra med konversationerna mellan wanda & melanie, som #10 säger.. (:

pebb
0

Jag är skeptisk till hur de ska göra den filmen, men om de lyckas så vore det väldigt kul!

TerriZue
0

Det blir spännande att få se den på vita duken, hoppas de lyckas bra med den. :)

Jag tyckte verkligen om boken. Precis som ni säger var den kanske lite småseg i början med sen lossnade och flöt bara på! Jag kunde inte lägga ner den och än mindre tänka och prata om annat under tiden jag läste den. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

pigelina
0

Hoppas den blir lika bra som boken:D

Boken är precis lika bra som twilightbökerna, tillochmed bättre(a)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pebb
0

Läste precis att Ian Somerhalden som spelar Damon i Vampire Diaries ev kommer spela Ian i det Host, han är åtminstone den enda som finns som möjlig skådespelare på den här sidan http://www.imdb.com/title/tt1517260/

TerriZue
0

Han skulle absolut kunna funka som Ian men jag är ganska säker på att men komis (som avgudar Ian) kommer tycka det är förfärligt! :P

Lindzen
0

NOO :O Nej fy… Jag tänker mig Ian ( i boken) som typ Emmet…(?) ._. Ian Somerhalden skulle få kunna spela Jared, men inte Ian! Ian Somerhalden påminner mig om Damon och Damon är väl kanske inte den snällaste, han är lixom "bad boy".

Mvh Linda

pigelina
0

Spoiler
Jag har altid tänkt Ian som typ gammal gubbe nästanObestämd lite kraftigare men inte som Emmet(som #22) och riktigt ful, med ett glatt leende, fast soppasful så att "Melanie" inte gillade att "kyssa" honom;) Haha men Wanda bryr sej ju typ inte hur man ser ut utan tänker på hur personerna är i personlighet ist

// Hanna

TerriZue
0

Spoiler

#23 Anledningen till att Melanie inte vill kyssa honom är ju att hon älskar Jared. Hon vill inte kyssa någon annan än honom och hon vill inte att hennes kropp ska göra det heller…

TerriZue
0

Däremot tänker jag mig Kyle mer som Emmett, bara lite grövre..

Lindzen
0

Spoiler

Det står ju typ i boken att Ian är den yngre borsan och om Ian kan vara med Wanda sedan när hon inte längre är i Melanies kropp, Melanie var ju typ 21 och Wandas nya kropp 17, så tror jag inte Ian är så jättegammal, iaf yngre än Jared :P Det står ju också att Ian är ganska biffig och lång och liknar Kyle jättemycket, så jag ser dom båda ungefär som Emmet.. x)

Mvh Linda

pigelina
0

#24 joda det vet ja men har bara fått vissa tankar i huvudet(a)

// Hanna

Birke
0

Boken är skitbra, men vet redan att filmen inte blir ngt sevärt. Precis som med Twilight haha.

TerriZue
0

Jag tycker Twilight filmerna är helt okej, absolut inte lika bra som böckerna men de är absolut sevärda. :)

Mimmie94
0

#26, ja visst så står det ju, men jag fick liksom ett intryck av att han var gammal, tror inte jag har sett han som ful, men mer som en vanlig person.. och jag har sett han som blond :)

wilda-zero
0

Står det inte i boken att Ian är lika gammal som Jared, och han är väll 28-29, eller??

Birke
0

#31 Fattade aldrig att dom var så gamla.. Hade fått för mig att dom var iaf under 25 :P

Mimmie94
0

Så länge dom inte är 40+ :)

bustroll
0

:O känns som jag har missat hela boken, när jag läser vad ni tänker/tycker jag som har läst 2gånger t.o.m :S jaja. Jag hade tänkt att Melanie är ungefär 18/19 och att Jered (?) var iaf ungefär 23. Ian och Kyle (?) var typ 21 och 23. Wandas kropp tänkte jag mig som en 10/12åring eftersom hon skulle se så söt ut och att hon inte har muskler till att arbeta med. Tror att det stod någonstans att det klappade henne på huvudet, vilket jag tänker att man inte gör med någon som är över 15år.

Pose-idon
0

#34 Hehe håller med. :O

//Elin

TerriZue
0

Wandas kropp är väl 17? Hon säger att den är 18 för att hon inte vill utstå samma sak som Mellanie gjorde med Jared.

bustroll
0

#36 kan mycket väl hända att kroppen är 17år. Men jag tänkte ändå att kroppen var mindre när jag läste.Flört

Mimmie94
0

Ja jag tänkte mig att kroppen var sjukt liten.. dom behandlade ju henne med typ gester som man gör mot ett litet barn.. O.o

Lindzen
0

Jag kan nästan känna igen mig i Wandas nya kropp… Liten, alla tror jag är typ 13 (jag är 16) och klen, haha :P

Kollar i boken nu och Jared är 9 år äldre än Melanie..

Mvh Linda