Twilight iFokus

Twilight

Etikettallmänt
Läst 1009 ggr
Mixie
2010-02-08 20:14
0

Presentationstråden!

Här vore det roligt om så många medlemmar som möjligt kunde skriva en kortare presentation om sig själva, det räcker med namn, intressen och kanske någon rad om varför ni fastnat på sidan (och i Twilight såklart) ni som vill får posta med bild också. Varsågoda :)

//Mickan

LaSadie
2010-02-08 20:39
0

Anna, Medarbetare här på Twilight.ifokus. Blir i juni 27 år ung ;) Läser till Folkhälsovetare på Mälardalens högskola, Västerås. Blir klar i juni är tanken. Mina intressen är hälsa, träning, böcker, sen ett intresse för katter. Föder upp Norsk skogkatt.

Jag fastnade för Twilight dels för att jag har alltid varit fascinerade av vampyrer sedan jag var liten. Sen är Twilight den ultimata kärlekshistrorian som finns :) Dessutom är den nyskapande om vampyrer.

kaka1234567
2010-02-08 20:39
0

Jag är en 15(94) som har många djur och kansek en häst.

Jag fick se den första och de va då jaåklart blev togkig i den nog för att de va ine som de anndra vampyr fillmerna.Och den va väldigt spesiel jag vet inte riktigt varför jag fansna för Twilight kanske för att de va så jävla bra.

Sen såg jag New  Moon och blev enu galnare i Twilight så jabg läste bökerna hos kompisar och fick alldrig läsa klart då vi gjorde annat med.jag kommer ju inte till kompisar bara för att läsa deras braiga bok.Men nu har jag en egen och ska få e New Monn enästa vecka =)

varför jag fasna på T.i.f är nog för att de va den ända sidan som va normal /seriös som han om Twilighet.Och at jag sedan tidigare vart medlem på anndra sjater.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

spiritedaway
2010-02-08 20:57
0

Emma heter jag, 23 år. Läser böcker mer än gärna och pysslar om alla mina djur här hemma. Har 2 katter,2 kaniner och en hamster just nu. Delar även mitt liv med min underbara sambo.

Jag var först väldigt bestämd att inte läsa böckerna förrän all hysteri hade lagt sig :P Men sen fick nån mig att se filmen och då kunde jag inte hålla mig borta från böckerna längre. Fick låna dom av en bekant och läste ut dom väldigt snabbt. Kunde inte slita mig!
Och då passar ju den här sidan väldigt bra, då det finns fler även i min ålder som är totalförälskad i historien ^^

Har alltid gillat historier med vampyrer och gillar att vampyrerna i Twilight är så olika motför hur vampyrer brukar vara annars. För jag tycker det passar mer att dom inte dör av solsken, för världens värsta/bästa rovdjur borde inte ha en sån stor svaghet ;)

emeliekarlssoonn
2010-02-08 21:45
0

Emelie heter jag.
Är 16 år och går Bageri-Konditori linjen på JB i Norrköping.
 Min lediga tid spenderas i stallet hos min häst. Rapidash, en fd. travare (varmblod), fuxfärgad valack på 9 år. Försöker tillbringa så mycket tid jag kan tillsammans med mina polare. Tar gärna en fika på stan eller bara kollar en bra film.
 Även ett intresse för fotografering har växt fram under åren. Har en Canon EOS 1000D. Fotar mest för skojs skull och har inga som helst planer på att tjäna pengar på fotograferingen.

Hur jag fastnade för TTS.. Hmm.
 Från början var jag inte alls intresserad. Mina polare la upp bilder på Edward/Rob och skrev om hur sjukt snygg han är. Jag tyckte han såg ut som crap helt enkelt.
 Men från den dagen jag såg Twilight första gången är jag helt frälst!
 Har läst alla böckerna på svenska + T & NM på engelska. Även läst den delen av Midnight Sun som finns ute.

Jag hittade in på sidan genom en länk i Attlids inlägg på Ridsport och sen dess har jag kikat runt här inne och hållt koll på vad som händer :)

AnnieLarsson
2010-02-08 22:02
0

Jag heter Annie Larsson och är 14 år (95a). Jag går i åttan på en liten skitskola.

På min fritid sjunger jag i en kör, spelar teater och söker nya grejer om Twilight! ;) Samt umgås m mina kompisar och hoppas på att lyckas m att göra succévideos på Utube (funkar nt så bra nu…). Jag älskar också att fotografera men har nt precis ngn lyxkamera. Fotar mest m min C902. :)

Jag kollade på Twilight första ggn 30 januari 2009 och har läst böckerna 7 ggr om, 3 ggr på svenska och 4 ggr på engelska. Har nt läst mer än 7 sidor på Midnight Sun än, but I'm getting there! ;)

Jag såg att Attlid hade kommenterat en på bdb och jag gick in här! :)

Rero
2010-02-09 08:53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag Heter Rebecka och är 14 år, ( 96a ) Jag går i sjuan.
Mina intressen är Hästar, Rider 5 gånger i veckan på ridskola och på min medryttarhäst, kaniner har 1 kanin, Hundar har en hund som just nu är valp men vi ska syssla med Agility, freestyle och utställning.

Jag fastnade i Twilight då jag såg den första gången hos en kompis. Dels för att den är sjukt bra, romantiskt och för att det är typ snyggaste skådespelarna X)
Sen så läste jag allka böcker om och om igen har läst varje bok cirka 3 gånger. När neew moon kom ut gick jag på den och sen hittade jag till T.i.F då jag redan var medlemm på kaninifokus.Skrattande

[Fruktiz]
2010-02-09 11:51
0

Jag heter Julia och är 11 år (98). Mina intressen är kaninhoppning, ridning och läsa Twilight! Jag har en kanin, dvärgvädur och så spelar jag fiol en 2 ggr i veckan Glad

Jag vet inte hur jag fastnade för Twilight och började läsa böckerna, men jag har hört talas om Twilight på olika forum på internet och läst att Twilight är en serie som många ungdomar älskar. Så det var väl någon gång i november, kanske, som jag läste Om jag kunde drömma! Den var jättebra och jag läste När jag hör din röst med. I julas fick jag Ljudet av ditt hjärta och i mars, när jag fyller år, hoppas jag att jag får Så länge vi båda andas!

När New Moon gick på bio hann jag inte gå på den. Eller rättare sagt, jag kom aldrig iväg in till stan och så ville jag gärna se den med en kompis.. Jag bestämde att se den med två kompisar, men de bestämde aldrig sig när vi skulle se den.. Rynkar på näsan

Twilight iFokus hittade jag för två dagar sen! Jag har vart medlem på Kanin-Kaninhoppning och Dvärgkaniner iFokus. Där såg jag en person som var medlem här och eftersom jag ÄLSKAR Twilight gick jag också med här! Skrattande

Mimmulih
2010-02-09 12:50
0

hejs jag heter wilhelmina men kallas mimmi jag är 17 år och fyller 18 i november, så som er andra är jag twilightgalen och äter sover andas Twilight :) jag älskar allt som har med media/konst att göra och skulle gärna vilja jobba som skådespelare då jag blir ädre. Jag går i ett gymnasium i en liten stad som heter Pargas i finland och jag älskar att träffa nytt folk! är rätt social! jag hamnade här då jag redan varit medlem på foto iFokus länge oc ville titta på nya intresse sajter så kom jag fram till denna! och det passade mig perfekt och here I am :) tack ;)

Mimmie94
2010-02-22 21:36
0

Mimmie Larsson heter jag :)

Jag läste Twilight för nu snart 2 år sen, jag är en boknörd och en dag när jag var i biblioteket med min vän så såg vi en ny bok.. omg.

Den boken (twilight då) läste man till sent på natten, smugglade man in på lektioner och bar den runt som den mest värdefulla saken man ägde. hahaha

Jag är 15 år, ska bli 16 är helt galen i böcker, speciellt Stephenies. Men om det är nåt mer jag är galen över är nog dans, det är mitt liv :)

Mixie
2010-02-28 01:42
0

Puttar! Den här tråden är till för alla, nya som gamla medlemmar, för att vi ska få veta lite mer om vad som finns bakom alias :)

//Mickan

Mellliie
2010-02-28 11:26
0

Jag heter Emelie och är 13år, blir 14år i April. Rider, fotar och bloggar är något jag helst gör på fritiden. Älskade att läsa, men efter att ha läst BD på engelska så tröttnade jag(tog förövrigt hela sommaren att läsa ut den svenska versionen).

Jag har en egen ponny som heter Herkules, triangelmärkt d-ponny på 18år(snyft, han kanske flyttar ifrån mig? :(). Två kaniner, Tingeling och Lisa. Två hundar och två katter. Jazz och Ajax, Pussel och Maja.

Är det något mer ni undrar är det bara att fråga på! :)

AndreaK
2010-02-28 16:24
0

Jag heter Andréa och är 19 år. Jag läser Natur Matte/Data på gymnasiet och på fritiden fotar jag, bygger hemsidor, driver min internetbutik Twilightfan.se och rider. Jag har en D-ponny som heter Elmholts Xerox, som jag har tävlat SM i dressyr med, men som ska säljas nu *snyft* Om nätterna läser jag Twilight. Sova hinner jag inte göra.

Jag fastade för Twilight efter 10 sidor i boken och har varit lite smått galen sedan dess. Böckerna berör mig och fängslar mig på ett sätt som inga andra har lyckats göra. Meyer är fantastik!

pebb
2010-02-28 19:43
0

Jag heter Petra, 25 år (usch ångest, tiden går så fort) Flört Jobbar som djurtekniker. Håller på med hästar, för tillfället rider jag tyvärr bara på ridskola, håller på och letar gård och när vi väl har hittat en så blir det hästar hemma. Bor i Göteborg med min sambo, råttor och katt (snart 2 hoppas jag).

Jag såg filmen och tyckte den var så otroligt bra så jag åkte och köpte böckerna ganska kort efter, älskar hela kärlekshistorian mellan Bella och Edward.

Peppe
2010-03-02 22:18
0

#13 djurtekniker? :P vad är det?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Yaeko
2010-03-03 15:50
0

Jag heter Sandra och är 19 år. Jag är nyinflyttad i Umeå (bodde tidigare i Sundsvall) och har just börjat lärarutbildningen där jag läser till gymnasielärare i svenska och ett ämne till som jag inte har bestämt än riktigt. Jag bor med min pojkvän och mina intressen är läsa, simma, resa, film, musik, hundar, fotografera, laga mat mm. Jag jobbar även som simlärare.

Min första TTS-upplevelse var Twilight på bio. Jag hade hört talas om böckerna innan och var nyfiken på dem eftersom de är så populära. Är också intresserad av vampyrer redan innan Twilight så vi fann varandra direkt Glad

Pose-idon
2010-04-10 00:35
0

Jag heter Elin och är 14 år, född 95 så fyller 15 i december. Jag bor utanför Örebro. På min fritid brukar jag sitta vid datorn och pyssla med mina djur. Jag älskar även att läsa böcker, fotografera och se på film/tv-serie. Jag föder även upp gerbiler under namnet "Fortunas" och är registrerad i Svenska gerbilsällskapet under det.

Jag såg Twilight första gången hemma på blu-ray. Tyckte den var bra men "tog inte nästa steg". Sedan såg jag New Moon med 2 kompisar på bio 2 dagar efter premiären. Dock fastande jag faktikst inte i beroendet då heller även om jag älskade filmen. Sedan för ungifär 1 månad sen såg jag Twilight igen, och då fastnade jag. Vi köpte dem 3 första böckerna och jag var fast. Tungan ute 

Tror jag fastnat för Twilight just för att den känns "nytänkande" med vampyrer osv. Liksom det är "nytt"! Sedan känns dem "magiska" på nåt sätt eftersom om man fastnat för dem så är man fast! ^^

//Elin

[Underground]
2010-04-11 23:17
0

Mitt namn är Emmy och jag föddes mitt i sommaren år 1992.
Intressen är kaniner (totalt, extremt besatt av dessa underbara djur), fotografering och kändisar. Väldigt inspirerad av Miley Cyrus och Kristen Stewart.

Twilight då. Jag kan berätta att det har fört med sig både gott och ont för min del. Första gången jag såg filmen var en nedladdad version i hemsk kvalité, men jag fastnade när Edward sa "Hello" första gången. Sen skaffade jag Twilight i bra kvalité + böckerna och då var jag verkligen helt fast. Läste New Moon och "fastnade" i Bellas smärta då Edward lämnade henne, kände mig dumpad och nerstämd. Blev en otrolig depression då jag insåg att det INTE finns såna killar i verkligheten. Mer ska vi inte gå in på men jag blev väl ungefär som Bella i New Moon. Började också FÖRSÖKA vara som henne, blev dvs blygare, tystare och klädde mig allmänt hemskt.
Nu har det dock försvunnit, tack och lov, och jag har tvingat mig själv att inte leva mig in i böckerna och det fungerar riktigt bra Skrattande

Nu älskar jag Twilight på ett helt normalt sätt!