Twilight iFokus

Twilight

Etikettböckerna
Läst 1259 ggr
[Fruktiz]
0

Läsa böckerna sv./eng

Hur läser du när du läser TTS-böckerna på engelskaGlad

Eftersom jag är 12 år och säkert inte lika bra på engelska som ni andra, så undrar jag hur du gör det. Tungan ute

Det kanske är lite svårt att förstå hur jag menar, men ska försöka förklara hur jag tänker.

1. Läser du orden på engelska och förstår orden med en gång?

2. Läser du orden och översätter dem sen till svenska?

Jag hoppas ni förstår hur jag menar.. Glad

LaSadie
0

Nu har jag lite mer erfarenhet av det engelska språket som gör det lite lättare för mig men

1. Ja det gör jag, om det är ett ord jag ser för första gången så försöker jag få ihop det i sammanhanget och förstår det då eller så frågar jag min sambo som är mycket bättre på engelska än mig (hans släkt kommer från USA och han har spenderat olika mkt tid i USA, till exempel så läste han på collage en sommar)

2. Njaaa… vet inte riktigt, har inte tänkt på det utan jag bara läser på och förstår… Tror jag antagligen översätter i skallen eller så gör jag det inte.

[Fruktiz]
0

#1 - Tack för svaret!

Ska låna Eclipse och jag har nyss läst den på svenska, så då tror jag att jag kommer känna igen mig eftersom det inte var så längesedan jag läste ut den. Sen kan jag också fråga, som du. Glad

LaSadie
0

Kan tipsa dig att inte hänga upp dig på enstaka ord ibland utan läs sammanhanget mer så fattar man mer :) Men det är en fördel att ha läst boken på svenska först för att förstå lättare :)

AnnieLarsson
0

1. Jag förstår kanske inte alla ord på en gång men jag läser om meningen och förstår sammanhanget

2. Hmm vet faktiskt inte, kanske gör det omedvetet

pigelina
0

Jag ska fylla 14 så är inte heller så bra på engelska, går i den sämsta engelska gruppen^^

Jag brukar kunna läsa det mesta, är det något jag inte fattar tar jag fram den svenska boken och letar reda på vad det betyder:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Veero
0

Jag är 16 år, och har läst första boken på engelska, jag förstog det mästa efterosm jag redan hade läst dom på svenska, men vissa ord förstog jag inte och översatte dom. Men jag tycker mera om på svenska. Känns inte lika jobbigt att läsa då (:

wilda-zero
0

Jag är också 12 år och jag har läst alla böckerna på svenska.

så nu håller jag på med New Moon(Läste Twilight innan) och jag förstår de flesta orden och de flesta andra kan jag "Gissa" vad de betyder. Jag tycker att det är kul med engelska så det kan påverka!

[Fruktiz]
0

Tack för alla svar! Glad

Just nu är jag redan på kapitel 8 och det går faktiskt bra, eftersom jag har handlingen i huvudet!

Endroppeihavet
0

Att läsa på engelska när man redan känner till handlingen eller kanske tom. läst boken innan på svenska är ett superbra sätt att lära sig engelska!

Nu är ju jag lite äldre så att läsa på engelska eller svenska spelar ingen direkt roll för mig, men när jag var yngre lärde jag mig otroligt mycket genom att läsa på engelska!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Pose-idon
0

Har inte läst Twilight-böckerna på engelska, men vill det. Men har läst andra böcker på engelska.

1. Jag förstår oftast orden direkt, men oftast förstår jag i sammanhangen.
2. Vissa ord som återkommer kan jag tänka over, man oftast inte. =)

//Elin

pebb
0

Jag läser dem gärna på engelska och förstår vad dom menar men eftersom jag är dubbelt så gammal som dig så kanske det inte är så konstigt ;) Det är vissa ord jag inte vet vad de betyder men jag brukar kunna klura ut det med hjälp av meningen, om inte så slår jag upp det!

[Fruktiz]
0

Okej Skrattande